Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av Jens Leirvåg, tirsdag 13. november 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

Klykken

Hvis appen sier at oppvarming feilet fungerer ofte oppvarminga likavæl. Hvis ikke så vil nettsiden forhåpentligvis fungere. Fungerer ikke den HELLER vil garantert nøkkelen fungere. Konfigurer ekstraknappen på nøkkelen til å starte klimatisering i bilen. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

hemi

koble stjerneknapp på fjernkontroll til fjernvarmer!

Toffee

Folk klager på denne appen i flere fora ser jeg. Hvordan kan det ha seg at den feiler ofte for noen, men aldri for andre?

Ikke opplevd en eneste utfordring, verken med bilen eller appen.

Til info har jeg kun hatt min I3s i drøye to måneder - men når kan man forvente at feilene begynner å dukker opp også hos meg? 8)
BMW i3s 94ah

Klykken

Har hatt problemer med appen i alle de 5 årene jeg har eid bilen, så har ingen tro på at det vil være problemfritt for nye eiere heller.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Toffee

Sitat fra: Klykken på fredag 22. februar 2019, klokken 11:17
Har hatt problemer med appen i alle de 5 årene jeg har eid bilen, så har ingen tro på at det vil være problemfritt for nye eiere heller.

Ser du sier det. Nå har jeg flere i nærmeste omkrets som har hatt i3 i flere år og opplever at halvparten av dem klager på appen, mens den andre halvparten har ikke møtt en eneste utfordring med appen. Selv etter flere år.

Terskelen til å "syte" noe lavere hos enkelte?

At en mobil-app feiler av og til er helt normalt. Men konsekvensene når denne appen feiler er for store til at det skal være usagt?
BMW i3s 94ah

Klykken

Hehe, jeg kan kanskje oppleves som en syter.
Appen er ikke bare ustabil men den er mangelfull og ulogisk. Ikke kan du se om preheat faktisk går når appen kvitterer med at alt gikk bra, og du kan ikke stoppe preheat. Den går i 30min uavhengig av hva du vil. Og, har preheat kjørt to ganger uten at bilen har blitt startet, må du faktisk ut i bilen, evt ta ut ladekabel, kjøre bittelitt, parkere og evt sette i ladekabel igjen, så kan du kjøre en ny runde preheat.
Har også hendt at jeg har kommet ut til kald bil selv om appen gav klarsignal om at alt var i orden.

Videre, kan du ikke se om vinduer er åpne (i Android), men det kan du på nettsiden og på iPhone. Om så så kan du ikke stenge vinduene, så da må du ut i bilen. Du kan imidlertid se at DEKKTRYKK er OK, da....???? Er bilen ulåst, og du sender låsekommando til den, så vil appen fortsatt vise bilen som ULÅST! Sant, det hele minner om en liten vits.

Men, når den fungerer som normalt, som den i perioder gjør, så er den jo gull verdt og sparer en for mye vandring ut og inn. Hadde jeg ikke hatt enda en bil som har appstyring, hvor det 100% av tilfellene fungerer med mange nyttige funksjoner, hvor fler blir lagt til kontinuerlig, så hadde jeg kanskje ikke klaget så mye.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Toffee

Her er du ved kjernen.

Du nevner ting jeg ikke var klar over, da jeg utelukkende har brukt appen til forvarming til omtrent samme tidspunkt daglig.

Ingen tvil om appen mangler noen elementære funksjoner (med denne nye informasjonen du kommer med).

Så om noen syter, så kan jeg forstå HVA det kan komme av  ;)

Jeg tenkte egentlig mest på dem som opplever at feil i sendingen av forespørsel - for AKKURAT det skjer fra tid til annen, på nærmest samtlige apper.

Når det er sagt så har BMW forbedringspotensiale på andre funksjoner, på appen. Absolutt.

Kjører selv Iphone og har dermed ikke opplevd den med "vinduene".
Men jeg har merket meg at selv om jeg låser bilen med appen, så viser den "ulåst"-signal.
Den er litt snodig.

Men som flere sier - det virker som browser varianten av appen funker bedre, på det aller meste.

Mitt lille stikk var mer teftet på det jeg får inntrykk av er syting av enkle småmangler, som jeg fremdeles ikke har opplevd stort til.

Lover å ta opp denne tråden om et års tid, da med et adskillig større beslutningsgrunnlag :)
BMW i3s 94ah

vichingo

#112
Akkurat nå er det ikke bare syt fra dem som klager, mener det er god grunn for å være litt frustret. Stort sett har jeg fått appen til å fungere greit, med noe heng av og til. Ufattelig treg dataforbindelse til bilen gjør at man må være tålmodig.
Men i går og i dag har både app og web-løsning nektet å sende oppdaterte avreisetider til bilen. Låse- og ladestatus ser dog ut til å fungere....
Burde ikke være rakettforskning å få litt bedre stabilitet på app og platform?

Apekatten

Jeg har hatt i3 i 3 år nå. Lite problemer med den første appen deres. De siste to årene har det derimot bare gått nedover. Flere perioder hvor det ikke er mulig å oppnå kontakt med bilen. Jeg syns bmw er helt elendig på dette området.

BOStrand

100% enig. I dag er jo alt nede (både web og app respons). Dette er en av hovedgrunnene til at en ny BMW iX3 er uaktuell for meg. Må innrømme at jeg er over gjennomsnittet interessert i IoT (Internet of Things) og digitalisering.
Kanskje en elektrisk Volvo XC40 er tingen for meg når den kommer? Volvo har kontroll på app og backend i følge deltakere her på forumet.

JorgenM

Helt dødt her også idag.

Selv vurderer jeg i-Pace over iX3 nå. Ikke pga appen selvsagt, men bilen er jo rålekker og får gode reviews + det er 16 mil til nærmeste forhandler så den vil aldri bli noe vanlig syn her :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 26. februar 2019, klokken 14:48
Helt dødt her også idag.

Selv vurderer jeg i-Pace over iX3 nå. Ikke pga appen selvsagt, men bilen er jo rålekker og får gode reviews + det er 16 mil til nærmeste forhandler så den vil aldri bli noe vanlig syn her :)

Kryr av forhandlere der jeg bor så var ute på en liten test i dag. Premium bil helt klart og vurderes klart, men fikk litt følelsen av å flyte av sted uten samme kontakt med underlaget som i BMW'n - men det er vel det som er premium  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Ny versjon av appen på Google Play idag.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

#118
"Denne versjonen inneholder (enda) mindre feilrettelser." :police:

Intet visuelt nytt i alle fall.

EDIT:
Når telefonen kobles til bilen nå, står det noe slikt som "bilen er tilkoblet connected drive. Bruk eksterne apper på bilens skjerm". Men kan ikke se noe forskjell fra forrige utgave i min bil i alle fall.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

daghb

Appen er den største driten som noen gang er laget. Har hatt forbindelse i totalt 4-5 mnd av et totalt i3-hold på snart fem år. Aldri en ny funksjon, som regel så fungerer fjernvarming ikke i det hele tatt, og det er først i det siste at den har klart å huske hvem jeg er. I tillegg spør den ca hver uka om jeg aksepterer betingelsene for å bruke den. Men innloggingen husker den faktisk, så det er noe intelligens bak der et sted. Blir nok aldri mere BMW på meg, dette var skuffende. Ca. hver 20. omtale på Android Store gir den mere enn én stjerne.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA