Motoralternativer ved konvertering

Startet av GRS, søndag 23. oktober 2011, klokken 17:11

« forrige - neste »

GRS

Helt enig. Forutsatt at batterikasser er solide og skikkelig festet, vektforhold er omtrent som originalt (evt m. lavere nyttelast) og komponenter/montering er ok og dokumentert kan jeg ikke forstå noe annet.
TM3P sort/sort

elektrolux

Sitat fra: bosonic på fredag 04. november 2011, klokken 00:23
Når Kewet / Buddy er godkjent så MÅ vel alle konverteringer som benytter tilnærmet samme oppsett også bli godkjent?  :-\

At en identisk bil kjører rundt med godkjenning argumentet, preller av som vann på gåsa.

Bare prøv å impotere en El Saxo uten å ha overenstemmelsesærklæring med det helt riktige rammenummeret.

Alle vet at disse bilene er identisk bygget, men det nytter bare ikke.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

GRS

#32
De kan jo ikke bare si nei.....det må jo være begrunnet. Forstår ikke hvilke motiver de skal ha for å motarbeide skikkelig utførte konverteringer ???. Det er jo ikke noen prinsipiell forskjell på å bygge om fra bensin til el, eller å bygge om fra bensin til gass....eller diesel for den del. Selvsagt forutsatt at effekt/vektforhold, innfestinger og komponenter er ok og og godkjent.

Det er endel problemstillinger rundt dette med konvertering jeg rett og slett ikke forstår. Mulig jeg forstår det bedre når jeg går igang med prosessen og (eventuelt) møter "veggen" ;)
TM3P sort/sort

PerBear

I stedet for å slåss mot vindmøller (les biltilsynet) så anbefaler jeg å heller bygge enten:

1)  3/4-hjuls el-motorsykkel - mye enklere krav
2)  3/4 hjuls elsykkel  - ingen krav til godkjenning

;D
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

cra

Sitat fra: PerBear på onsdag 09. november 2011, klokken 16:34
I stedet for å slåss mot vindmøller (les biltilsynet) så anbefaler jeg å heller bygge enten:
1)  3/4-hjuls el-motorsykkel - mye enklere krav
2)  3/4 hjuls elsykkel  - ingen krav til godkjenning

Og i stedet for å søke om byggetillatelser og denslags kan man jo bare slå opp et telt. ;)

Jeg synes det er flott at noen tar på seg denne kampen. Disse vil (når og hvis) de når gjennom bane vei for flere. Vi får bare håpe at myndighetene innser at det er dumskap å være så tverre og vanskelige før disse pionerene gir opp, og at vi får en oppmykning av regelverket som i alle fall noenlunde tilsvarer resten av verden.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA