Easee ladeboks vs tesla wallcharger

Startet av Mazzbot, lør 24. nov 2018, kl. 20:21

« forrige - neste »

Cral

Sitat fra: srd på tor 17. jan 2019, kl. 19:16
Så for smartlading (20% rabatt) er det lite å hente på å velge Easee framfor Tesla Wall Connector når en har en Tesla.

Hva med å unngå høy belastning ved hjelp av Tibber Pulse? Vil det kun fungere med Easee?

Slik jeg har forstått det, skal du få smartlading også med tesla (Den finnes i "powerups" i tibber abben) Når det gjelder pulse, er jeg mer usikker, Tesla skal jo kunne regulere ladespenningen, men om det er laget noe mot Tesla eller kun Easee, må du nesten sjekke med Tibber.

Sitat fra: eisa01 på fre 18. jan 2019, kl. 00:05
Forskjellen på å ha Easee eller ikke er at de garanterer 20% lavere strømpris på smartladingen, da de også har mulighet til å bidra til nettstabilisering

Jeg _trodde_ at all smartlading hos Tibber ga den rabatten? Du får jo Tesla powerups i tibber store for smartlading uten easee?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Lars C. Krogenæs

Bidraget til nettstabilisering er nok noe en journalist har snappet opp, men Easee får ikke noe lavere pris for en slik jobb nå. -20% er nok heller en konkurranse-jippo. Med en strømpris på 60 øre, vil dette bety -12øre på strømmen som går til en elbil. Med en årlig kjørelengde på 10.000km utgjør dette en besparelse på 20kr, altså en halv månedsavgift.

Velger man i stedet en billigere leverandør av strøm, som f.eks Gudbandsdal Energi, og passer på å bytte til det billigste abonnementet hver gang de setter opp prisen, er det flere hundre kroner å spare i forhold til Tibber.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

What-a-watt

Helt riktig, Lars. Og smartlading er egentlig ikke noe annet enn å lade når strømmen er billigst (ca. 0000-0600). Har man en ladestasjon, en Tesla eller en annen bil hvor tidspunktet for ladestart kan programmeres, har man allerede smartlading.

elektrolux

Det er Smart lading, og så er det dynamisk smart eco lading. Da snakker vi reelle muligheter for besparelser.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

srd

Hva vil det si i praksis?

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk

elektrolux

Smart betyr at en får tidsur, ladehistorikk og internett med mulighet for API. (f. eks fjernstyring av 3.part)

Dynamisk betyr at ladestasjonen tar hensyn til et ønsket forbrukstak. F.eks sikrings størrelse eller tariff.

Eco betyr mulighet for samspill med egenprodusert sol/vindkraft.

I tillegg bør en se etter samspill mot batteribank og utvidet lastballansering mot underfordeling og andre enheter.
https://www.dinside.no/bolig/kommer-denne-boksen-til-a-kutte-nordmenns-stromregninger-dramatisk/70192467
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Burger

Jeg har valgt å gå "full retard" når det gjelder Tibber og alt skal integreres med de.

2 stk Mill wifi kontakter med termometer blir styrt av tibber til å senke temperatur om natten og når vi er borte.
1 Sensibo styrer varmepumpe slik som over.
Varmegulv skal bli styrt av tibber (vannskade som gjør at alt gulv på kjøkken og stue må rives og legges på nytt, legger inn varme samtidig dersom forsikringsselskapet ikke har noen motforestilling mot det.)
Smart lading på BMW i3.
Skal ha Easee ladeboks eller tilsvarende for Leaf.

Så i stedet for å forholde meg til Mill sin app, Sensibo sin app etc så får jeg en app og api tilgang for å hente ut data. Dersom Tibber blir dyr så får jeg sette opp noe selv, men de veit temperaturen der jeg bor, værmeldingen framover, hvor fort temperaturen i huset mitt stiger når de slår på forskjellig varme og når jeg vil ha det varmt of hvor varmt på forskjellige rom. Gidder ikke å fikle med det selv når det koster 39 kroner i måneden.

Dersom Tibber fortsetter med å prøve å handle strøm billigst mulig med de påslaga de må ha, utvide hva de kan kommunisere med og ikke øke månedsavgiften urimelig,  så kommer jeg til å ha ett langt kundeforhold med de.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA