Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøper model 3 reservasjon

Startet av Arslan, mandag 12. november 2018, klokken 10:02

« forrige - neste »

N0ya

Sitat fra: Marius76 på torsdag 15. november 2018, klokken 11:40
Ut av nysgjerrighet, hvilke konfigurasjoner ønsker dere som vil kjøpe reservasjoner? Og andre for den saks skyld!

Kan ikke du lage en poll på dette? Det hadde vært interessant å se hva folk tenker.

Selv tenker jeg LR (AWD & PUP) + EAP + WPC + TH
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Arslan

#16
Sitat fra: Marius76 på torsdag 15. november 2018, klokken 11:40
Ut av nysgjerrighet, hvilke konfigurasjoner ønsker dere som vil kjøpe reservasjoner? Og andre for den saks skyld!

Jeg ønsker LR med PUP, EAP og PC.

Marius76

Jeg er nok ikke så aktiv og bevandret at jeg setter opp en poll! Beklager!
Selv går jeg for LR AWD og PuP! Fargevalg derimot er vanskelig. Har en Rød Model S jeg må kvitte meg med nå. Kjedelig å ta samme farge, men samtidig liker jeg den i rødt. Kanskje det blir mørk grå eller blå denne gang.

TeslaJan

Jeg skal gå for Performance modellen i Obsidian svart hvis den blir tilgjengelig ved konfigurasjon.


Marius76


1000kwh

Man skal altså kjøpe en bil til 400-600000,- og så håpe på at en annen kar kjøper denne rett etter?

Betydelig risiko ;)

Marius76

Kan vel løses greit med kontrakt og forskuddsbetaling på 28000 kr. feks. Da har man i hvertfall en Model 3 med redusert pris om resten ikke går som planlagt.

1000kwh

Sitat fra: Marius76 på lørdag 01. desember 2018, klokken 13:03
Kan vel løses greit med kontrakt og forskuddsbetaling på 28000 kr. feks. Da har man i hvertfall en Model 3 med redusert pris om resten ikke går som planlagt.
Man antar at denne personen får bilen sin kjapt. Det er umulig å vite.

Juridisk er det den som kjøper bilen av Tesla som har det økonomiske svaret. Denne avtalen med en eventuell kjøper er jeg meget skeptisk til..

Tror man skal tenke seg godt om før man gjør dette (både som kjøper og selger) og hvis man tenker å tjene penger på videresalg.

Model 3 produseres i stadig større antall, så noen Konasituasjon tror jeg ikke på ..

gforce


Handyman

Klippet fra https://www.tesla.com/no_NO/support/model-3-ordering-faq?redirect=no#warranty

Kan jeg overføre bestillingen eller reservasjonen av Model 3 før levering?
Du kan overføre reservasjonen din til en annen person etter å ha lagt inn bestillingen. Kontakt leveringsteamet ditt i dette henseendet.


RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

navyelsen

Når Tesla lover bil innen 6 mnd til alle som reserverer i dag, er det vel lite vits å betale ekstra for å kjøpe en reservasjon?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Handyman

Sitat fra: navyelsen på onsdag 05. desember 2018, klokken 12:51
Når Tesla lover bil innen 6 mnd til alle som reserverer i dag, er det vel lite vits å betale ekstra for å kjøpe en reservasjon?

Enig, tror det er lite å hente på å selge reservasjoner nå.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

telcontar

Er nok snart flopp for flipperene på markedet :-p

noto

Dette påvirker sikkert også markedet for andre ventelistebiler som Kona med flere. Tipper krakk i flippe-markedet.

Bjoris

Kan ikke skjønne hvordan Tesla skal klare å love dette. De har vel aldri klar å levere over 2000 biler på en mnd og da har det vært komplett kaos også.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA