Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av Jens Leirvåg, tirsdag 13. november 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

Klykken

Magnus er helrå! :D ConnectedDrive er derimot ikke.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar

#61
Ser ok ut her. Bare få sekunder etter oppstart så oppdaterer den ladestatus til rett %


Sendt fra min iPhone 8 med Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Herwitz

#62
Har bare halvveis kontakt med bilen gjennom appen. Kommer ikke inn på nettsiden, men fikk kjøpt og lastet ned kartoppdatering forrige fredag.
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

Rollep

Siden i går ettermiddag fungerer det slik det skal her også. Så får man se hvor lenge det varer denne gangen, sannsynligvis helt frem til neste "oppdatering" av appen :D

En merkelig men positiv ting er at nå kan jeg faktisk se både rekkevidde og ladestatus uten å måtte skifte over til imperial units :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

JorgenM

Ikke noe galt med appen. Dette er nok serverproblemer :)

Står fortsatt at forvarming feiler hos meg, selv om bilen faktisk blir oppvarmet.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Da fikk jeg også svar på min henvendelse til no.kundesupport@bmwgroup.com.
Anbefaler flere å ta kontakt, og å nevne evt ønsker om utvidet funksjonalitet.

"Takk for henvendelsen din. Det er dessverre en kjent problem akkurat nå angående problemer med å kunne se status i appen og med fjernfunksjonene å sende kommandoer til bil.
Har fått beskjed at problemet skal være i orden i løpet av kort tid.
Om problemet vedvarer etter 2-3 dager kan du gjerne ta kontakt med oss slik at vi kan hjelpe deg videre.
Skal også ta din feedback videre til berørt avdeling."
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

Dagens oppdatering; bedre men ikke helt i mål ennå:
SitatVi beklager virkelig tiden det har tatt å løse saken og vi takker så mye for din forståelse.

Problemet med de manglende statusoppdateringer som avstand, kilometer, etc. skal nå være orden. Det var ett problem i flere systemer, og derfor kunne ikke dataen sendes korrekt til appen. Feilmeldingen har minsket fra 30% til mindre enn 2%. Vi har iallefall nå oppdatert det kjente problemet og vårt app team jobber fortsatt framover med å forbedre Connected Appen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Samco

Hadde vært kjekt med å få justert preheat temperatur fra appen den synes jeg kunne ha vært en nytting funksjon.

rth

Samt aktivere setevarmen. Merkelig at sånt ikke er en selvfølge.

Klykken

Og rulle opp vinduer/soltak hvis de står åpne, varme opp batteri, stoppe oppvarming hvis man angrer etc.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Trond.m

OT, men det er utrolig at ikke takluken går igjen automatisk hvis det begynner å regne. Med regnsensor burde det være en smal sak. Mercedes E fra 2010 hadde det, og hvis det var kaldt (fare for snø), så lukket det også automatisk.

Klykken

Jepp. Eneste appen fungerer til er oppvarming, stort sett.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Min app viser fortsatt ikke oppdatert batteristatus, står alltid på 100% selv om jeg vet at det ikke stemmer.
Forvarming osv funker som normalt dog.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Toalmar

Min har vært ok noen dager, men nå etter kl 16:30 så får jeg ikke noe oppdatering på ladestatus etc
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Sitat fra: Toalmar på onsdag 12. desember 2018, klokken 22:28
Min har vært ok noen dager, men nå etter kl 16:30 så får jeg ikke noe oppdatering på ladestatus etc
Da kan jeg oppdater status i app igjen. Ser også at innloggingen via nettsiden virker også  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA