Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kun 11kW AC framover?

Startet av zbk, mandag 12. november 2018, klokken 07:41

« forrige - neste »

zbk

La merke til denne fra TeslaBjørn. Klarer ikke å finne noe som helst om AC-lading på Tesla-sidene, så klarer ikke å få bekreftet/avkreftet dette. Tragisk valg i så fall.


https://www.youtube.com/watch?v=qZZaoRYBFYE
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mazzbot

https://electrek.co/2018/11/10/tesla-model-s-model-x-option-price-changes/

72 amp on-board charger: now only available in single phase markets. Other markets will only have the 48 amp charger.

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Nasatech

Fortsatt over 100 biler med takluke og utvidet lader i inventory, så de som sitter på gjerdet bør handle nå ;)

Er også fortsatt rentekampanje på bilene i inventory.

Tellus

Rart de fjerner 16kW lademuligheten nå som E-Tron kommer med 22kW.

Magnus Hansen

Sitat fra: Tellus på mandag 12. november 2018, klokken 09:09
Rart de fjerner 16kW lademuligheten nå som E-Tron kommer med 22kW.

Takstativ har den også.. det er jo bare for konkurrentene og takke og bukke Tesla for hjelpen..

Øyvind.h

11 vs 22kW har nok helt marginal effekt på salg.
Mye bedre å bruke CHAdeMO om man først trenger rask treglading.

Takstativ derimot...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Er forsåvidt litt enig. I utgangspunktet tenkte jeg at 16,5kW AC kunne være backup/nødlading, men kjøpte chademo-adapter før jeg rakk å bruke AC på tur, og kjører faktisk heller rundt med chademo-adapter i bilen enn den svære type 2-kabelen.

11kW AC til hjemmelading holder i lange baner for de aller fleste, fullladet over natta. Og når man først har 3-fas så har vel de fleste minimum 16A.

kirky

"72 amp on-board charger: now only available in single phase markets. Other markets will only have the 48 amp charger."

Så dette betyr - ikke 16kW? kun 11? for de som ikke snakker amps, og vi er et 3-fase marked?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Counterpointer

Er ikke det mest sannsynlige at det kommer endringer og de skal nå selge ut det de har........ ?

krl

Det håper jeg virkelig; bil med såpass stort batteri uten 22 kW lading er  kjedelig.

Selv om det sjelden er nødvendig med 22 kW, så er det utrolig praktisk at bilen er fulladet før lunsj når man f.eks. må reise et stykke til et møte. Jeg har i alle fall spart en hel del hurtigladestopp.

Espen Hugaas Andersen

Det er vel over et år siden Tesla avsluttet salget av 48A utgaven av laderen. Jeg kan ikke helt skjønne at de skal forenkle ting ved å reintrodusere en ekstra utgave av laderen.

Jeg tror ikke vi har hørt det siste på dette punktet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

GeirHM

Fjerning av soltak og ingen mulighet for hengerfeste, samtidig som grunnpris går opp er ikke noe bra for framtiden til model S i europeiske markeder. Men hallo, 22 kWt lader? Det er en anakronisme vel?

Det kommer helt sikkert nye biler fra nå av med innebygget konverter til den tyske ladestandarden. Vi gamlingene får fly rundt med chademo og glemme dobbeltladeren vår. Eneste gangen jeg har vært glad for 22kwt er i Alicante hvor tilbudet på lading generelt var dårlig og hvor en enslig type2 med 22kWt gjorde atjeg tilbrakte perverst med tid på carrefour utenfor benidorm. Der nede funka jo chademo bare sånn av og til.

Min nye X har 16,5 og jeg tør banne på at den aldri kommer til å lade på mer enn 11, for det har jeg hjemme. Ute blir det bare SC eller chademo. Og tipper det vil være en situasjon de fleste vil kjenne seg igjen i. Har du chademo bruker du jo det og ikke type 2 om det ikke er superladiding å oppdrive.

mthoring

Merkelig dette. Før var det jo 11kw lader på S, og hvis de monterte to så fikk man 22. Ifm. utviklingen av X så kom 16,5kw laderen, denne ble softwarebegrenset til 11kw en stund før de sluttet med det sommerstid i fjor. Skjønner ikke poenget med å gå tilbake til softwarebegrenset 11kw, spesielt når de ikke virker interessert i å selge det som et tilvalg. Eller har de introdusert en enklere lader igjen, som ikke støtter mer enn 11?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

DagfinnN

Brukte min 16,5 lader flere ganger på ferieturer i år. Blant annet på destinasjonsladere og fortum ladepunkter i Finland. Ingen krise uten, men kjekt å ha.
Fikk drøye 80 km/t i lading.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA