Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60kW kan bestilles nå!

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 21. november 2018, klokken 11:04

« forrige - neste »

EV-FTW

Sitat fra: leafnor på søndag 25. november 2018, klokken 12:23
Om toppmodellen kommer på 400k så vil den likevel selge som hakka møkk. At vi er noen som synes det er for dyrt og derfor risikerer å ikke blir med på moroa gjør nok ikke Nissan spesielt bekymret. Alt av hva de klarer å produsere vil bli solgt.
Det heter vist markedet.
Så blir det litt sånn for min del, hvor mye mer verdi er det i en 60 kWh som lar seg kjøre på langtur fremfor en 40kWh som jeg vet for min del ville skape ren ergrelse.


Klart markedet bestemmer. Men for min del betaler jeg ikke over 400 000 for en kjip japansk blikkboks, når en da er oppe i samme prisleie som flere andre mer premium rivaler.
Hysteriet vil ingen ende ta.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Løve

Sitat fra: leafnor på søndag 25. november 2018, klokken 13:00
Sitat fra: Løve på søndag 25. november 2018, klokken 12:37
Jeg forventer at det blir samme pris iballe markeder før avgifter.
Meetoo, men i Norge er det faktisk mer å hente. Litt som at enkelte fossilbiler (Toyota) til Danmark selges rimeligere der før avgifter enn i Norge, og som da også gjør at folk privatimporter nybiler fra Danmark.

Da mener jeg myndighetene burde straffe de leverandørene som melker det norske elbilmarkedet på denne måten. Da på måter som gjør bilene deres uselgelige. Med andre ord økonomiske sanksjoner.

Trond.m

#17
He,he...artig tanke men det er selvfølgelig umulig å gjennomføre. Nei, innfør heller mva fra 1.1.19 på alle elbiler. Det må jo være klart for alle at de enorme subsidiene ikke lenger er nødvendige. Men dette er en annen diskusjon. Blir uansett spennende å høre pris og spesifikasjoner på 2019 Leaf

Retting.   Utsett mva til 1.7 så jeg rekker å få en subsidiert Audi

EV-FTW

Sitat fra: TM på søndag 25. november 2018, klokken 19:13
He,he...artig tanke men det er selvfølgelig umulig å gjennomføre. Nei, innfør heller mva fra 1.1.19 på alle elbiler. Det må jo være klart for alle at de enorme subsidiene ikke lenger er nødvendige. Men dette er en annen diskusjon. Blir uansett spennende å høre pris og spesifikasjoner på 2019 Leaf

Retting.   Utsett mva til 1.7 så jeg rekker å få en subsidiert Audi
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

daktari

Sitat fra: TM på søndag 25. november 2018, klokken 19:13
He,he...artig tanke men det er selvfølgelig umulig å gjennomføre. Nei, innfør heller mva fra 1.1.19 på alle elbiler. Det må jo være klart for alle at de enorme subsidiene ikke lenger er nødvendige. Men dette er en annen diskusjon. Blir uansett spennende å høre pris og spesifikasjoner på 2019 Leaf

Retting.   Utsett mva til 1.7 så jeg rekker å få en subsidiert Audi
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

MrOtto


Ole Irgens

#21
Sitat fra: Øystein K på søndag 25. november 2018, klokken 14:47
Sitat fra: leafnor på søndag 25. november 2018, klokken 12:23
Om toppmodellen kommer på 400k så vil den likevel selge som hakka møkk. At vi er noen som synes det er for dyrt og derfor risikerer å ikke blir med på moroa gjør nok ikke Nissan spesielt bekymret. Alt av hva de klarer å produsere vil bli solgt.
Det heter vist markedet.
Så blir det litt sånn for min del, hvor mye mer verdi er det i en 60 kWh som lar seg kjøre på langtur fremfor en 40kWh som jeg vet for min del ville skape ren ergrelse.


Klart markedet bestemmer. Men for min del betaler jeg ikke over 400 000 for en kjip japansk blikkboks, når en da er oppe i samme prisleie som flere andre mer premium rivaler.
Hysteriet vil ingen ende ta.

Så er det jo slik da, at det er ingen som tvinger verken deg eller andre til å kjøpe denne bilen. Er det ikke fint med markedet, dere? Du finner sikkert en premiumrival som du heller kan kjøpe til samme pris, så slipper du å kjøre rundt i en kjip japansk blikkboks.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Bjoris

Prises i nærheten av Kia Niro denne da. Det er jo slik nå at Kia var først ute med å legge en solid sum penger ekstra på sin elbil i Norge vs andre land, nå følger Nissan etter.

Da er jeg glad det finnes Model3, den blir jo veldig mye lettere å forsvar når Niro og Leaf koster det same!!

EV-FTW

Sitat fra: Ole Irgens på tirsdag 27. november 2018, klokken 16:57
Sitat fra: Øystein K på søndag 25. november 2018, klokken 14:47
Sitat fra: leafnor på søndag 25. november 2018, klokken 12:23
Om toppmodellen kommer på 400k så vil den likevel selge som hakka møkk. At vi er noen som synes det er for dyrt og derfor risikerer å ikke blir med på moroa gjør nok ikke Nissan spesielt bekymret. Alt av hva de klarer å produsere vil bli solgt.
Det heter vist markedet.
Så blir det litt sånn for min del, hvor mye mer verdi er det i en 60 kWh som lar seg kjøre på langtur fremfor en 40kWh som jeg vet for min del ville skape ren ergrelse.


Klart markedet bestemmer. Men for min del betaler jeg ikke over 400 000 for en kjip japansk blikkboks, når en da er oppe i samme prisleie som flere andre mer premium rivaler.
Hysteriet vil ingen ende ta.

Så er det jo slik da, at det er ingen som tvinger verken deg eller andre til å kjøpe denne bilen. Er det ikke fint med markedet, dere? Du finner sikkert en premiumrival som du heller kan kjøpe til samme pris, så slipper du å kjøre rundt i en kjip japansk blikkboks.

mvh

Ole Irgens


Du liker ikke at folk kritiserer Leaf Ole.
Leaf er en topp bil, til riktig pris. Men over 400 000, det er den ikke verdt.
Men klart, vil folk kjøpe en billigbil , til prisen av langt mer påkostede biler, så må de jo bare det. Men verdifallet kan bli temmelig høyt, da bilene er overpriset.

Og ja, sammenlignet med tyskerne og Tesla, er det en blikkboks på hjul.
En driftssikker sådan.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Løve

Sitat fra: Bjoris på tirsdag 27. november 2018, klokken 18:45
Prises i nærheten av Kia Niro denne da. Det er jo slik nå at Kia var først ute med å legge en solid sum penger ekstra på sin elbil i Norge vs andre land, nå følger Nissan etter.

Da er jeg glad det finnes Model3, den blir jo veldig mye lettere å forsvar når Niro og Leaf koster det same!!

Det er jo denne praksisen med høyere pris i Norge som skulle vært forbudt og som selskapene burde blitt straffet økonomisk for.

torlie

Spent på hva som skjer når mva blir innført om noen år. Vil fortsatt folk kjøpe en Leaf, Niro, Kona til 460-500k?
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Ole Irgens

#26
Sitat fra: Øystein K på tirsdag 27. november 2018, klokken 21:44
Du liker ikke at folk kritiserer Leaf Ole.
Leaf er en topp bil, til riktig pris. Men over 400 000, det er den ikke verdt.
Men klart, vil folk kjøpe en billigbil , til prisen av langt mer påkostede biler, så må de jo bare det. Men verdifallet kan bli temmelig høyt, da bilene er overpriset.

Og ja, sammenlignet med tyskerne og Tesla, er det en blikkboks på hjul.
En driftssikker sådan.

Jeg synes det er ugreit med usaklig og fordomsfull kritikk av Leaf på et forum for Leaf-eiere, særlig typen "blikkboks på hjul". Særlig når det kommer fra folk som ikke en gang eier bilen de kritiserer. Jeg har hatt _mange_ biler gjennom livet, både billige og premium, og nye Leaf er sannelig ikke noen blikkboks på hjul. Det er ingen Mercedes, det er sant, men som en god mellomklassebil holder den rikelig mål.

En kollega av meg hadde en Huyndai Accent. DET var en blikkboks på hjul.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Løve

Sitat fra: torlie på onsdag 28. november 2018, klokken 08:40
Spent på hva som skjer når mva blir innført om noen år. Vil fortsatt folk kjøpe en Leaf, Niro, Kona til 460-500k?

I det en har tre produsenter som leverer 50k eller mer i året, der rekkevidden er 400km og prisen under 400k så vil en se prisfall ut fra butikk.

roger1111

Sitat fra: torlie på onsdag 28. november 2018, klokken 08:40
Spent på hva som skjer når mva blir innført om noen år. Vil fortsatt folk kjøpe en Leaf, Niro, Kona til 460-500k?

Om "noen år" står vel valget uansett mellom en eller annen utslippsfri bil.

Håvar

Utsatt på ubestemt tid
https://www.tv2.no/broom/10247029/

"Offisielt heter det nå at Nissan har valgt å utsette lanseringen av den nye utgaven Leaf-utgaven, fordi de frykter dette nå vil drukne i alt oppstyret rundt Ghosn. De har ikke gitt noe nytt tipspunkt, bare at de vil vente til bilen kan få "den eksponeringen den fortjener".

Det var vel den beste unnskyldningen de hadde
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA