Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: gr på onsdag 18. desember 2019, klokken 15:21
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 17. desember 2019, klokken 23:37
Sitat fra: arthur på tirsdag 17. desember 2019, klokken 22:41Min kommentar er ene og alene basert på hva som skrives her og kun det/de jeg uttaler meg om.
Det er vel akkurat det jeg stusser på. Jeg har ikke fått med meg at noen har uttrykt at de ikke har noen strategi i forhold til å ta tap, realisere fortjeneste, osv. Har du noen eksempler på dette?
Sånn går no dagan. Både denne og forrige aksjetråd har vært slik siden tidenes morgen.   ???

Det har vel aldri skjedd at kritiske spørsmål ved en påstand faktisk har blitt besvart, så enten er antennene fullstendig på viddene, eller så handler det kun om trolling. Dessverre er ikke administrator interessert i å ordne opp, og det har ført til at gode bidragsytere, som Vhagar, har forsvunnet.
Når det gjelder denne brukeren, tror jeg det er evnen til å se som mangler, ikke ondskap.
Men for å svare i samme ånd som brukeren. Kanskje jeg tar feil :) :)
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Counterpointer

For de som er interessert i aksjen på en positiv måte er det nå snart oppe på 390$
Det er faktisk ikke umulig at 400 grensen kan krysses i år.

Jeg tenker at alle de stadige fremskrittene med stadig nye fabrikker samt at konkurrentene ikke klarer å holde følge på effektivitet og software gjør at stadig flere vil ha en del i dette firmaet.

geear

ATH fra 2017 er $389.57 (mid day, ikke closing), og nå er vi på 388.57, så en dollar fra ultimate ATH nå.  :o 8) :+1:

Noen som tør hoppe av toget som nå virkelig ruller?

Counterpointer

Sitat fra: gr på onsdag 18. desember 2019, klokken 17:52
Noen som tør hoppe av toget som nå virkelig ruller?
Det er jo å bli på toget som krever nerver. Hoppe av på ATH er jo gevinst uansett

geear

Nå ja, har nok av ganger solgt andre aksjer når jeg har vært fornøyd med x antall prosent, for så å se toget dundre videre og gjøre det vanskelig å kjøpe seg inn igjen..

Posten min i TSLA er nå 49,3% opp. Er vel noen her med hundrevis av prosenter, men 50 er ikke så galt det heller.

Counterpointer

Sitat fra: gr på onsdag 18. desember 2019, klokken 19:01
Nå ja, har nok av ganger solgt andre aksjer når jeg har vært fornøyd med x antall prosent, for så å se toget dundre videre og gjøre det vanskelig å kjøpe seg inn igjen..

Posten min i TSLA er nå 49,3% opp. Er vel noen her med hundrevis av prosenter, men 50 er ikke så galt det heller.
Det å tenke på hva en kunne gjort....... Da burde jeg ergre meg over at jeg ikke satset en mill på 180 osv osv
Det er jo reelt mye verre å ikke selge for å maksimere og så synker kursen

Tar meg alltid i å tenke på den som kjøpte 2000 aksjer på 30 dollar når dollar sto i 5 kr , det er så mange prosent at det er vanskelig å fatte (+3-4000% ). Men 50% er jo meget god avkastning det også

Espen Hugaas Andersen

Vi touchet såvidt $390.00, så det er ny ATH.

Blir spennende å se om den kan bryte gjennom 390.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

RuneW

Gikk ikke så lang tid det?

390.45
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Espen Hugaas Andersen

Gjorde visst ikke det. :) Ny ATH $391.45.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Ny ATH på $395 nå, til og med. Sinnsvakt rally.

Cobos

Jeg er nysgjerrig på en ting rundt TSLA. Jeg har originalt kjøpt dem fordi jeg tenkte jeg kunne tjene litt (og er vel på nesten 1800% stigning på mine første kjøp og rundt 8% på mine siste :) og fordi jeg ønsket å støtte et grønt selskap. Jeg tenker jo også at Tesla sin adferd har gjort store endringer i bilmarkedet på verdensbasis, ved å vise at gode elbiler kan lages. Og muligens gjør større endringer i energimarkedet osv. Uansett i mine øyne definitivt en viktig del av det grønne skiftet.
Men og her kommer spørsmålet, det ser ut som DNB Miljøinvest og Nordea sitt Klima... fond ikke har en eneste aksje av TSLA såvidt jeg kan se? Kan noen forklare meg det?
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Counterpointer

Sitat fra: Cobos på onsdag 18. desember 2019, klokken 21:07
Men og her kommer spørsmålet, det ser ut som DNB Miljøinvest og Nordea sitt Klima... fond ikke har en eneste aksje av TSLA såvidt jeg kan se? Kan noen forklare meg det?
Kan ikke si at jeg har spesialkompetanse eller særlig innsikt i disse kretsene, men vi er jo en oljenasjon og har sterke føringer i den retningen.
En annen ting er at såkalte eksperter som Sissner brukes jo som guru i media og han er jo meget kjent shorter (håper virkelig han fremdeles har en stor shortposisjon) mot Tesla.
En tredje ting er jo at Tesla aksjen har svingt mye og er derfor kanskje ikke så attraktiv i disse fondene.

jkirkebo

Sitat fra: gr på onsdag 18. desember 2019, klokken 21:03
Ny ATH på $395 nå, til og med. Sinnsvakt rally.

Blir spennende å se om den passerer $420 ("funding secured") i nærmeste fremtid ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

geear

Da ble det ny ATH-rekord i går, så ny fasit er som følger:

ATH mid-day: $ 395.22
ATH closing: $ 393.15

Får håpe det blir kortvarig.  8)

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 18. desember 2019, klokken 19:30
Tar meg alltid i å tenke på den som kjøpte 2000 aksjer på 30 dollar når dollar sto i 5 kr , det er så mange prosent at det er vanskelig å fatte (+3-4000% ). Men 50% er jo meget god avkastning det også
Det er helt sinnsvakt ja. Jeg sov alvorlig i timen. Kjente til roadster, men hadde egentlig ingen interesse for elbiler i de tidene Model S ble lansert eller levert. Menmen, sånn er det ofte når man er med et firma omtrent fra starten, og man skal vel gå på noen smeller også før man treffer noe slikt. Og ja, 50 % er bra det, realiserte gevinst på funding secured også, og kjøpte inn igjen med snitt på 260.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Cobos på onsdag 18. desember 2019, klokken 21:07Men og her kommer spørsmålet, det ser ut som DNB Miljøinvest og Nordea sitt Klima... fond ikke har en eneste aksje av TSLA såvidt jeg kan se? Kan noen forklare meg det?
Tror de eneste som kan svare på det jobber i DNB og Nordea.

Men mange mener at Tesla er fundamentalt overvurdert, så det kan vel hende det har noe med saken å gjøre. (Kan også være relatert til at "klima" er til en viss grad assosiert med naiv ønsketenkning. Og bankene tør ikke inkludere Tesla for å skyve vekk de som mener "luksusbiler" og biler generelt er en uting. Sykkel er vel tingen.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA