Circle K overtar drift av 16 tidligere GK ladestasjoner

Startet av Como, søn 18. nov 2018, kl. 13:25

« forrige - neste »

elekTrond

Takk for tipset! Denne tråden gikk meg hus forbi, til nå.  :o   I kveld har jeg hurtigladet tre (!) ganger på tre timer på CK Gjøvik.  :D :+1:   Det er jo nysnø og RettWD-føre! Viktig å hone bort ratt-rusten før holka setter inn.  :angel: :police:

"Rekker jeg en spontan tur til Minnesund, mon tro?", spurte jeg meg sjøl mens bilen forvarmet. Sjekker ladekartet til GK, hvor CK Gjøvik og Minnesund er rett nok tatt bort. Den gamle, single ABB-ladern til GK Gjøvik står der fortsatt, på sjøsiden av CK. Best å svinge nedom og forsikre meg.

Ingen RFID, ingen plakat ute som den Como tok bilde av et annet sted, kun et stusslig lite A4 ark teipet rett på automaten, over displayet. Ungjinta i kassa hadde ingen aning hvor lenge de skulle fortsette med gratis lading. Ingen vits i å spørre der om gratis lading på CK Minnesund. Kunne tenkt meg et ærend i den retningen før jul.

Det ble ingen tur til Minnesund for å lade. Hadde ikke lyst til å blomstre inne på stasjonen med kjølig batteri, ei heller ende opp strømfast sju mil hjemmefra. Dét har man prøvd før. Den vinterhelga GK feiret med gratis lading og undertegnede meget strømtom kjørte inn til defekt single-lader på GK @ Coop Rudshøgda. Etter litt type2, kom jeg meg til opptatt single-lader hos Fortum @ Mæc D... i Brumunddal. Der sto jeg i kø bak samme LEAFen som Type2-ladet på Rudshøgda mens jeg ringte GK ...

Denne kvelden endte i stedet opp med tre ferder i tre himmelretninger, over tre ulike høgdedrag og dalfører.

Kan også melde at trillingen fint tåler tre #rapidgate-forsøk på rappen. Klimaanlegget tar villig unna overskuddsvarmen og dumper til kråka, i stedet for å varme opp sjåføren ...

God forhjul!  :blank:
'13 Mjau

Joltus

Hadde megen god ladeøkt på Forus i dag. Gratis og fin!

elekTrond

CK Mjøsstranda på Gjøvik funker fortsatt. Håper det varer helt til påske! *krysse fingra*
'13 Mjau

Joltus

Stod at det var gratis frem til den nye stasjonen var på plass. Den nye stod rett ved siden av klar til montasje.

Kvikken

Så lenge laderne ikke forsvinner, prisendringene blir store og betalingsmåten knotete eller vanskelig (eks. jobbmobil) så har jeg ingen motforestillinger.

Må man i verste fall ha et eget mastercard så er det kun en liten ulempe men håper da de tilrettelegger for avtalegiro i det minste som jeg nå har med Grønn Kontakt og Fortum.

Joltus

Man kunne bruke hvilken som helst nfc brikke sa de til meg.

Så da er jo problemet løst. Brikke er best.

Toalmar

Sitat fra: Joltus på lør 15. des 2018, kl. 14:45
Man kunne bruke hvilken som helst nfc brikke sa de til meg.
Så da er jo problemet løst. Brikke er best.
Helt enig, brikke er for meg den beste løsningen. Svært enkelt både å starte og avslutte lading med brikke
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Kvikken

Brikke er helt klart en fordel, klarer meg bra med elbilforeningen+grønn kontakt brikkene

Joltus

Men er det noen som vet om elbilforeningen sin brikke blir ubrukelig om man ikke er medlem lengre?

Måtte jo aktivere brikken hos de før eg fikk lagt den inn i fortum mener eg. Kunne tenkt meg å bruke en helt vanlig nfc chip limt på mobilen evt selve mobilen sin brikke. Det hadde vært aller med ideelt.

Toalmar

Står på hjemmesiden til elbil.no at den virker kun med gyldig medlemskap
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Elmo

Sitat fra: Toalmar på man 17. des 2018, kl. 20:48
Står på hjemmesiden til elbil.no at den virker kun med gyldig medlemskap

Jeg velger å tro at det er en hvit løgn. RFID-brikker er jo bare et passivt "fingeravtrykk", så for å få til det så må de jo aktivt be hver enkelt ladeaktør om å slette brikken til folk som melder seg ut.
Men APPen til Elbilforeningen slutter nok å fungere tvert.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

Joltus

Ja ser ikke helt hvordan det skal gjøres. Da må det isåfall være at de har avtaler med fortum og co.

Nekter å tro det er slik på lyse/bkk sine stasjoner hvertfall. Der legger man jo bare inn id koden. På fortum aktiverte man den vel på stasjonen eller noe?

Rosson

Jeg bruker Elbilforeningens brikke på både Fortum og Grønn kontakt.

Det funker helt fint, selv om jeg ikke har fått surra meg til å aktivere medlemskapet i Elbilforeningen ennå..  :angel:
BMW i3 2018

sylwester

Nå må jeg innrømme at første gange jeg prøvde å lade på CK Minnesund så var det ikke GK som driftet og jeg ga opp. Fant etterpå ut at det fungerte bedre å gå inn å forhåndsbetale. Jeg har kranglet litt med appen til GK, men må si at det allikevel virker ganske bra.

En ekstra operatør betyr jo mer konkurranse og hvis Ck får hjelp og nye øyne på en løsning så er det ikke nødvendigvis så ille som forrige gang de driftet ladestasjonene sine. Det skal bli spennende å se hva som skjer.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Zimon

Var innom for å vaske bilen på Circle K Fjellhamar og oppdaget rett bak selvvaske stallene at det var satt opp hurtglading. Var 2 stk 150kW og 2stk 50kW ladere der. Stod ingen lett synlig plakat om pris/måte/gratis i prøveperiode etc ved de stasjonene som jeg så. Kun info om maks 1 time å stå å lade der per dags dato.

Ang RFID så er det bare ett passivt fingeravtrykk med ett serienr som er unik per produsent og brikke. Så denne termineres ikke om man melder seg ut av elbilforeningen. Det kan derimot være at elbilforeningen ahr avtale med Fortum, GK og andre som de ordner avtale med at om man melder seg ut så blir brikkenr slettet fra systemene til GK, Fortum etc.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA