Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NAF leasing, kan få problemer med hva de lover.

Startet av EV-FTW, tirsdag 30. oktober 2018, klokken 14:48

« forrige - neste »

EV-FTW

Ser NAF har en leasing ordning hvor man kan bytte biler underveis, uten innskudd på leasing, men depositum man får tilbake.
Men virker uansett dyrt.

Det som også jeg tenker NAF kan få problem med, er at de skriver Leaf har en rekkevidde på 30 mil under norske forhold.
Ja, lykke til sier jeg. Klagene kommer til å strømme inn, for det er omtrent ingen som klarer den rekkevidden overhodet , med normal kjøring og norske forhold.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Trekkoppbil

Med gammel Leaf kan jeg klare 7,5 km/kwt på rolig søndagstur på riksvei og roligere veier, hvis jeg kjører litt økonomisk, men da bør det være ganske optimale forhold, så jeg synes ikke det er helt normalt.
Hvis jeg kjører ekstra økonomisk ved å veksle mellom å trille i nøytral og kjøre med ca 15-20kw, så kan jeg nok komme litt lengre.
Setter man inn tuningutstyr med autoseiling, så kan det bli lettere å få til.

hemi

"som kan gi 30 mil" deilig vag ordlyd, hadde vært morro å utfordre de til å vise 30 mil.

Løve

Sitat fra: Trekkoppbil på onsdag 31. oktober 2018, klokken 17:52
Med gammel Leaf kan jeg klare 7,5 km/kwt på rolig søndagstur på riksvei og roligere veier, hvis jeg kjører litt økonomisk, men da bør det være ganske optimale forhold, så jeg synes ikke det er helt normalt.
Hvis jeg kjører ekstra økonomisk ved å veksle mellom å trille i nøytral og kjøre med ca 15-20kw, så kan jeg nok komme litt lengre.
Setter man inn tuningutstyr med autoseiling, så kan det bli lettere å få til.

Hvis jeg ikke kan kjøre bilen som en fosilbil så er jeg ikke nínteressert. Seiling og annen energisparing er for spesielt interesserte.

Trond.m

Å antyde reell rekkevidde på 30 mil er villedende markedsføring. For i3 med 43 kWh skriver BMW inntil 26 mil i  praktisk bruk og den har mye lavere forbruk. Jeg tør påstå at det ved landeveisskjøring er umulig å oppnå 30 mil med nye Leaf under normale forhold. Den eneste gangen jeg har vært i nær heten av det har vært når jeg starter på fjellet 1000 moh og avslutter turen ved havnivå, sommertid, tørr vei og ECO kjøring.

leafnor

Får bare tro og håpe at det er folk som mener de har forstand på finans og ikke NAF's kompetanse omkring EL-biler som kommer til uttrykk gjennom denne kampanjen. Heller mot det første i og med gjenkjøpsverdi havner ned på et sted rundt 140.000.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

sylwester

Teksten kommer fra Lease-plan som er de som leaser ut bilene. Jeg sendte de en heads up at det var urimelig å markedsføre bilen med en høyere rekkevidde enn WLTP 
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA