Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Øyvind.h

Klarsignal for produksjonsoppstart. Fra råtomt i januar til produksjon i oktober. Kanskje en av driverne for den positive kursutviklingen (jada, vet at ATH kurs er vesentlig høyere)

https://electrek.co/2019/10/17/tesla-govt-approval-start-model-3-production-gigafactory-3/

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Det jeg hører er at produksjonsoppstart er planlagt for 20. oktober. Men vi får se - er vel ikke direkte usannsynlig at ting sklir litt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arthur

Sitat fra: emurof på onsdag 16. oktober 2019, klokken 18:15
Sitat fra: arthur på onsdag 16. oktober 2019, klokken 13:11At enkelte her ikke helt liker å bli minnet om til hvilke priser Tesla har blitt omsatt synes jeg fortsatt er nokså underlig

Hvorfor er det så viktig for deg å "minne om til hvilke priser Tesla har blitt omsatt" egentlig? Hva er formålet med slike opplysninger?

Hvis man ikke skjønner det så bør man kanskje heller ikke drive med aksjeinvesteringer. Noen er synlig fornøyde med en oppgang fra 200 til 260 som jo er formidable (mer enn) 25% og hva så? Opp fra et lavt nivå i forhold til for bare et år siden imponerer ikke alle, men åpenbart noen. Og jeg gjentar for n'te gang; ja, aksjen er interessant som en aksje for aktiv trading siden den går opp, og ned, som en jojo eller som heisen i et forretningsbygg ved lunsjtider på en hverdag.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 17. oktober 2019, klokken 13:00
Det jeg hører er at produksjonsoppstart er planlagt for 20. oktober. Men vi får se - er vel ikke direkte usannsynlig at ting sklir litt.
Spent på om det er hold i ryktene om fremskynding av Model Y. Vi har vel drodlet litt tidligere om når Tesla passerer million-milepælen på årsbasis. Det kan komme raskere enn forventet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

Sitat fra: arthur på torsdag 17. oktober 2019, klokken 13:05
Sitat fra: emurof på onsdag 16. oktober 2019, klokken 18:15
Sitat fra: arthur på onsdag 16. oktober 2019, klokken 13:11At enkelte her ikke helt liker å bli minnet om til hvilke priser Tesla har blitt omsatt synes jeg fortsatt er nokså underlig

Hvorfor er det så viktig for deg å "minne om til hvilke priser Tesla har blitt omsatt" egentlig? Hva er formålet med slike opplysninger?

Hvis man ikke skjønner det så bør man kanskje heller ikke drive med aksjeinvesteringer. Noen er synlig fornøyde med en oppgang fra 200 til 260 som jo er formidable (mer enn) 25% og hva så? Opp fra et lavt nivå i forhold til for bare et år siden imponerer ikke alle, men åpenbart noen. Og jeg gjentar for n'te gang; ja, aksjen er interessant som en aksje for aktiv trading siden den går opp, og ned, som en jojo eller som heisen i et forretningsbygg ved lunsjtider på en hverdag.

Må man skjønne hvorfor det er viktig for deg å "minne om til hvilke priser Tesla har blitt omsatt" for å drive med aksjer? Den må du nesten utdype.

Du svarer ikke på det jeg spør om, men bare legger ut om noe helt annet.

Spørsmålet er hvorfor du absolutt må "minne om" aksjekursen. Er det en oppgave du har tatt på deg av ren nestekjærlighet, liksom? Du tror ikke folk er i stand til å se på aksjekurser selv?

JorEl

arthur: -Noen er synlig fornøyde med en oppgang fra 200 til 260 som jo er formidable (mer enn) 25% og hva så?

Eh, man har tjent penger om man realiserer? ;)

arthur: -Opp fra et lavt nivå i forhold til for bare et år siden imponerer ikke alle, men åpenbart noen.

Det imponerer Geirr som har satset på Tesla....- Her stiger kursen marginalt fra et lavmål, og det er full fest på hybelen; winning, winning, winning!

Vi får bare håpe at Geirr ikke var dårlig "dagenderpå" og han tjente nok penger, slik at han kan pusse opp hybelen sin :laugh:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

arthur

Sitat fra: JorEl på fredag 18. oktober 2019, klokken 06:50
arthur: -Noen er synlig fornøyde med en oppgang fra 200 til 260 som jo er formidable (mer enn) 25% og hva så?

Eh, man har tjent penger om man realiserer? ;)

Ja, siden 260 er mer enn 200 så vil man ha tjent penger under den forutsetning at man har kjøpt til en pris lavere enn 260 OG faktisk selger = realiserer en mulig fortjeneste. Var dette overraskende eller uklart eller hva er det du egentlig prøver å si som ikke for de fleste er nokså åpenbart?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorEl

#1417
Det er jo du som tyter om åpenbare ting. Alle som eier aksjer er fornøyde når de går opp.

Edit; takk for motivasjon til å lære meg hvordan man putter en bruker på ignorer-listen. :+1:
Edit: slettet litt
Takk til Geirr også forresten :police: your fired(ignorerlisten)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Eller en ny tråd hvor det ikke er tillat å skrive noe negativt om Teslas aksjer, og hvor bare positiv utvikling kan debateres?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Egen aksjetråd var ment som en fleip, ikke sensur. Men jeg kan føre hvem jeg vil på ignorerlisten min. For man trenger ikke høre på de man ikke vil.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på fredag 18. oktober 2019, klokken 10:38
Eller en ny tråd hvor det ikke er tillat å skrive noe negativt om Teslas aksjer, og hvor bare positiv utvikling kan debateres?
Hvorfor kommer dette opp hver gang?  Har man noe positivt å si, så si det. Har man noe negativt å si, så si det. Men om man BARE har negative ting å si og forholder seg stum når det ikke er noe negativt å melde - eller klarer å finne en negativ vinkling selv da (KRISE  - Akjsen er under ATH!!!), vel, da har du ikke noe her å gjøre, for da er du her bare for å terge ikke for å ha en seriøs debatt om hvordan det går med Tesla og deres forretningsområder. At man ikke ønsker slike her har ingen ting å gjøre med menings-sensur eller at det ikke skulle være "tillat å skrive noe negativt om Teslas aksjer, og hvor bare positiv utvikling kan debateres". Og dette vet du nå godt etter å ha vært her så lenge.
Model S 85D

Motorwatt

Det var en spiss-formulering, men jeg synes fremdeles at det blir for mye fokus på andres meninger.

Vet ikke i hvilken kategori dette spørsmålet havner:
Kommer Tesla til å overføre midler fra "FSD-fondet" i balansen til inntekter i Q3 etter at de slapp beta-versjonen av Smart Summon? Hvis ja, er det en av årsakene til at de slapp ut en så uferdig versjon?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på fredag 18. oktober 2019, klokken 17:18
Det var en spiss-formulering, men jeg synes fremdeles at det blir for mye fokus på andres meninger.

Beklager at jeg ikke tok den spissformuleringen, da den har vært fremsatt så mange ganger og ment bokstavelig. Jo, er nok litt mye fokus på disse "meningene", det blir mye bedre jo flere som ignorerer de som holder på slik. Men har full forståelse for at det reageres når noen opptrer slik vi andre vokste fra på barne-/ungdoms-skolen.
Model S 85D

Sveinung1954

Stemmer det at de innført «non-refundable order fee»....?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Motorwatt

#1424
Sitat fra: Geirr på fredag 18. oktober 2019, klokken 17:45
Stemmer det at de innført «non-refundable order fee»....?
Visstnok, ja. Men den er redusert til 100 USD. Sikkert som en "prøve". Gjelder bare TM3 Performance.

The automaker has also increased the price of the Model 3 Performance by $1,000 yesterday and they revised the deposit required to place an order down to just $100, but they also made it non-refundable.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA