Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Mini" bagasjerom under batteridekselet, for plassering av dekkreperasjonssettet

Startet av Disqusor, mandag 26. november 2018, klokken 19:06

« forrige - neste »

Disqusor

Tror det kan fikses med svært enkelt vis ! En løsningen er å skru en IKEA plastboks til batteridekselets underside !
Fire frihull, hvor IKEA boksen festes fra batteridekselets overside. En slik løsning vil trolig ikke få konsekvenser for bilens garanti !

Klykken

Reparasjonskitet ligger i frunk. Sist jeg sjekket var ikke frunk brukende til å lagre noe annet, da det er åpent for fukt, skitt, vær og vind.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Torodd Stangeland

Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

hemi


Orbit

Og det er mer plass og lettere tilgang ved å flytte rep-kit'et til under baksetet. Var vel bilder her for lenge siden (sikkert borte etter forumoppdatering) av en som hadde gjort det. Å måtte sku opp bagasjeromsgulvet med 10+ skruer, med en torx-trekker en ikke har for hånden, etter å ta tømt ut all baggasjen, ser ikke ut som en veldig bra fortsettelse på en punktering. Under baksetet kommer en jo til uten verktøy i det hele tatt, og de som evt. sitter der er oftest i stand til å flytte seg for egen maskin.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ingeniøren

Sitat fra: Klykken på mandag 26. november 2018, klokken 19:36
Reparasjonskitet ligger i frunk. Sist jeg sjekket var ikke frunk brukende til å lagre noe annet, da det er åpent for fukt, skitt, vær og vind.

Det er bare å legge et plastdeksel over denne så holder ting seg rent og tørt. Jeg bruker en bit tynn celleplast som jeg har tredd ned bak boksen og feste i forkant med en borrelås.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

I bunnen av boksen er det dreneringshull. Usikker på om disse er store nok til at det kommer inn "mengder" av skitt, men likevel, frunk er ikke designet for å være et tett rom på disse bilene, og å bygge om for å få ting tett nok til å oppbevare sensitive saker over tid vil nok ikke bli noen særlig suksess.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Disqusor

"Batteridekselet", mener å si metalllokket over elmotoren :D Jo i bagasjerommet ligger en filtmatte, fjerner du den, ser du et metalllokk som er skrudd fast. Ved å skjere ut en åpning der, mindre enn det som en annen tråd har tatt til orde for. En tilpsset IKEA plastboks vil en da på svært enkelt vis få plass til reperasjonssettet, e du me ?  :) Løsningen jeg angir her en billig, og den gjør jobben  :D

Disqusor

Orbit, min løsning krever at du kun løsner metalllokket en gang, deretter vil nevnte IKEA boks, ved behov,  lettere få tilgang til "reparasjonssettet", dvs med plastlokket som medfølger IKEA boksen  :D

Prosjekt 2: få en bedre tettning, rundt frunken  :) Den er intet mindre enn pinlig pinglete  :D BMW må virkelig gå i seg selv og tilby en effektiv varig løsning, slik at frunken blir tett !!!

Klykken

Jeg kan garantere deg at å skjære hull i deksel over motor vil gjøre at du mister (all) garanti. Og for hva? 0,2m³ mer plass for å flytte dekkrep-kit fra et ubrukelig sted til et annet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jkirkebo

Sitat fra: Klykken på tirsdag 27. november 2018, klokken 17:59
Jeg kan garantere deg at å skjære hull i deksel over motor vil gjøre at du mister (all) garanti. Og for hva? 0,2m³ mer plass for å flytte dekkrep-kit fra et ubrukelig sted til et annet.

0,2m3 er faktisk 200 liter. Ganske betraktelig med plass det. Eller mente du 0,02m3? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Disqusor

Klykken, du har rett, men en anne fiks er ikke å skjøre hull i lokket over elmotoren. IKEA boksen jeg viser til kan "festes" på mange vis, uten å skjære hull i platen. Lim er en "løsning", dvs at lokk til IKEA boksen limes til undersiden, med klips. Det jeg viser til kan og bør gjøres på aller "enkleste" vis...og billigste. hvordan løsningen kan terminere garantien er jeg usikker på, men skal finne et svar  ;)

Disqusor

Den beste løsningen er trolig plassen mellom forsetene. En egnet kasse (feks en fotoboks el.l.), som festes med "borrelås". Den plassen benyttes til vanlig til ingenting :-)

moonbuggy

Enig med orbit.
Hvor ofte bruker man dekksreparasjonskitet?
Under baksetet er det massevis av plass. Der ligger både kitet og annet(hos meg endel odde kontaktadaptere). Å vippe opp setet ved behov tar sekunder...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA