Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av daggad, torsdag 27. oktober 2011, klokken 12:32

« forrige - neste »

trondi

I tråd med all snøen som har kommet over natta var dagens kjøretur første møtet med glatt føre og jeg må oppriktig si at jeg er imponert over ferdighetene til denne bilen på glatta! Wow. Hadde en brøytekant på 0,5 meter utfra boligfeltet mitt og leaf pløyet igjennom uten å gi så lite som ett lite varsellys om ESP eller lignende. . Det var imponerende. Når jeg skulle parkere så var parkeringsplassen "snødd" ned og flere andre biler klarte ikke komme seg inn her, (med unntak av SUV) . Mitt lille løv tok denne saken som ingenting og gav meg absolutt ingen utfordringer.

Det eneste jeg skulle ha gjort var å sette på forvarming om morgenen, så jeg slapp å bruke 5 minutter på å få bort all snøen om morgenen.

emil

Sitat fra: trondemor på torsdag 26. mars 2015, klokken 13:44
Det eneste jeg skulle ha gjort var å sette på forvarming om morgenen, så jeg slapp å bruke 5 minutter på å få bort all snøen om morgenen.

Forvarming hjalp ikke mot 20cm snø her idag, men jeg kjørte morgenens tur som vanlig uten problemer og leser så diverse nettaviser som påstår kaos på veiene og ber deg bli hjemme.

trondi

For dere som er på facebook så gjøres det ett forsøk på å starte opp en gruppe for alle som eier leaf i norge. 

Her kan dere dele bilder av bilen deres. Bli kjent med andre "leafere" samt stille spørsmål og komme med tips og triks slik at andre Leaf-eiere kan få mere glede av bilen.

https://www.facebook.com/groups/101369833529337/

Rasmus.B

Personlig så skulle jeg ønske at det ikke ble opprettet en facebook side for Leaf. Da blir informasjonen spredd over flere forum, istedet for å prøve å ha alt på en plass. I tillegg er det jo ikke alle som er på facebook heller.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

emil

Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 23. april 2015, klokken 10:56
Personlig så skulle jeg ønske at det ikke ble opprettet en facebook side for Leaf. Da blir informasjonen spredd over flere forum, istedet for å prøve å ha alt på en plass. I tillegg er det jo ikke alle som er på facebook heller.

Her er i tillegg all informasjon lettere søkbar...

Hilsen en som ikke er på facebook...

jkirkebo

Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 23. april 2015, klokken 10:56
Personlig så skulle jeg ønske at det ikke ble opprettet en facebook side for Leaf. Da blir informasjonen spredd over flere forum, istedet for å prøve å ha alt på en plass. I tillegg er det jo ikke alle som er på facebook heller.

Min erfaring med Tesla-gruppene på Facebook er heller at de utfyller hverandre enn å "slå hverandre i hjel". Dessuten kan jeg snu på argumentet og si at det er mange som er på Facebook men som ikke bruker forum. Mange, mange flere enn omvendt ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rasmus.B

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 23. april 2015, klokken 11:34
Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 23. april 2015, klokken 10:56
Personlig så skulle jeg ønske at det ikke ble opprettet en facebook side for Leaf. Da blir informasjonen spredd over flere forum, istedet for å prøve å ha alt på en plass. I tillegg er det jo ikke alle som er på facebook heller.

Min erfaring med Tesla-gruppene på Facebook er heller at de utfyller hverandre enn å "slå hverandre i hjel". Dessuten kan jeg snu på argumentet og si at det er mange som er på Facebook men som ikke bruker forum. Mange, mange flere enn omvendt ihvertfall.
Det kan godt hende at facebook og elbilforum utfyller hverandre. Tror heller ikke at det ene utelukker det andre. Nå er ikke jeg på facebook, så det blir jo mer synsing fra min side en noe annet, men like vel syns jeg at det må være lurt å ha informasjonen samlet, og da er jo elbilforum en naturlig plass.
Men klart, hvis facebook kan være med å fremme elbilismen og gjøre informasjon mer tilgjengelig for "publikum" så er det vel ikke så dumt.

Edit: klønte det til med sitater og annet tull.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

trondi

Det var bare ment som en hjelp, da jeg opplever at det er mange som ikke er på elbilforum, mens de aller fleste er på facebook (med forbehold) .. Var vel heller ikke ment å skape konkurranse med forumet.  Dere er  fullstendig frie til å bli med/ ikke bli med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA