I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

RayBomb

Hjelpe meg. Jaguar har mye de må få fikse på for å holde tritt med de andre premium merkene.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

JohnPGriff

Ser ut at lading begynt kl 04:00 som ønsket. Halellujah!

Jeg skal til Sverige idag og vil lader til 100%

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Neste spørsmål, vil "Pre Conditioning" virker som ønsket for en reisetid kl 11.00?

Jeg vil prøve i kveld å ser hvis jeg få opp i "Goodbye" skjerm, Av og På valg for "Timed charging" uten at jeg har endret reisetid fra 22.11 kl 11.00

Vil også prøve en kjøring til jobben test kl 07:00 alle ukedager med en forsinket ladestart.
Men min følelse er at det vil fungere og bares "Timed Charging" "På" må velges når du stopper bilen hver kveld.

Vil bruke "Reset" GOM triks (bremsepedal og gasspedal) for starten av tur, siste gang fikk E-Range rundt 460
Polestar 2 LRDM Performance Levert juni 2024
Citroen e-C4 Levert august 2023
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022 (Solgt)
MG ZS EV Levert nov 2020 (Solgt)
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

daktari

Dette minner litt om å sette reisetid fra appen. Det gikk heller ikke før man hadde "slått på" reisetider inne i bilen. Da er det slik med planlagt lading også?!

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

4Matic Fanatic

Sitat fra: RayBomb på torsdag 22. november 2018, klokken 00:07
Hjelpe meg. Jaguar har mye de må få fikse på for å holde tritt med de andre premium merkene.
Mye rart ja....
Men hvilke andre premium-merker skal de 'holde tritt med'...?

Audi har  fremdeles ikke levert noe, de rare tingene dukker gjerne opp der også etterhvert, og Daimler har knapt giddet å anstrenge seg så på EQC ser jeg for meg mye rart.

Ellers har jeg hatt eGolf i 4 år uten at VAG klarte å lage en fungerende app, og selv med ferdig oppsatt forvarming for man-fre 07:00 hender det fremdeles fra tid til annen at bilen er kald når jeg kommer ut om morgenen, uten noen logisk grunn.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

lr-80

Jeg kjenner litt på at jeg kan komme til å savne i3'n som aldri har hatt en feilmelding, og har kun vært hos forhandler for klargjøring og vanlig service uten noe ekstra på 40000 km og to år.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

JohnPGriff

Oppdatering "Timed Charging". Satt opp igår kveld en nye avreise tid kl 11.00 idag, og en foretrukket ladetid fra 07.00 til 09.00. Følgt de trinnene jeg skrevet om tidlige. Kl 07.15 åpnet appen og bil var lading. Ut fra min test på onsdag/tørsdag ser ut som lading startes muligens 30 minutter for den start tiden jeg hadde satt opp.

Sjekket appen og den desverre vist en gjenstående tid til bilen var fullt ladet

Som du ser i skermbilder under, (tatt kl 09:45) lading ikke sluttet på ønsket tid 09:00 Stop tid i appen vises kl 09.00 men var ignorert. Igår bilen også ignorert min foretrukket stop tid, men jeg var usikert hvis jeg hadde gjørt en feil. Men sers ut fra test nr. 2 der er en ny bug.

I tillegg, en avreis tid i fortid er slettet eller ignorert. Til å få opp "GOODBYE" skjermen når du slå av bilen med valg "Timed Charging" Av og På synlig, du må har en "Pre Condition" tid i fremtiden.

Ser ut som om du kan set opp en start tid for lading kl 5:00 og en avreise tid kl 08.00 i bilen og lading vil begynner rundt kl 04.30 Forhåpentlig bilen er varme og riktig "Pre Conditioned" kl 08.00

Har satt opp en avreise tid Kl 11.00 idag og det er -8C ute. interassant å se om bilen er forvarmet.

Riktig Start Stop Tid i appen

Polestar 2 LRDM Performance Levert juni 2024
Citroen e-C4 Levert august 2023
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022 (Solgt)
MG ZS EV Levert nov 2020 (Solgt)
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Tellus

Virker som en del har hatt problemer i det siste med programvaren.

Var inne og sjekket TOPIx. Når jeg bruker mitt VIN nummer får jeg ut dette:
https://prnt.sc/lv3ssj

H159 trodde jeg var 14.2 som jeg har fått installert for en tid tilbake. Kan jo være tregheter i systemet.

daktari

H159 notisen er borte på min nå, men den gang i Topix ganske lenge. H159v2 står på listen, men ikke som en "kampanje".
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Elbildilla

Jeg har en HSE, men valgte av forskjelige grunner å ikke inkludere panoramataket. Problemet er at når jeg kjører inn i en tunnel, så støyer det inni hampen mye fra taket. Støyen føles nesten som om man kjører med et åpent vindu.

Bilen oppleves ellers som godt lydisolert, synes derfor dette er veldig rart. Skjønner at bilen primært er designet for å ha panoramataket, men det kan virke som om Jaguar "har glemt" å støyisolere taket når man velger vanlig tak.

Nå har ikke jeg prøvd en i-Pace med panoramatak, så jeg vet ikke hvordan denne oppleves støymessig når man kjører i tunnel. Hva er "tunnelstøy-erfaringene" til dere andre med eller uten panoramatak?

bmw2002

Tellus

Høres rart ut at vanlig tak skal gi mer støy. Enkelte tunneler oppleves til tider støyfulle å ferdes i. Andre biler som støyer gir mye lyd inni i en tunnel og noen ganger kjøres viftene i taket hardt. Ville sett det litt an. Hvis du fortsatt mener bilen får inn mye støy så lån en I-Pace fra nærmeste forhandler og test ut.
Personlig opplever jeg førermiljø som stille i I-Pace sammenlignet med det jeg ellers har kjørt og kjører. Har panotak i min bil.

Tellus

Fra i-paceforum.com

Flere interessante ting som jeg ikke finner i topix. Mulig jeg bruker det feil.

Større skrift her:
https://prnt.sc/lvspkj

Er vel kanskje bare dokumenterte prosedyrer dette her.
"Jaguar I-Pace - Nerve Centre Support" var jo kul.

LittleHammer

Hei, opplever du kulderas fra taket også?

Sitat fra: Elbildilla på søndag 16. desember 2018, klokken 23:05
Jeg har en HSE, men valgte av forskjelige grunner å ikke inkludere panoramataket. Problemet er at når jeg kjører inn i en tunnel, så støyer det inni hampen mye fra taket. Støyen føles nesten som om man kjører med et åpent vindu.

Bilen oppleves ellers som godt lydisolert, synes derfor dette er veldig rart. Skjønner at bilen primært er designet for å ha panoramataket, men det kan virke som om Jaguar "har glemt" å støyisolere taket når man velger vanlig tak.

Nå har ikke jeg prøvd en i-Pace med panoramatak, så jeg vet ikke hvordan denne oppleves støymessig når man kjører i tunnel. Hva er "tunnelstøy-erfaringene" til dere andre med eller uten panoramatak?
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Nordlands

Sitat fra: Tellus på søndag 16. desember 2018, klokken 23:59
Fra i-paceforum.com

Man må vel ha betalt tilgang for å se disse detaljene?
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Nordlands

Sitat fra: Nordlands på mandag 17. desember 2018, klokken 12:42
Sitat fra: Tellus på søndag 16. desember 2018, klokken 23:59
Fra i-paceforum.com

Man må vel ha betalt tilgang for å se disse detaljene?
Sjekket nå, du finner disse ved å søke på VIN, trykke Browse all og så Documents. Alternativt med topix simple view, søk VIN og trykk documents.

For å gå inn på en bulletin og lese detaljene må man imidlertid ha abonnement.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA