Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 17. desember 2019, klokken 19:39
Hvordan vet du egentlig hvilke strategier folk har i forhold til ta tap, realisere fortjeneste, osv?

Min kommentar er ene og alene basert på hva som skrives her og kun det/de jeg uttaler meg om.

Har ingen mening om dine bekjente, trolig vet jeg ikke engang hvem de er og uttaler meg derfor ikke om dem.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: arthur på tirsdag 17. desember 2019, klokken 22:41Min kommentar er ene og alene basert på hva som skrives her og kun det/de jeg uttaler meg om.
Det er vel akkurat det jeg stusser på. Jeg har ikke fått med meg at noen har uttrykt at de ikke har noen strategi i forhold til å ta tap, realisere fortjeneste, osv. Har du noen eksempler på dette?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#1697
Sitat fra: arthur på tirsdag 17. desember 2019, klokken 22:41Min kommentar er ene og alene basert på hva som skrives her og kun det/de jeg uttaler meg om.
Eller egentlig - jeg gidder ikke denne dansen rundt grøten.

Det er åpenbart at din post er det samme som å gå inn i en hvilken som helst tråd og si "Til de av dere i denne tråden som er idioter (og det bør være åpenbart hvem jeg snakker om), dere bør gjøre sånn og sånn." Altså du prøver bare å få reaksjoner og avspore diskusjonen. Ren trolling. Jeg vet du ikke kommer til å finne noen eksempler på folk som sier de ikke har noen strategi, fordi det finnes ikke i denne tråden, utover kanskje enkelte som har satset en liten sum for morro, i samme sjanger som de som legger en tusenlapp i lottokuponger nå og da. Det kan ikke beskrives som noen slags problem.

Så farvel. Ignorert. (Som førstemann etter sju år på dette forumet.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arthur

#1698
I går kveld stiller du et konkret spørsmål og nå på morgenen så har du kommet til at din løsning er å ignorere den du stilte et spørsmål!?

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 17. desember 2019, klokken 22:35Som nevnt i noen poster opp så er jo ofte Q1 et svakt kvartal og det kan jo hende det gir ny mulighet for å gå inn igjen om du skulle angre veldig.
Fullt mulig. Men man kan kanskje tenke seg at markedet er mer forberedt på at Q1 kan være svakt enn i 2019, og at det derfor ikke fører til noen dipp.

Det er jo også en del nyheter som kan forventes å komme i Q1. Blant annet at GF3 kommer skikkelig i gang, byggingen av GF4 starter opp og mer nyheter om Model Y.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 18. desember 2019, klokken 08:39
.....man kan kanskje tenke seg at markedet er mer forberedt på at Q1 kan være svakt enn i 2019, og at det derfor ikke fører til noen dipp.
Det blir interresant å se.

Det ble jo akkurat klart at Trump blokkerte forslaget om at GM og Tesla skulle få utvidet antall biler med federal tax credit. Så markedet har alle opplysninger.

Men det er et stort MEN og det er poenget om at markedet kan være irrasjonelt lengre enn forventet og i min forståelse også på andre tidspunkter enn en skulle tro.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 18. desember 2019, klokken 09:25Det ble jo akkurat klart at Trump blokkerte forslaget om at GM og Tesla skulle få utvidet antall biler med federal tax credit. Så markedet har alle opplysninger.
Det er litt fordeler og ulemper med dette. Ulempen er at Tesla ikke får flere av disse insentivene. Fordelen er at ingen andre heller får det.

Så lenge de har et litt tullete system med insentiver per bilprodusent, i stedet for et totalt antall insentiver, eller insentiver for alle biler frem til en gitt dato, så er egentlig det beste for Tesla at systemet avvikles raskest mulig. Tesla selger såpass mye biler at uansett hvor mange insentiv man øker med så forsvinner de raskt. Og så havner Tesla igjen i posisjonen der alle konkurrentene får insentiver men ikke Tesla.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 18. desember 2019, klokken 09:25Det ble jo akkurat klart at Trump blokkerte forslaget om at GM og Tesla skulle få utvidet antall biler med federal tax credit. Så markedet har alle opplysninger.

Så "rart" at Trump ikke vil verne om amerikanske bedrifter og amerikanske arbeidsplasser...

DagfinnN

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 18. desember 2019, klokken 07:21
Så farvel. Ignorert. (Som førstemann etter sju år på dette forumet.)
Jeg gjorde det samme for en stund siden. Fin funksjon som gjør Forumet til et levelig sted.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer

Sitat fra: arthur på onsdag 18. desember 2019, klokken 08:26
I går kveld stiller du et konkret spørsmål og nå på morgenen så har du kommet til at din løsning er å ignorere den du stilte et spørsmål!?
Gjentatte tilfeller av at du blir satt på ignore av aktive brukere og at Admin til stadighet redigerer dine poster burde gi deg et hint om å endre både stil og innhold!

Counterpointer

Sitat fra: emurof på onsdag 18. desember 2019, klokken 09:52
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 18. desember 2019, klokken 09:25Det ble jo akkurat klart at Trump blokkerte forslaget om at GM og Tesla skulle få utvidet antall biler med federal tax credit. Så markedet har alle opplysninger.

Så "rart" at Trump ikke vil verne om amerikanske bedrifter og amerikanske arbeidsplasser...
Ja har ingenting med at han støttes av både kull og oljebransjen.

Heldigvis er det mulig å drive med disruptiv virksomhet som Tesla på tross av dette.

arthur

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 18. desember 2019, klokken 11:41
Sitat fra: arthur på onsdag 18. desember 2019, klokken 08:26
I går kveld stiller du et konkret spørsmål og nå på morgenen så har du kommet til at din løsning er å ignorere den du stilte et spørsmål!?
Gjentatte tilfeller av at du blir satt på ignore av aktive brukere og at Admin til stadighet redigerer dine poster burde gi deg et hint om å endre både stil og innhold!

Man, noen, en stiller et spørsmål til et navngitt nick om kvelden. I mellomtiden er det ingen aktivitet i tråden og neste morgen følger samme nicket opp med en tirade som avsluttes med at man blokkerer den man stilte et konkret spørsmål i en konkret sak kvelden før. Litt underlig i mine øyne. Noen kommentar til akkurat dette?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

RuneW

#1707
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 18. desember 2019, klokken 07:21
Så farvel. Ignorert. (Som førstemann etter sju år på dette forumet.)

Gratulerer. Livet er for kort til å kaste bort på enkelte individer.

Her snakker vi om en som stort bedriver Tesla-drittslenging (i denne og andre Tesla-tråder). Med en slik "tack record" blir automatisk innlegg i aksje-tråden av relativt liten verdi.

PS! Jeg ser (selvsagt) ikke hva du skriver, arthur, sånn i tilfelle du svarer på dette.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på onsdag 18. desember 2019, klokken 13:44
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 18. desember 2019, klokken 07:21
Så farvel. Ignorert. (Som førstemann etter sju år på dette forumet.)

Gratulerer. Livet er for kort til å kaste bort på enkelte individer.

Her snakker vi om en som stort bedriver Tesla-drittslenging (i denne og andre Tesla-tråder). Med en slik "tack record" blir automatisk innlegg i aksje-tråden av relativt liten verdi.

PS! Jeg ser (selvsagt) ikke hva du skriver, arthur, sånn i tilfelle du svarer på dette.
Han bare sutrer og føler seg forurettet. Så du går ikke glipp av noe.

geear

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 17. desember 2019, klokken 23:37
Sitat fra: arthur på tirsdag 17. desember 2019, klokken 22:41Min kommentar er ene og alene basert på hva som skrives her og kun det/de jeg uttaler meg om.
Det er vel akkurat det jeg stusser på. Jeg har ikke fått med meg at noen har uttrykt at de ikke har noen strategi i forhold til å ta tap, realisere fortjeneste, osv. Har du noen eksempler på dette?
Sånn går no dagan. Både denne og forrige aksjetråd har vært slik siden tidenes morgen.   ???

Det har vel aldri skjedd at kritiske spørsmål ved en påstand faktisk har blitt besvart, så enten er antennene fullstendig på viddene, eller så handler det kun om trolling. Dessverre er ikke administrator interessert i å ordne opp, og det har ført til at gode bidragsytere, som Vhagar, har forsvunnet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA