Slutt på Buddy-produksjon ?

Startet av RoadRunner, fredag 28. oktober 2011, klokken 11:20

« forrige - neste »

hens

Nå har det jo gått den veien i 100 år, at det blir mindre og mindre vedlikehold på bilene.
Karrosseriet ruster mindre pga denne utviklingen, men folk bulker like mye.
Så det er nok sannsynlig at bulkefrie biler, slik som Think og Buddy vil komme.

I de årene jeg har drevet med elbiler har jeg sett adskillige tilfeller av hakeslepp etter kollisjoner mellom  "blikkbiler" og "Plastbøttebiler", hvor plastbøtten definitivt har gått av med seieren.

Så det kommer, men alle fremskritt har sine motstandere!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

gbzdoc

Fint og flott med plastkarosseri, men husk at bilens faktiske bærekonstruksjon er laget av metall. Denne kan være skadet uten at det synes på utsiden i det hele tatt...

Ville tatt en grundig sjekk av bilen etter selv en usynlig bulkeskade om man har vært uheldig og bråstoppet i noe hardt...

Forøvrig blir det like lett riper i Buddy som alle andre biler. Er kun bulker man slipper. ;-)

hens

Det er naturligvis gjort.  Faktum er at en blikkbil ikke er særlig hard. ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

Sitat fra: commiesoft på lørdag 12. november 2011, klokken 21:00
Om noen år er alle biler untatt premiumsegmentet levert med plastkarosserier fordi plåt+lakk koster kunder og forsikringsselskaper enorme ressurser årlig.
Vil bare minne om at det er mer enn 50 år siden de første serieproduserte bilene kom med plastkarosseri (GRP - glassfiberarmert plast).
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

commiesoft

Elbil med gjennomfargede praktiske plastoverflater er nok framtida.

Bilfabrikantene lever i fortida, med komplisert leamikk, ineffektive fossilmotorer, og karosserier som ikke tåler noe som helst uten at det koster store summer.

Helt fjernt  :D

Håper Buddy klarer seg videre, sånn at flere kan få øya opp for andre og bedre måter å gjøre ting på.




TorAtle

En bil er ikke en tråsykkel. Mulig noen har lyst til å få med en verkstedhåndbok slik at de kan mekke alt selv, men folk flest tror jeg har lyst til å ha så mye høyteknologi som mulig.

Vi er enige om elmotoren, bortsett fra det har vi ganske ulikt syn på hva en bruksbil er anno 2011.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Sierpinski


Haahov

#37
Sitat fra: Radiv på mandag 21. november 2011, klokken 18:55
Noen som vet hvem som har kjøpt boet?

Det er vist forsatt hemmelig, men se http://e24.no/bil/buddys-skjebne-avgjoeres-naa/20123463
Skulle ønske jeg kunne kjøpe fabrikken og spy ut gratis eelbiler til folket ;D

Kanskje Stordalen buser ut med en overraskelse på Zero konferansen?
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Rymegnal

Hei!

Nå som det er slutt og nye eiere overtar, og alt som har med service og garantier går rett i "bøtta". Finnes det noen form for regler av noe slag som da frigir servicemanuler, servicerutiner, og andre hemmeligheter? (Eller får ny eier med alt og vi må finne ut alt selv?)

Kunne godt tenke meg å få gjort service lokalt, kjent verksted, fremfor å frakte bil til Oslo.
--
Ole Andreas
Buddy 2006 Mod.
22 600 km pr. 10/8-2010 og byttet batterier da.
37 000 km pr. 18/2-2015, og solgt da.

Lars C. Krogenæs

#39
Alt som har med servicer går nok ikke rett i bøtta.

Nye eiere (som er mange av de gamle) har en stor egeninteressie i å yte service på bilene, og å opprettholde et godt renome. Jeg kan garantere at vi finner en helt annen holdning, med vilje og evne til å hjelpe tidligere kunder (Enn det Think eierne opplever). Her har vi eiere som virkelig elsker buddy, ikke en kapitalist fra Russland med en helt annen agenda.

Hvorvidt du får fikset bilen utenfor Oslo vet jeg ikke, men det burde jo ikke være noe i veien for å fikse bilen på samme stedet som du alltid har gjort.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

sveander

Hei Lars C

Jeg deler dine synpunkter helt ut. Det er selvsagt en hver nye eiers interesse å skape goodwill.

NÅ er det jo så heldig at vi Buddyeierer sjelden trenger hjelp. Bilen vil jo ikke gå i stykker *s*

Jeg ser frem til nye eiere og nye muligheter.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Rav4_EV

Hvor holder du til hen da "Rymegnal"?

Arne m.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Haahov

Det er visst sterke signaler på at den nye produsenten vil opprettholde batterigarantien.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

RoadRunner

Noen som har hørt noe nyheter om ny eier/ny produksjon/deler
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

sveander

I en annen tråd sies det at buddy electric nå driver i de gamle Elbil Norges lokaler.
Hvorfor så stille rundt dette?
Jeg finner en facebookside, Buddy Electric AS

er de redd for å få kunder?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA