Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Storkunderabatt

Startet av Prebs, onsdag 07. november 2018, klokken 10:41

« forrige - neste »

hemi

Sålenge folk ikke stemmer på feil partier (ap, mdg osv)  er ting stabilt og vi slipper mva innføring.

Mye av problemet er jo ikke bare Audi, men møller norge.

Jeg bestilte meg en tm3 performance med alt som trøste/ventepølse/protest når det ble mulig nå,  litt trass. Hadde egentlig sagt jeg ikke skulle ha tesla igjen etter P85D sist, så jeg har ikke dårlig tid i år. Kjører rundt i ny i3 120ah nå til all ut og inn av oslo kjøringen, og har wtf bra rekkevidde på småkjøringa, faktisk så ser det ut som e-tron kanskje ikke gir meg mer enn 7? ish mil mer rekkevidde om jeg skal på langtur og motorvei, for ca 500.000+ mer  for å få samme utstyr? :o

Jeg har gått fra å 100% skulle ha bilen. Til å være.. meeeeh rundt hele greia.  Gratulerer Audi/møller. 

En spennende ting her er jo hva leasingselskaper sier, jeg tipper vi må ned mot 45% verdi på 3 år, kanskje under det på en ok specca e-tron.

jamez

Elbilavgiftene skulle vel være fredet ut regjeringsperioden/2021? 

Tenker dessuten de produsentene får det veldig travelt med å selge elbiler i 2021 når de får EU-pålegg om snitt co2 95g/km etter WLTP - men ikke stresser veldig før den tid. Akkurat dette bidrar også i min skepsis til ift å investere i en veldig dyr elbil akkurat nå.

sds

Jeg bestilte også tm3 nå. Er veldig usikker på om jeg skal ta ut e-tron. Tror det blir en bra bil, men kombinasjonen Møller (grådighet) og Audi (liten innsikt i hva norske elbilkunder ønsker) gjør at jeg får mindre lyst på bilen jeg har ventet på i over 2 år. Hadde de bare tilbudt samme Edition One som i USA til en ok pris...

Skremt

Sitat fra: sds på mandag 10. desember 2018, klokken 15:03
Jeg bestilte også tm3 nå. Er veldig usikker på om jeg skal ta ut e-tron. Tror det blir en bra bil, men kombinasjonen Møller (grådighet) og Audi (liten innsikt i hva norske elbilkunder ønsker) gjør at jeg får mindre lyst på bilen jeg har ventet på i over 2 år. Hadde de bare tilbudt samme Edition One som i USA til en ok pris...

Jeg går også for en tm3 i denne omgang. Var klar for e-tron, men har blitt lei hele opplegget til Møller/audi nå.

AudiTron

Her er jeg enig i alle punkter. Gikk fra å glede meg noe sykt i 2år til og bli fullstendig skuffet.. Dårlige specs, høye priser på utstyr og en arrogant holdning fra Møller/importør. Kansellerte reservasjonen min(2xxx).

Frister med model 3 ventepølse.

Sitat fra: hemi på mandag 10. desember 2018, klokken 14:41
Sålenge folk ikke stemmer på feil partier (ap, mdg osv)  er ting stabilt og vi slipper mva innføring.

Mye av problemet er jo ikke bare Audi, men møller norge.

Jeg bestilte meg en tm3 performance med alt som trøste/ventepølse/protest når det ble mulig nå,  litt trass. Hadde egentlig sagt jeg ikke skulle ha tesla igjen etter P85D sist, så jeg har ikke dårlig tid i år. Kjører rundt i ny i3 120ah nå til all ut og inn av oslo kjøringen, og har wtf bra rekkevidde på småkjøringa, faktisk så ser det ut som e-tron kanskje ikke gir meg mer enn 7? ish mil mer rekkevidde om jeg skal på langtur og motorvei, for ca 500.000+ mer  for å få samme utstyr? :o

Jeg har gått fra å 100% skulle ha bilen. Til å være.. meeeeh rundt hele greia.  Gratulerer Audi/møller. 

En spennende ting her er jo hva leasingselskaper sier, jeg tipper vi må ned mot 45% verdi på 3 år, kanskje under det på en ok specca e-tron.

Espen W

Sitat fra: hemi på mandag 10. desember 2018, klokken 13:28
Helt ærlig tipper jeg det kommer når de ser at salget ikke er som de hadde tenkt/trodd/drømt om.

Jeg kommer til å avvente selv om jeg er nr 200ish. Pris, ytelse, rekkevidde er det avvik på kontra info forespeilet, tar du med avvik på pris i norge vs utlandet blir det enda værre.

Jupp, samme her. Jeg hadde ikke betalt depositumet i sin tid om reell effekt og ytelse hadde vært flagget fra første stund, mao. det ligner på en 'bait & switch' taktikk som jeg ikke liker.
Ytelsen til konseptbilen ble jo flagget på reservasjonssiden lenge etter at reell ytelse var offentliggjort.
Rekkevidde ser foreløpig relativt skuffende ut, men avventer en real world test av Bjørn e.l.
Prismessig så ble jeg lovet (på telefon av Møller ansatt) at vi ville få fullstendig bakoversveis av prisen, og ville prise oss lykkelige over at vi hadde reservert.
Tja.
Av fire i bekjentskapskretsen som har reservasjon er det bare en som garantert vil handle.
Jeg har ikke kansellert enda, men det blir nok til at jeg venter på en S versjon, og gjerne en som har gått noe i f.eks Tyskland. Mao. kan det fort bli et par år, men har absolutt ingen hast, og andre spennende ting kan dukke opp i mellomtiden.
Synd, for jeg hadde store forventninger til e-tron, men sånn er det av og til.

Imagine

Søren også. Nå kom det mail fra Audi om wltp-tall blandet kjøring på exclusive på lave 377km og egenvekt på høye 2654kg. Nå kan du føre opp 100% av venner som skulle ha, men som likevel ikke vil ha etron, hemi...

Hadde jeg visst alt dette ved reservasjon kunne jeg spart meg både reservasjonsbeløpet og det å glede seg masse til en flott bil som bare skuffer og skuffer og skuffer. Bare komfort, kvalitet og støydemping som er igjen.

Model S vil jeg ikke ha. Model 3 er en fin bil nr 2 og mye bil for pengene. Da er konklusjonen min det at det er for tidlig å bruke mye penger på elbil. Kjøper nyere brukt høykvalitets bensinbil jeg og avventer 2-3 år til det kommer noe mer spennende.

Stikkkontakt

Er det noen av de siste 10 posterene her som har lest hva topic er i denne tråden?

Tellus

Nå trengs det skikkelig småkunderabatt for å tømme det enorme lageret av e-tron som er tiltenkt Norge.

Leafy

Sitat fra: Tellus på mandag 10. desember 2018, klokken 22:09
Nå trengs det skikkelig småkunderabatt for å tømme det enorme lageret av e-tron som er tiltenkt Norge.

Neida, de kommer til å selge alt de klarer å få tak i... Hva er alternativet for de som skal ha bil med hengerfeste og ikke orker Tesla (servicetider, delemangel, 20 - 30.000 TM3 som skal inn i Supercharger nettverket og som muligens gjør til at servicesenterne kollapser).
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Imagine

#70
Sitat fra: Leafy på mandag 10. desember 2018, klokken 22:30
Sitat fra: Tellus på mandag 10. desember 2018, klokken 22:09
Nå trengs det skikkelig småkunderabatt for å tømme det enorme lageret av e-tron som er tiltenkt Norge.

Neida, de kommer til å selge alt de klarer å få tak i... Hva er alternativet for de som skal ha bil med hengerfeste og ikke orker Tesla (servicetider, delemangel, 20 - 30.000 TM3 som skal inn i Supercharger nettverket og som muligens gjør til at servicesenterne kollapser).

Alternativet for de som ikke vil ha Tesla er vel å vente på neste runde med lansering av elbiler og beholde bilen(e) man har i dag eller å kjøpe en av de mange flotte nyere brukte bensin- eller diesel-bilene som faktisk finnes på markedet. Man får ganske gode kjøp på de nå i elbil-hysteriet. Elbil er ikke så viktig som alle skal ha det til.

På Etron må det store rabatter til allerede i 3. Kvartal 2019 tror jeg. Og gjør de ikke det blir bilen en flopp selv i Norge. Alt under 7.000 stk solgte Etron-biler i 2019 er vel å regne som flopp.
Jeg kjøper den om jeg får en ny limited til 700.000, ellers er det rett og slett bare å vente på brukte Etron eller de neste elbilmodellene som kommer.

Leafy

SitatAlternativet for de som ikke vil ha Tesla er vel å vente på neste runde med lansering av elbiler og beholde bilen(e) man har i dag eller å kjøpe en av de mange flotte nyere brukte bensin- eller diesel-bilene som faktisk finnes på markedet. Man får ganske gode kjøp på de nå i elbil-hysteriet. Elbil er ikke så viktig som alle skal ha det til.

På Etron må det store rabatter til allerede i 3. Kvartal 2019 tror jeg. Og gjør de ikke det blir bilen en flopp selv i Norge. Alt under 7.000 stk solgte Etron-biler i 2019 er vel å regne som flopp.
Jeg kjøper den om jeg får en ny limited til 700.000, ellers er det rett og slett bare å vente på brukte Etron eller de neste elbilmodellene som kommer.

De må vente lenge, og i mens blir bensin og dieselbilene mindre og mindre verdt. Samt at de får forbud mot å kjøre inn i byene. Elbiler er ikke prioritert blant de store, og def. ikke en med hengerfeste. Det er særnorskt. Jeg er rimelig sikker på at e-tron hadde kommet uten hengerfeste om det ikke var for at hele Audi ledelsen fra hovedkontoret var i Norge våren 2017 og fikk inngående kjennskap til hvor viktig det var. Bare se på den tullete krokløsningen det er på e-tron. Helt tydelig noe som ble satt på sent i utviklingsfasen...
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

chiller

Sitat fra: Leafy på mandag 10. desember 2018, klokken 22:30
Sitat fra: Tellus på mandag 10. desember 2018, klokken 22:09
Nå trengs det skikkelig småkunderabatt for å tømme det enorme lageret av e-tron som er tiltenkt Norge.

Neida, de kommer til å selge alt de klarer å få tak i... Hva er alternativet for de som skal ha bil med hengerfeste og ikke orker Tesla (servicetider, delemangel, 20 - 30.000 TM3 som skal inn i Supercharger nettverket og som muligens gjør til at servicesenterne kollapser).
Husk at e-tron skal sloss med TM3 på CCS-laderne også da...

Stikkkontakt

Sitat fra: chiller på tirsdag 11. desember 2018, klokken 01:26
Sitat fra: Leafy på mandag 10. desember 2018, klokken 22:30
Sitat fra: Tellus på mandag 10. desember 2018, klokken 22:09
Nå trengs det skikkelig småkunderabatt for å tømme det enorme lageret av e-tron som er tiltenkt Norge.

Neida, de kommer til å selge alt de klarer å få tak i... Hva er alternativet for de som skal ha bil med hengerfeste og ikke orker Tesla (servicetider, delemangel, 20 - 30.000 TM3 som skal inn i Supercharger nettverket og som muligens gjør til at servicesenterne kollapser).
Husk at e-tron skal sloss med TM3 på CCS-laderne også da...

TM3 har vel så lang rekkevidde at den blir et sjeldent syn på hurtiglader.

Leafy

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 11. desember 2018, klokken 08:27
Sitat fra: chiller på tirsdag 11. desember 2018, klokken 01:26
Sitat fra: Leafy på mandag 10. desember 2018, klokken 22:30
Sitat fra: Tellus på mandag 10. desember 2018, klokken 22:09
Nå trengs det skikkelig småkunderabatt for å tømme det enorme lageret av e-tron som er tiltenkt Norge.

Neida, de kommer til å selge alt de klarer å få tak i... Hva er alternativet for de som skal ha bil med hengerfeste og ikke orker Tesla (servicetider, delemangel, 20 - 30.000 TM3 som skal inn i Supercharger nettverket og som muligens gjør til at servicesenterne kollapser).
Husk at e-tron skal sloss med TM3 på CCS-laderne også da...

TM3 har vel så lang rekkevidde at den blir et sjeldent syn på hurtiglader.

Du tuller nå? Med topografien og de varierende føreforholdene, samt en haug av uerfarne elbileiere og ulike kjøremønstre som folk har vil det bli svært mange TM3 på SuC. Å tro noe annet er i beste fall naivt.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA