Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hardware 3

Startet av Lille Lance, fredag 02. november 2018, klokken 08:03

« forrige - neste »

Lille Lance

Noen som vet når dette kommer? Hva slags HW er det isåfall, mere regnekraft eller nye typer sensorer?

https://www.teslarati.com/tesla-advanced-summon-ready-in-6-weeks-elon-musk/
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

o.b.lix

Hardware 3 og advanced summon har ingenting med hverandre å gjøre.

Advanced summon kommer i USA om ca 3 måneder (musk sa 6 uker så oversatt betyr det minst 3 måneder), kommer neppe til Europa med det første.

Hardware 3 skal kun være mere regnekraft i form av egenutviklet prosessor og skal være klar neste høst.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Espen Hugaas Andersen

De offisielle tidene er advanced summon om 6 uker, og HW3 ca mars.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

o.b.lix

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 02. november 2018, klokken 09:41
De offisielle tidene er advanced summon om 6 uker, og HW3 ca mars.

Disse tidene er vel tweet fra Elon Musk og må i så fall dobles.


Hvordan tider fungere hos Elon Musk er flott beskrevet i biografien hans, når ingeiørene mener 8 uker, sier de 4-8 uker, og Elon Musk tar en kvikk beregning basert på seg selv som jobbe 20 timer dag, så sier han, 4 uker må nå være max. Og det twitrer han om. 4 uker.

Tror ikke finnes en eneste tidsestimat Elon Musk har truffet på...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

1000kwh

Sitat fra: o.b.lix på fredag 02. november 2018, klokken 10:01
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 02. november 2018, klokken 09:41
De offisielle tidene er advanced summon om 6 uker, og HW3 ca mars.

Disse tidene er vel tweet fra Elon Musk og må i så fall dobles.


Hvordan tider fungere hos Elon Musk er flott beskrevet i biografien hans, når ingeiørene mener 8 uker, sier de 4-8 uker, og Elon Musk tar en kvikk beregning basert på seg selv som jobbe 20 timer dag, så sier han, 4 uker må nå være max. Og det twitrer han om. 4 uker.

Tror ikke finnes en eneste tidsestimat Elon Musk har truffet på...
Nåja.. mange her som klaget over at v9 kom til å ta 3-4 måneder før Norge fikk det..

Vær litt optimist ;) synes han leverer ganske brukbart. Veldig greit at han er så åpen om hva som kommer

o.b.lix

Sitat fra: 1000kwh på fredag 02. november 2018, klokken 10:06
Nåja.. mange her som klaget over at v9 kom til å ta 3-4 måneder før Norge fikk det..

Og når vi fikk den, var den amputert i forhold til USA-versjonen, vi har enda ikke fått turn by navigation...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Porsgrunn

Jeg mener å huske det ble forklart av Elon i en Tweet.

Grunnen er ganske enkelt at ting er forskjellig i forskjellige land og på forskjellige kontinenter, f.eks vegmerkingen varierer mye.

Hvilken løsning foretrekker du da at de velger:

  • Ingen får noe før det er klart for alle
  • Det største og viktigste hjemmemarkedet nedprioriteres så andre markeder får først
  • Funksjoner sendes ut så fort de er ferdige til de forskjellige markedene

Jeg foretrekker løsning tre

o.b.lix

Joda, det finnes alltid en god grunn.

Men kan ikke huske at det var nevnt at Europa hadde vanskelige striper når jeg bestilte FSD, og slik blir det nok med HW3 også, vi får dette leeeenge etter USA og det kommer til å finnes en god grunn.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

What-a-watt

Stripene er ikke vanskeligere, men anderledes  :D

Hodetelefoner

Kjør litt i UK.  Så skjønner du at bilen kan bli forvirret av vei merking

OhmPaPa

Både i USA og Norge har vi gul midstripe. Men i resten av Europa er alle striper hvite. Da er det viktig at sjåfør og Tesla skjønner logikken!  :police:

I tillegg er det lokale forskjeller i veimerking fra land til land. Som Hodetelefoner skriver så er England et godt eksempel.

Selv vil jeg gjerne at AP virker på lange ferieturer nedover kontinentet. Så venter gjerne litt ekstra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA