Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

Tellus

Det begynner komme inn del del rapporter om feil og mangler ved bilen. Fint om vi kan samle mest mulig her slik at det blir enkelt å få en oversikt over problemer med bilen. La oss forsøke å holde oss til fabrikasjonsfeil og mangler.

F.eks:
- Feil i programvaren (bugs)
- Mekaniske feil og problemer.
- Feil/mangler med drivlinje inkludert batteri og lading av dette.
- Utseendemessige feil/mangler. F.eks. gap mellom paneler.
- Andre feil/mangler.

Jeg kan starte med et par ting jeg har opplevd på min bil:

- Bildet fra kameraene på bilen har en tendens til å lagge. Er man uheldig kan man risikere å dunke inn i noe når man parkerer.

- Appen gir mulighet til å stoppe ladingen, men ladingen vil starte opp igjen etter en stund likevel. Eneste måten vi nå kan forhindre at bilen lader til 100% er gå ut til bilen og ta kontakten ut.




daktari

Vibrasjoner fra drivaksler bak ved pådrag.
Språk på navigasjon på engelsk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mariowing

Språk på navigasjonen settes et annet sted enn språket på resten av systemet. Klønete ja, men ikke en feil etter min mening.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

daktari

Sitat fra: mariowing på mandag 05. november 2018, klokken 06:40
Språk på navigasjonen settes et annet sted enn språket på resten av systemet. Klønete ja, men ikke en feil etter min mening.
Men har noen fått til å få navigasjon en til å snakke norsk? jeg har norsk tastatur, men norsk er ikke et valg på tale i navigasjon, ei heller talegjenkjenning eller opplesing av sms i bilen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kjellhelge

Opplever at Skiltgjenkjenning av og til, finner ingen trend, ikke oppgir korrekt fartsgrense i dashbordet.

Har levert bilen inn til justering av sensorer i panseret. Panseret er lukket, men bilen mener at panseret, er åpent så jeg får ikke låst bilen. Bjørn Nylander opplevde også dette på en av hans testturer.

Nordlands

Sitat fra: kjellhelge på mandag 05. november 2018, klokken 08:40
Opplever at Skiltgjenkjenning av og til, finner ingen trend, ikke oppgir korrekt fartsgrense i dashbordet.
Jeg har opplevd at skiltgjennkjenning leser skilt fra parallelle veier og skrå avkjørsler. Det virker og som om at den går tilbake til fartsgrense oppgitt på kart om den ikke leser noen skilt.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

mariowing

Sitat fra: daktari på mandag 05. november 2018, klokken 07:53
Sitat fra: mariowing på mandag 05. november 2018, klokken 06:40
Språk på navigasjonen settes et annet sted enn språket på resten av systemet. Klønete ja, men ikke en feil etter min mening.
Men har noen fått til å få navigasjon en til å snakke norsk? jeg har norsk tastatur, men norsk er ikke et valg på tale i navigasjon, ei heller talegjenkjenning eller opplesing av sms i bilen.

Ja, jeg har norsk damestemme på navigasjonen.

På opplesing av SMS så har jeg bare brukt Apple CarPlay og da leser Siri opp meldingene på norsk og jeg kan snakke til henne på norsk ved å holde tale-knappen på rattet inne.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

LittleHammer

Sitat fra: kjellhelge på mandag 05. november 2018, klokken 08:40
Har levert bilen inn til justering av sensorer i panseret. Panseret er lukket, men bilen mener at panseret, er åpent så jeg får ikke låst bilen. Bjørn Nylander opplevde også dette på en av hans testturer.

Dette har jeg skjønt er meget vanlig. Det var til og med på demobilen jeg lånte under "Art of Performance"-turneen.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

GreenBeHH

Hatt bilen i to uker og 1000km.
> feil i sensor for Smartklima i passasjerset.  Feil fra dag 1, men det bekymrer meg ikke.
> Incontrol systemet resetter språkvalg og lysstyrke til engelsk.  Kan være en sammenheng med at jeg i begynnelsen gjør mange justeringer.
> Utfordringer med å koble til Android Auto, blir sikkert fikset, men dette noe jeg sannsynligvis aldri kommer til å bruke.

Bortsett fra det - ingen problemer i det hele tatt  :)
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

bmw2002

- Opplevde at Bluetooth hang seg når jeg prøvde Siri fortløpende 20 ganger på rad
- Kartet viser ikke alle ladestasjoner
- Enkelte innstillinger nullstiller seg plutselig

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på søndag 04. november 2018, klokken 20:54
Eneste måten vi nå kan forhindre at bilen lader til 100% er gå ut til bilen og ta kontakten ut.

Du kan sette ladeperiode.
Dersom du f.eks har 50% batteri så kan du programmere at den skal lade i f.eks 4 timer dersom du har en 32A lader. Da vil den lade til 80%.

Feil på min bil:
-Bilen aksepterte ikke ny programvare. 14.2
-Android Auto mangler.

xref

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 05. november 2018, klokken 22:26
Sitat fra: Tellus på søndag 04. november 2018, klokken 20:54
Eneste måten vi nå kan forhindre at bilen lader til 100% er gå ut til bilen og ta kontakten ut.

Du kan sette ladeperiode.
Dersom du f.eks har 50% batteri så kan du programmere at den skal lade i f.eks 4 timer dersom du har en 32A lader. Da vil den lade til 80%.

Feil på min bil:
-Bilen aksepterte ikke ny programvare. 14.2
-Android Auto mangler.

Var innom Insignia Oslo i går. Demobilen der hadde Apple Car Play men ikke Android Auto. Merkelig.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xyzzy

Sitat fra: bmw2002 på mandag 05. november 2018, klokken 21:18
- Opplevde at Bluetooth hang seg når jeg prøvde Siri fortløpende 20 ganger på rad
- Kartet viser ikke alle ladestasjoner
- Enkelte innstillinger nullstiller seg plutselig

Hvordan opplevde du at bluetooth hang? Må ikke mobilen være koblet til med kabel for å bruke CarPlay m/Siri, og dermed brukes ikke bluetooth?  Kombinasjonen trådløs CarPlay og trådløs lading hadde vært genial - uten begge måtte man uansett koble til - men jeg trodde ikke i-Pace hadde det?

INisse

Er det noen som har oppgradert til 14.2 versjon som har prøvd og eksportere data (CSV fil til Excel)? Jeg får bare -1.0 I kolonnen for effektivitet på alle turer. Ellers blir all annen data riktig.

Kan også bekrefte at Android Auto fungerer helt top med Samsung S9+. Talestyring av Google Maps, Waze og Spotify fungerer helt fint. Man kan derimot ikke få brukt taleknapp på rattet men man kan bruke tale kommando "OK Google" for og starte talestyringen.

daktari

Sitat fra: INisse på tirsdag 06. november 2018, klokken 10:48
Er det noen som har oppgradert til 14.2 versjon som har prøvd og eksportere data (CSV fil til Excel)? Jeg får bare -1.0 I kolonnen for effektivitet på alle turer. Ellers blir all annen data riktig.

Kan også bekrefte at Android Auto fungerer helt top med Samsung S9+. Talestyring av Google Maps, Waze og Spotify fungerer helt fint. Man kan derimot ikke få brukt taleknapp på rattet men man kan bruke tale kommando "OK Google" for og starte talestyringen.
Får du til å bruke hele Jaguarskjermen med AA?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA