Skrevet av Emne: Men det er elbilene de er redde skal ta fyr....  (Lest 681 ganger)

cra

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 6854
  • Sunnmøre
    • Vis profil
    • BTTF for Tesla
Men det er elbilene de er redde skal ta fyr....
« på: Fredag 23. November 2018, klokken 12:18 »
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Burger

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 993
  • Have spacesuit, will travel.
    • Vis profil
Sv: Men det er elbilene de er redde skal ta fyr....
« Svar #1 på: Lørdag 24. November 2018, klokken 12:52 »
Skulle ønske varmeapparatet til Leafen min oppnådde en brøkdel av den temperaturen :-)
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Svein_H

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 157
    • Vis profil
Sv: Men det er elbilene de er redde skal ta fyr....
« Svar #2 på: Lørdag 24. November 2018, klokken 16:12 »
Skulle ønske varmeapparatet til Leafen min oppnådde en brøkdel av den temperaturen :-)

Det gjør det jo, du sier ingenting om hvor stor brøkdel det skal være ;-)
2018 Zoe Intens R90
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv

Burger

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 993
  • Have spacesuit, will travel.
    • Vis profil
Sv: Men det er elbilene de er redde skal ta fyr....
« Svar #3 på: Lørdag 24. November 2018, klokken 22:09 »
Litt med vilje, folk her har jo nok peiling til at dersom jeg sier en 1/10 så vil det regnes ut og om jeg koker eller bila tar fyr :-)
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Electrix

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1316
    • Vis profil
Sv: Men det er elbilene de er redde skal ta fyr....
« Svar #4 på: Mandag 26. November 2018, klokken 07:54 »
Litt med vilje, folk her har jo nok peiling til at dersom jeg sier en 1/10 så vil det regnes ut og om jeg koker eller bila tar fyr :-)
De varmeste delene av bildet, de gule er nok oppe i rundt 1000 grader, men hovedsaklig er det orange rør som nok er rundt 700 grader så du treffer bra med 1/10, ihverftall for vår Leaf med vannbåren varme som holder rundt 70 grader  8)
Leaf 2012, kjørt 93 000
Model 3
Kristiansand

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13272
    • Vis profil
Sv: Men det er elbilene de er redde skal ta fyr....
« Svar #5 på: Lørdag 01. Desember 2018, klokken 09:05 »
Off topic men dobles temperaturen fra si 10C til 20C?  ;)

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Microlino

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS

Electrix

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1316
    • Vis profil
Sv: Men det er elbilene de er redde skal ta fyr....
« Svar #6 på: Lørdag 01. Desember 2018, klokken 13:00 »
Off topic men dobles temperaturen fra si 10C til 20C?  ;)
I dagligtale så vil det for oss som bruker Celsius være riktig å si det ja, for de som bruker Fahrenheit så øker den fra 50F til 68F, altså bare en økning på 36%.

Men går man vitenskapelig til verks så øker temperaturen bare fra 283 til 293K, altså 3,5%. Men i vitenskapen finnes jo heller ikke kulde eller minusgrader, alt er bare mer eller mindre varmt...

Og en økning i gjennomsnittstemperaturen på bare en prosent i Kelvin vil bli utfordrende da det nesten aldri vil bli frost selv på fjellet, og byer som i dag har temperaturer som svinger fra -10C på vinteren til +25C på sommeren vil få temperaturer fra +20C på vinteren til +55C på sommeren  :o
Leaf 2012, kjørt 93 000
Model 3
Kristiansand