Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nissan EV + IFTTT

Startet av supersonic, søndag 28. oktober 2018, klokken 10:23

« forrige - neste »

Lassi

Jeg fikk trøbbel pga nissan skiller mellom stor og liten bokstav i brukernavn...
Når dette var i orden fungerte det topp.

Stor forbedring fra nissan appen... Slo på varsler i denne slik at man får bekreftet at varme er startet.

Takker  :+1:


Norhawk

Dette funker jo helt utmerket, både fra iPhone og Apple Watch.
Satte det opp med widget på tlf og via IFTTT app på klokka.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

Hoaas

Sitat fra: oarnoe på tirsdag 06. november 2018, klokken 21:33
Dette fungerer fint på min Iphone, takk til «Småfly»

Noen som har fått koblet «Siri» til IFTTT, slik at en kan styre varmen med Siri?

Har prøvd med «Snarveier» men får det ikke helt til å spille.

Du kan fint sette dette opp med Siri (uten bruk av IFTTT), bruk da siri shortcuts med innholdstype "URL" hvor du paster inn url som blir brukt ellers for å varme/kjøle/skru av, og innholdstype "Hent innhold på URL" metode "GET". Avslutt med "Avslutt Snarvei".

ThomasEL

#33
Sitat fra: Hoaas på onsdag 28. november 2018, klokken 08:08
Sitat fra: oarnoe på tirsdag 06. november 2018, klokken 21:33
Dette fungerer fint på min Iphone, takk til «Småfly»

Noen som har fått koblet «Siri» til IFTTT, slik at en kan styre varmen med Siri?

Har prøvd med «Snarveier» men får det ikke helt til å spille.

Du kan fint sette dette opp med Siri (uten bruk av IFTTT), bruk da siri shortcuts med innholdstype "URL" hvor du paster inn url som blir brukt ellers for å varme/kjøle/skru av, og innholdstype "Hent innhold på URL" metode "GET". Avslutt med "Avslutt Snarvei".

Du mener da samme URL (med brukernavn og passord) som er nevnt tidligere i denne tråden?

EDIT: Ja, det mente du tydeligvis. Jeg har fått det til :-) :-)

Men et tilleggsspørsmål:
Kan man enkelt legge til en slags knapp (ikon) som utfører samme handling? Slik jeg har det nå må jeg enten snakke til Siri, eller trykke meg inn via "Snarveier" appen

Ny edit: Fikk til å lage snarvei (få en app) på telefonen. Gikk bare inn på snarveien jeg hadde laget, og valgte legg til på hjem skjerm.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Dag_Erik

Sitat fra: MrOtto på fredag 16. november 2018, klokken 20:01
Ja. Han på SpeakEV mener det kanskje ikke fungerer på 2018 Leaf, så her er det noe annet rart.

Hei,
jeg er ganske sikker på at jeg har funnet ut av dette.
Det er relatert til passordet ditt. Og antakelig noe passordkrav som ikke helt er i synk. Jeg fikk nemlig samme feilmelding som deg, hadde et passord med tall og små bokstaver. Byttet til et sterkere passord, lengre, små og store bokstaver, tall. Da gikk kallet ok  :+1:

Sitat fra: ope på torsdag 22. november 2018, klokken 11:02
Sitat fra: oarnoe på tirsdag 13. november 2018, klokken 18:49
Enig at dette fungerer som fy, har laget 2 snarveier på «Widget» skjermen i ios. Denne løsningen gjør at jeg mye raskere starter varmen, og at jeg da kan starte varmen når jeg skal en liten tur innom en butikk og komme tilbake til varm bil
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

ThomasEL

Jeg har laget dette uten noe ifft greier (tror jeg iallfall
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Joltus

Ja ifttt er vel mest for å kunne bruke assistent.

Når eg da hadde laget det allerede brukte eg bare snarvei fra ifttt for klikkbar start. Men utenom det er det jo kun er url du trenger åpne.

ThomasEL

Er det forresten noen som vet svaret ett eller flere av disse spørsmålene:

- Hva slags temperatur er det egentlig som brukes når man starter med "Heat-kommandoen"? I appen kan man jo justere gradene, det kan man jo ikke her...

- Finnes det en tilsvarende kommando for å starte lading man kan legge inn som snarvei?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Dag_Erik

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Jørn'ern

#39
Ser det er endel innstillinger inne på webhooks i iftt. Hva setter dere på "Method" og "content type"? Jeg får varmen til å starte ved å lime linken inn i nettleseren, men ikke via iftt... :(

Edit: fant ut av det, funker som fjell☺️ skal stå på *get" og "application/json"

ope

Ifttt har slutta å fungere. Noen som vet hvordan det løses. Har funket perfekt tidligere.

Joltus

Ja får heller ikke knappen til å fungere lengre.

Lassi

Dette har vel ikke fungert på flere måneder?

Det er Nissan sine websider som ikke fungerer, Ifttt brukes jo bare til å starte en webhook som i praksis logger deg inn på you+nissan og starter klimakontroll derfra.

Appen fungerer, men den er jo ganske treig...

Joltus


Lassi

Javel? Du får startet klimanlegg fra nettsiden?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA