Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brukermanualer Leaf

Startet av Kallagtunet, lørdag 29. oktober 2011, klokken 12:43

« forrige - neste »

Kallagtunet

Unorsk og umandig (for vi leser jo aldri bruksanvisningen....) men her er det lesestoff for de som har lyst til å være klar når bilen leveres:

http://www.nissan-techinfo.com/refgh0v/og/Leaf/2011-Nissan-Leaf.pdf
http://www.nissan-techinfo.com/refgh0v/og/leaf/2011-Nissan-LEAF-Navi.pdf

Postet før i annen tråd, men fotejenter vel en egen. Fint hvis andre fyller på med stoff etterhvert som det kommer, for eksempel manualer, garanti vilkår, hurtigstartguide etc på norsk.

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Joachim

Servicemanualen for den amerikanske 2010-modellen er også observert på nettet; uten oppfordringer til noe som helst forøvrig...

akseln

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 31. oktober 2011, klokken 14:32
2012 versjonen Owner Manual på engelsk:

http://elbilforum.no/forum/dokumenter/leaf2012ownersmanual.pdf

Lars

Spørsmål til de som hevder at årsmodellen til Leaf avhenger av registreringstidspunkt: Hvis jeg registrerer min før nyttår, skal jeg da bruke 2011 manualen? Venter jeg til etter nyttår blir bilen magisk oppgradert slik at jeg kan bruke 2012 manualen  ;D

daggad

Jeg mener at bilene som kommer nå er 2011 modeller etter de inntrykkene jeg ser rundt omkring. Jeg vet det står 2011 modell på kontrakten min.
Men hva forskjellen er vet jeg ikke. I USA så virker det som 2012 modellen har det som våre norske biler har som standard. Men jeg er jaggu ikke sikker.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lysholm

Er det noen som har manual til 2013/2014 Euro Leaf i PDF?
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

Bobbulf

Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

TorC

Sitat fra: daggad på mandag 31. oktober 2011, klokken 16:40
Jeg mener at bilene som kommer nå er 2011 modeller etter de inntrykkene jeg ser rundt omkring. Jeg vet det står 2011 modell på kontrakten min.
Men hva forskjellen er vet jeg ikke. I USA så virker det som 2012 modellen har det som våre norske biler har som standard. Men jeg er jaggu ikke sikker.

Jeg tror jeg kan gi deg litt innsikt i akkurat det der.

Det er faktisk ufattelig mange små og store forskjeller mellom USA-versjonen og Euroversjonen. Alt fra tåkelys til ulike farger på refleksen i baklysene til ulikt antall hodestøtter bak. Det er MANGE småting.

I Norge ble det solgt kun en versjon. I USA hadde de tre modeller, S, SL, og SV.
S var litt ribbet, uten QC, og CWP, neste versjon var med QC, og "beste versjon" med CWP. Den med CWP hadde mye av det samme som euro-modellen.

Tidligere hadde man iallefall i USA en "regel" om at man kunne kalle biler produsert i september for neste års modell.

Se f.eks her for å finne ut om din bil er 2012, eller 2011...

http://researchmaniacs.com/VIN/VIN-Decoder.html

Symbol nummer 10 i ditt VIN skal enten være  B eller C. Er det B så har den 2011 modell, er det B har du en 2012 modell.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

tomtom1

Dessverre så følger ikke japanske bilfabrikker den standarden du sikter til. Symbol 10 i mitt VIN nr er en u. Så vidt jeg vet betyr dette at det er en bil beregnet for det europeiske marked.
Mørk grå Tekna, sept. 2013, km-stand ca 28000

Ingez

Nissan Leaf juni 2013 Solgt
S85 #22105

TorC

Sitat fra: tomtom1 på fredag 13. desember 2013, klokken 13:19
Dessverre så følger ikke japanske bilfabrikker den standarden du sikter til. Symbol 10 i mitt VIN nr er en u. Så vidt jeg vet betyr dette at det er en bil beregnet for det europeiske marked.

Det var rart. Da også DET en forskjell på USA og Euro-versjonen... Jeg har kjøpt 2 leafer fra USA (som er produsert i Japan) som begge følger det systemet, men en jeg hentet fra Nederland har akkurat som din en U i tiende posisjon.  Jeg har lest og hørt flere steder at Nissan slavisk bruker samme system fordi de er med i en eller annen bransjeorganisasjon. Så det var rare greier.

Så jeg trekker min påstand tilbake og påstår det motsatte. :-)
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA