Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dekktrykksensorer. Jeg trenger litt hjelp

Startet av lykkegutt, onsdag 28. november 2018, klokken 23:45

« forrige - neste »

lykkegutt

Hei. Jeg trenger litt hjelp, Bilen min(Model S 2013) har byttet 4 nye dekk på bilpleiebutikken i dag, Men problemet har skjedd. Dekktrykksensor er helt OK før bilen bytter dekk, Deretter viser ikke dekktrykksensoren at etter å ha byttet 4 dekk, Vis TMPS need service, Vet noen hvordan jeg løser dette problemet ? Tusen takk for svar !

lykkegutt

#1
Så de fire dekksensorene er ikke ødelagte. Dette problemet gjør meg veldig forvirret. Jeg har tilbakestilt dekktrykksensoren på meny flere ganger, men viser det fortsatt ikke.

Sulle

Kan det være gammel type sensor på hjulsett du byttet til? Disse bilene fikk nye sensorer på garanti, men ofte bare til et hjulsett om gangen.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

noto

Neppe. Han byttet dekk. Ikke hjul. Du er obs på at du må kjøre et stykke før trykkene vises?

OlaM

Stemmer det lykkegutt, at du fikk nye dekk på de gamle felgene og så ble de montert tilbake på bilen? Eller var det nye felger også?
'21 3LR

lykkegutt

Ja. Det nye dekk på de gamle felgene og så ble de montert tilbake på bilen. Hvordan løser jeg problemet ?

Espen Hugaas Andersen

Du har kjørt bilen mer enn 10 minutter etter bytte?

Forsøkt å resette hovedskjermen?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

lykkegutt

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 29. november 2018, klokken 12:47
Du har kjørt bilen mer enn 10 minutter etter bytte?

Forsøkt å resette hovedskjermen?

Ja. Jeg har gjørt 10 ganger. Men det hjelpe ikke :(

lykkegutt

Ja. Det nye dekk på de gamle felgene og så ble de montert tilbake på bilen. Hvordan løser jeg problemet ?
[/quote]


Kramzz

Jeg hadde lignende på min 13 model! Måtte kjøre veldig lenge før den reagerte! prøvd å manuelt kalibrere dekksensorene? Jeg måtte gjøre dette så kjøre lenge så kom det et spørsmål om jeg ville velge 19 eller 21 tommer. Når man då velger tar det også litt tid før den reagerer igjen .
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

cra

Trur man må opp over 50km/t også, men det kan hende jeg blander sammen med prosedyren for Leafen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Tror det var over 40 tidligere, men mine kalibrerer seg selv i lavere hastighet nå.

Klykken

Jeg kjørte kanskje i fem minutter etter at dekkhotellet la om til meg i oktober, så dukket det opp spørsmål om jeg hadde skiftet hjul og om det var 19" eller 21" jeg hadde satt på.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tuxedo

Det går fort en dag eller to før det kommer opp en melding om at bilen skjønner at du har byttet dekk, og du får valg om å velge dimensjon. I mellomtiden er det ingenting du kan gjøre, og feilmeldingen kan trygt ignoreres.

RaBalder

Jeg hadde veldig lite luft i et av mine dekk. Og da klarte ikke bilen å resette til det nye dekk-settet.
Kjørte innom en pumpe og fylte på med rett luft-trykk, forsøkte resett igjen og da ordnet alt seg.


Har også sett at når man legger ut på en kort kjøretur med nytt dekksett på bilen og velger reset for å ordne for nye hjul, så kommer den veldig kjapt tilbake med en melding om at dekksensorer er resatt. Ofte får jeg dette etter bare 200-300 meter kjøring. Dette er bare tull. Meldingen burde aldri kommet. Alle dekk-sensorer viser fremdeles ingenting i dashboardet.

Prosedyren min er å komme seg ut på en vei der man kan holde omtrent 50 km/h eller mer i et par minutter. Så trykker man på reset av dekk-sensorer. Da tar det 2-3 minutter før ok tilbakemelding kommer. Og hjulsensorene har kontakt med hjulene.

(Tesla har byttet til nye sensorer på bilen slik at det ikke er de gamle som ble levert originalt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA