Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

Ingeniøren

#225
Sitat fra: scholro på mandag 29. november 2021, klokken 15:41
Her også en varme-/ventilasjons problem, eller er det det? Har en modellår 2019 i-Pace HSE, og ser nå at klimahjulet til passagersete bare har setevarme og ikke seteventilasjon. Mener begge skulle ha dette, og at jeg også har sett dette tidligere i bilen min, men kanskje jeg tar feil? Noen der ute med en 2019 HSE som kan kaste lys på dette?

Jeg har en 2020 HSE og den viser heller ikke vifte i klimahjulet for passasjer. Har ikke sjekket om det dukker om det sitter noen der eller bilen ikke er satt i smart varme/kjøling mm. Har heller ikke testet da jeg knapt bruker denne funksjonen med kjøling i setet, men den virker for fører i alle fall.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

scholro

Har testet om det var smart funksjonen eller fravær av passasjer i setet, men det er ikke det. Min er en 2019 HSE launch edition, skal ha varme/kjøling i begge setene foran men det står ikke noe spesifikt om ventilasjon i speccen.
Noen andre med launch edition som opplever det samme?

Trapper

Jeg har en 2019 HSE (ikke launch edition) og begge seter framme har både varme/kjøling. Fungerer uten at  noen sitter i setet.

scholro

Men har du ventilasjon i dette setet og viftesymbol i betjeneningshjulet til dette setet?

Trapper

#229
Ja, det er ventilasjon i begge setene med kulde i tillegg til varme, og begge hjulene lar meg velge trinn 1 til 3 både for kaldt og varmt. I tillegg vises blått eller rødt sete(r) i infotainment skjermen på øverste statuslinje når kulde/varme er aktiv.

Men,  dersom du mener manuell vifteinnstillig for klimaanlegget, så er det kun tilgjengelig for fører ved å dra hjulet opp på førersiden.

scholro

Ah, og jeg som tenkte at å dra opp hjulet var for å betjene ventilasjon i forsetet .......☹️
Viser hvor «mye» 😉 jeg har brukt denne funksjonen!
Takk for svaret.

JorgenM

I går, når vi skulle lukke bakluka, så gikk ikke det. Sylinderen på ene siden ser knekt ut, men lurer på om den bare er "ute av ledd" fordi plastikrør-dekselet hadde hengt seg opp. Måtte slå ut kulekoblinga på toppen for å få lukka bakluka og mens jeg gjorde dette "knakk" jaggu meg sylinderen på andre sida også. Kan legge ut bilder senere idag hvis jeg får tid til å se på det, trolig ikke før i morra.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

4Matic Fanatic

Min knakk også i vinter. Nardo Bil bestilte opp og byttet på garanti.

Ingeniøren

Er det vinteren som tar de ?

Følger en del med på I-Pace Forums UK der det er minst 10 ganger så mange posteringer og bra aktivitet men har ikke sett noen som har hatt problemer med disse. Hører på lyden når det går opp og ned at lyden varierer litt fra gang til gang - er det noe med smøring av skruene ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 14. august 2022, klokken 00:28
Min knakk også i vinter. Nardo Bil bestilte opp og byttet på garanti.
Takk det er godt å vite. Skal se litt på de idag.
20 mil til nærmeste verksted... (Nardo, Trondheim)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Klarte å fikse bakluka selv idag. De plastikkrørene er festet i 2 små fliker på hver side (rektangulære hullet på bilde. Ene fliken min er knekt. Blir å følge med dette hver gang jeg åpner luka.

(Maltrakterte ene håndflata da luka falt ned på hånda mi, så husk å sikre bakluka skikkelig i åpen posisjon før jobben...)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Maxwell_400

De flikene er små, løsnet til meg også, limte røret på plass med Tec7. Det jeg har lest er at det kommer vann in i rørene slik at fjærene ruster i stykker.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Hm, ikke bra. Mon tro om Jaguar har bedre "demper" på gang...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 15. august 2022, klokken 20:32
Hm, ikke bra. Mon tro om Jaguar har bedre "demper" på gang...

Ja, kanskje, det nye nummeret er T4K16613 som erstatter T4K13725.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA