Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import av Audi e-tron

Startet av ArTa, fredag 16. november 2018, klokken 23:13

« forrige - neste »

Jon65

Sitat fra: Rævedilter på lørdag 17. november 2018, klokken 15:22
Sitat fra: Mao på lørdag 17. november 2018, klokken 00:07
Sitat fra: Sandvika på lørdag 17. november 2018, klokken 00:00
Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:35
I Sverige foreløpig:
Startpris: 885.000 SEK
Proline: 954.000 SEK

Jeg vet foreløpig ikke hva som er inkludert i ProLine, kom gjerne med info hvis noen har.

Prisene over er med moms i Sverige. Hvis man trekker den ut siden i Norge er Elbiler fritatt moms så vil jeg nok tro at det er mye hyggeligere priser enn Norge.

Noen som vet hvordan konvertere til Norsk pris(hva og hvor mye skal trekkes)

https://www.konsumenteuropa.se/en/topics/purchase-of-vehicles/car-import/price-and-VAT/

mener det ikke skal være verre enn.. 
885.000,-/1,35  = 655Sek eks. mva  = 613.000nok + 2.500 i avgift.. = 615.500,-

Momsen i Sverige er ikke 35 %, men 25 %.
Da skulle det vel bli 885k/1,25 = 708k SEK = ca 663k NOK

25% mvapåslag utgjer 20% av totalsummen.
så del på 1,2 for å finne pris uten mva
Må dele på 1,25, ikke 1,2

oland

Sitat fra: Rævedilter på lørdag 17. november 2018, klokken 15:22
Sitat fra: Mao på lørdag 17. november 2018, klokken 00:07
Sitat fra: Sandvika på lørdag 17. november 2018, klokken 00:00
Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:35
I Sverige foreløpig:
Startpris: 885.000 SEK
Proline: 954.000 SEK

Jeg vet foreløpig ikke hva som er inkludert i ProLine, kom gjerne med info hvis noen har.

Prisene over er med moms i Sverige. Hvis man trekker den ut siden i Norge er Elbiler fritatt moms så vil jeg nok tro at det er mye hyggeligere priser enn Norge.

Noen som vet hvordan konvertere til Norsk pris(hva og hvor mye skal trekkes)

https://www.konsumenteuropa.se/en/topics/purchase-of-vehicles/car-import/price-and-VAT/

mener det ikke skal være verre enn.. 
885.000,-/1,35  = 655Sek eks. mva  = 613.000nok + 2.500 i avgift.. = 615.500,-

Momsen i Sverige er ikke 35 %, men 25 %.
Da skulle det vel bli 885k/1,25 = 708k SEK = ca 663k NOK

25% mvapåslag utgjer 20% av totalsummen.
så del på 1,2 for å finne pris uten mva

Den skjønte jeg ikke helt. Skal du trekke fra 25% mva så deler du på 1,25. Eller er det noe annet du mener?
2017 Opel Ampera-e

Gnilre

1 fratrukket 25% er 0,75.
1:1,25=0,80.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

oll1954

Sitat fra: Gnilre på lørdag 17. november 2018, klokken 16:01
1 fratrukket 25% er 0,75.
1:1,25=0,80.
Dagens mattekurs: Del på 1.25, eller multipliser med 0.8 (= trekk fra 20%), men ikke del med 1.2.  :)
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Sandvika

Sitat fra: Rævedilter på lørdag 17. november 2018, klokken 15:22
Sitat fra: Mao på lørdag 17. november 2018, klokken 00:07
Sitat fra: Sandvika på lørdag 17. november 2018, klokken 00:00
Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:35
I Sverige foreløpig:
Startpris: 885.000 SEK
Proline: 954.000 SEK

Jeg vet foreløpig ikke hva som er inkludert i ProLine, kom gjerne med info hvis noen har.

Prisene over er med moms i Sverige. Hvis man trekker den ut siden i Norge er Elbiler fritatt moms så vil jeg nok tro at det er mye hyggeligere priser enn Norge.

Noen som vet hvordan konvertere til Norsk pris(hva og hvor mye skal trekkes)

https://www.konsumenteuropa.se/en/topics/purchase-of-vehicles/car-import/price-and-VAT/

mener det ikke skal være verre enn.. 
885.000,-/1,35  = 655Sek eks. mva  = 613.000nok + 2.500 i avgift.. = 615.500,-

Momsen i Sverige er ikke 35 %, men 25 %.
Da skulle det vel bli 885k/1,25 = 708k SEK = ca 663k NOK

25% mvapåslag utgjer 20% av totalsummen.
så del på 1,2 for å finne pris uten mva

Auda, hee stryker du på enkel matte. Funnet frem flaska litt tidlig på lørdagskvelden??  :police:

100kr eks mva + 25% mva = 125kr. Enig så langt?

Trekke fra mva igjen.
125kr ink mva - 25% mva
(125 /1,2 = 104,16)
Eller
(125 /1,25 = 100)

Tror du forvirrer deg selv  en annen metode som er å skrive x 0,8 som er å trekke ut 20%.

Trond.m

Dette er spesifikasjonen på Proline i Sverige.
Noen som har klart å regne ut hva dette utstyret koster i Norge.

Sportsratt høres lovende ut. Har ikke sette det på noen av de norske modellene.
Og hva mener de med kontrastlakkerte støtfangere ?

Delläderklädsel Hoxton, Monopur 550 (Svart/Beige/Brunt)
Multifunktionssportratt med växelpaddlar
Elektriskt inställbara framsäten med 4-vägs svankstöd, med minne för förarsätet
Komfortmittarmstöd fram & ställbara nackstöd i längsled
Miljöbelysning
20" aluminiumfälgar, 5-armsdesign
Kontrastlackerade stötfångare
Takbågar i svart eller aluminium

Trond.m

Begynner å komme noen priser på tilleggsutstyr i Sverige på Audi.se.
Jeg har beregnet noen med kurs 93 og fratrekk for mva.

Metallic 8300
Hengerfeste 5350
Sportsratt 3-eike 2050
HUD 12.570
Panorama soltak 13460
Night Vision 19.400

Dett er priser før rabatt, og hvis det ikkemgis rabatt i Norge så er det grunn til å tro at den reelle forskjellen vil bli større.

Espen W

Sitat fra: TM på mandag 19. november 2018, klokken 09:59
Metallic 8300
Hengerfeste 5350
Sportsratt 3-eike 2050
HUD 12.570
Panorama soltak 13460
Night Vision 19.400

Interessant!
Pussig hvordan metallic lakk er ca 30% dyrere i Norge, og ikke minste hengerfeste, som er nesten 60% dyrere her. Kan det ha en sammeng med at hengerfeste tilvalget blir krysset av på ''alle'', mon tro?

Jeg tror denne utgår. Bilen som jeg betalte depositum på var i tillegg presentert med nesten 25% mer skyvkraft, så dette blir for tamt i forhold til totalpris, selv med et basic utstyrsnivå (hengerfeste, rails, setevarme, sideairbagger bak, 360 kamera og litt plukk).
Import av ny fra Sverige eller Tyskland er derimot interessant, men jeg ligger heller an til å drøye et år eller så, og så evt. ta inn en som har gått litt, slik at de verste barnesykdommene har blitt kurert, og prisen rast en del. Da vet vi mer om Taycan, osv. også.

Svolar


Sverre Grevskott

Den i tyskland har "fra pris" og lister nok bare opp mulig utstyr. Men om du bruker Q8 priser og trekker fra tysk mva ser man at det er 20-50% å spare på utstyr...
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Espen W

Sitat fra: Sverre Grevskott på mandag 19. november 2018, klokken 14:06
Den i tyskland har "fra pris" og lister nok bare opp mulig utstyr. Men om du bruker Q8 priser og trekker fra tysk mva ser man at det er 20-50% å spare på utstyr...

Det er nok riktig.
Blir uansett spennende å følge med på tyske priser.
Med tanke på prising vs. kurante bensin/diesel biler i det markedet så kan det jo hende at e-tron blir tungsolgt i Tyskland (og i andre EU markeder med lave avgifter på ''vanlige'' biler).
Da kan det fort dukke opp gunstig prising, både på nytt og etterhvert pent brukt.


Trond.m

Man må også prise inn 5 års garanti for å gjøre sammenlikning. Man må nok regne med at 5 års fabrikkgaranti vil koste 15-20.000 kr. Men da har man mulighet til å velge 150.000 km, og det vet jeg ikke om man får i Norge. Det er i sa fall et tillegg i prisen.

Sverre Grevskott

Hva er standard garanti i tyskland? 3 år?
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

AJ82

Sitat fra: Sverre Grevskott på mandag 19. november 2018, klokken 15:36
Hva er standard garanti i tyskland? 3 år?

3 år ja. Vanligvis så ligger utvidet garanti på rundt 1000 €.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Sverre Grevskott

Ser 2 år ekstra og 40k km koster 780 eur ink 19% tysk mva, tilsvarende ca 6200nok ex mva.
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA