Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Snesopp

9.35 er tallet på slutten av fredag, endrer seg ikke før børsen åpner. 14:30 nå så skal du se det endrer seg.

Indexen visere ikke fall pre markedet.

Håper de som hadde tesla til 900 dollar solgte :o Jeg har valgt å ta en sissener nå  :( , om enn med bare 1000 kr. Se hvordan de greiene virker.

Liker tesla. Har tesla. Har hatt tesla aksjer. Men med virus og en oljepris i på vei ned så ser jeg ikke for meg at dette går noen annen vei en ned. Men ingenting hadde vært bedre enn opp.

Tellus

#2431
..Bare tull dette.

Tellus


emurof

#2433
Jeg håper det går langt, langt ned enda. Da blir det billige aksjer. Er det noe som tilsier at det skal gå oppover igjen med det første?

(Hvis jeg høres ut som jeg er negativ til Tesla nå så er jeg alt annet enn det. Jeg tror Tesla skal bli et av de største selskapene i verden over noen år. Men markedet nå er vanskelig og det gir forhåpentligvis en enestående kjøpsmulighet for de som angrer på at de ikke kom seg inn på et lavere nivå tidligere. Jeg håper Tesla skal bli med markedet langt ned slik at jeg kan få kjøpt så billig som mulig, og dermed gjøre enda større gevinst over lengre tid.)

arthur

Er det noe som tilsier at det IKKE er frykten som nå driver kursen? Noen?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

emurof

Frykt for hva? Og hva er relevansen? Markedet styrer nå. Virus-effekten.

Edison

Sitat fra: arthur på mandag 16. mars 2020, klokken 14:56
Er det noe som tilsier at det IKKE er frykten som nå driver kursen? Noen?

Markedet har no byrja å prise inn at dette mest sannsynleg ikkje berre rammar produksjonskapasitet og leveransar på kort sikt, men vil gi arbeidsløyse og økonomiske konsekvensar for mange på lang sikt, som igjen vil gå ut over etterspørselen. Det kan/vil sjølvsagt kome ein kraftig rekyl når ting stabiliserer seg og mange nok konkluderer med at "botn er nådd".

Counterpointer

Sitat fra: Snesopp på mandag 16. mars 2020, klokken 14:11
9.35 er tallet på slutten av fredag, endrer seg ikke før børsen åpner. 14:30 nå så skal du se det endrer seg.

Indexen visere ikke fall pre markedet.

Håper de som hadde tesla til 900 dollar solgte :o Jeg har valgt å ta en sissener nå  :( , om enn med bare 1000 kr. Se hvordan de greiene virker.

Liker tesla. Har tesla. Har hatt tesla aksjer. Men med virus og en oljepris i på vei ned så ser jeg ikke for meg at dette går noen annen vei en ned. Men ingenting hadde vært bedre enn opp.
Takk, logisk og god forklaring.

Forøvrig tror jeg desverre du har rett i alt og at shorting nå må være nesten bankers uansett hvilket selskap en shorter.

arthur

Sitat fra: emurof på mandag 16. mars 2020, klokken 15:13
Frykt for hva? Og hva er relevansen? Markedet styrer nå. Virus-effekten.

Frykten for fall, eller ytterligere fall, hva ellers? Det igjen betyr at det er overvekt av selgere i forhold til kjøpere noe som igjen legger ytterligere press på kursen/verdien. Jeg kan for egen del ikke se noen konkrete underliggende faktorer som skulle tilsi at aksjen har falt med over 50% fra en topp for svært kort tid siden, kan du? Med andre er kursen drevet av frykt, ikke underliggende svakheter.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

z4rd

Tror du kan bytte ut «frykt» med usikkerhet.

Dette er ikke spesielt eller unikt for TSLA i disse dager.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Counterpointer

Espen spurte en del poster opp om hvor mye Corona var priset inn. Jeg trodde ikke den var det i stor nok grad. Spørsmålet er jo heller nå, hvor mange selskaper kommer til å gå overende?

Er veldig glad for at Tesla hentet inn en god del milliarder på emisjonen og at de nå leverer Y. Det er ikke noe som heter «for stor» buffer i denne situasjonen, her vil Darwin prinsippene slå inn. Situasjonen vil antagelig vare hvertfall til sommeren, muligens til jul og den økonomiske ettervirkningen, enda lengre antagelig

geear

Hvis FHI er i nærheten av å få rett mtp. tidsanslagene sine, så er det en haug med firmaer som går dundrende konkurs før vi er over dette her, og Tesla kommer også til å få svi, akkurat som de aller fleste andre.

Vedlegg hentet fra https://www.fhi.no/contentassets/6555fa43c77e4d01b0d296abbc86bcad/notat-om-risiko-og-respons-2020-03-12.pdf

arthur

Sitat fra: z4rd på mandag 16. mars 2020, klokken 15:48
Tror du kan bytte ut «frykt» med usikkerhet.

Nei, det er snakk om frykt enten du liker det, eller ei, Har lagt ut tilstrekkelig med linker til bruken av begrepet tidligere i tråden. At man ikke liker bruken av begrepet er helt greit, men det er frykt det dreier seg!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

z4rd

arthur: Kult å vite at det er du som definerer spillereglene her. Men hvis det er semantikk du vil diskutere eller konkrete drivkrefter som spiller inn på TSLA, så hadde det vært fint med en avklaring nå.

Det er definitivt ugunstig timing mht utrulling av TMY nå, men personlig tenker jeg at man blir delvis tvunget til å skyve tidslinjalen til høyre, da det trolig vil være bedre for businessen. TSLA har vært gjennom litt av hvert, og jeg tenker de rir dette av. Mulig de går ned på produksjonen i USA, men da vil de kunne øke i Kina, da ting roer seg ned der tidligere.

Uten sammenligning for øvrig, så ble siste Bond-filmen utsatt nå pga pandemien. Ikke poeng å ha premiere når folk må sitte hjemme, og kundegrunnlaget er midlertidig borte.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geear


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA