Hurtigladere I-Pace, Hvilken erfaringer har I-Pace kjøpere?

Startet av Taben, lørdag 27. oktober 2018, klokken 21:32

« forrige - neste »

Tellus

En på UK forumet ladet på en rekke ionityladere under en tur rundt i Europa. På en av laderene fikk han 100 kW over en lengre periode. På de andre kun er par minutter. Kan det være forskjeller mellom ionityladerene mon tro ?

daktari

Sitat fra: Tellus på søndag 28. juli 2019, klokken 23:16
En på UK forumet ladet på en rekke ionityladere under en tur rundt i Europa. På en av laderene fikk han 100 kW over en lengre periode. På de andre kun er par minutter. Kan det være forskjeller mellom ionityladerene mon tro ?
Godt mulig, utfra videoene til TeslaBjørn ser det ut som f.eks. laderne på Rødekro i Danmark er levert av Porsche mens alle bilder  jeg har sett i Norge av Ionity ser ut som Tritium.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

geear

På reklame/artikler om Ionity har det vært minst to andre typer enn Porsche og Tritium også, så hvem vet. Har også kun sett Tritium sine i Norge (Lura, Sira, Lillesand).

Ingeniøren

Ang lade problemer på Fortum's Efacec hurtig-ladere, så sier Fortum at de er klar over det men ikke får gjort noe med saken. De sier dog at Jaguar og Efacec jobber med saken...

Jaguar har ikke svart..
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Tellus

En til som får mer enn 2 minutter med 100 kW. Denne hadde 100 kW fra 12% til 40% SOC.
Ladet fra 12% til 85% 60kWh på 45 minutter. Ikke gale. Ligner på de Ionity laderne vi har her til lands. Vedkommende hadde heller ikke fått installert H228. Blir mer og mer snodig dette.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=LsfsG0Qhm3I

Ingeniøren

Sitat fra: Tellus på søndag 04. august 2019, klokken 23:06
En til som får mer enn 2 minutter med 100 kW. Denne hadde 100 kW fra 12% til 40% SOC.
Ladet fra 12% til 85% 60kWh på 45 minutter. Ikke gale. Ligner på de Ionity laderne vi har her til lands. Vedkommende hadde heller ikke fått installert H228. Blir mer og mer snodig dette.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=LsfsG0Qhm3I

Det kan være at den er nyere enn de win nummerene denne oppdateringen gjelder for (F60001 - F79241) - som min....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

scholro

Nei, han fyren i denne video hadde bilen tidlig, høsten ifjor......

Jaro

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 05. august 2019, klokken 07:02
Sitat fra: Tellus på søndag 04. august 2019, klokken 23:06
En til som får mer enn 2 minutter med 100 kW. Denne hadde 100 kW fra 12% til 40% SOC.
Ladet fra 12% til 85% 60kWh på 45 minutter. Ikke gale. Ligner på de Ionity laderne vi har her til lands. Vedkommende hadde heller ikke fått installert H228. Blir mer og mer snodig dette.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=LsfsG0Qhm3I


Det kan være at den er nyere enn de win nummerene denne oppdateringen gjelder for (F60001 - F79241) - som min....

60kw på 45 min klarer min Jagg også.  På Ionity i alle fall.  Ligger ganske lenge på 97-98 kw (ca. et kvarter) før den begynner å synke.
Jeg har fremdeles 18D, og uten at jeg kan forklare hvorfor så har ladingen gått mye kjappere i sommer (på Ionity) enn i mai da jeg kjøpte bilen.
Jeg lader like kjapt som med min forrige Tesla X, men klarer ikke det samme som E-Tron eierne.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

geear

(Bortsett fra at din forrige Model X nå kan ta imot 125kW, etter en OTA-update.)

Jaro

Sitat fra: gr på torsdag 08. august 2019, klokken 20:48
(Bortsett fra at din forrige Model X nå kan ta imot 125kW, etter en OTA-update.)
Kan ta i mot - er ikke det samme som at den gjør det.
Som du sikkert vet er det kjipt for mange Tesla-eiere nå om dagen med struping av ladehastighet.
Har sett mange eksempler på urovekkende lave hastigheter på SuC i sommer for S og X eiere.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

Tellus

Sitat fra: gr på torsdag 08. august 2019, klokken 20:48
(Bortsett fra at din forrige Model X nå kan ta imot 125kW, etter en OTA-update.)

En 2017 MX-75 tar vel neppe 125 kW. Mener jeg leste at den teoretisk kan få 120 kW, men neppe i mange minuttene vil jeg tro.

JorgenM

Lading er interessant for mange så ikke la dette bli nok en urelevant Tesla-debatt nå da.

Har selv til gode å hurtiglade min i-Pace.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: Jaro på torsdag 08. august 2019, klokken 20:12
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 05. august 2019, klokken 07:02
Sitat fra: Tellus på søndag 04. august 2019, klokken 23:06
En til som får mer enn 2 minutter med 100 kW. Denne hadde 100 kW fra 12% til 40% SOC.
Ladet fra 12% til 85% 60kWh på 45 minutter. Ikke gale. Ligner på de Ionity laderne vi har her til lands. Vedkommende hadde heller ikke fått installert H228. Blir mer og mer snodig dette.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=LsfsG0Qhm3I


Det kan være at den er nyere enn de win nummerene denne oppdateringen gjelder for (F60001 - F79241) - som min....

60kw på 45 min klarer min Jagg også.  På Ionity i alle fall.  Ligger ganske lenge på 97-98 kw (ca. et kvarter) før den begynner å synke.
Jeg har fremdeles 18D, og uten at jeg kan forklare hvorfor så har ladingen gått mye kjappere i sommer (på Ionity) enn i mai da jeg kjøpte bilen.
Jeg lader like kjapt som med min forrige Tesla X, men klarer ikke det samme som E-Tron eierne.

Det er jo 2 enheter som skal snakke sammen, bil og lader, før lading starter. Kan jo være et Ionity laderen mistolket det signalet den fikk fra Jaguar og at de har fikset det uten at jaguar trengte å gjøre noe. Det samme gjelder vel for problemet at Jaguar ikke vil lade på Fortum's Efacec ladere. Ikke nødvendigvis Jaguars feil...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

4Matic Fanatic

#268
Etter knappe 11.000km planlegges første langturen, skal kjøre eldstepoden fra Trøndelag til skolegang i Grimstad, og sitter med ABRP og vurderer ladepunkt...

Tenker å kjøre til Oslo torsdag kveld og videre fredag morgen, får neppe ladet over natta så minimum 60% SOC ved ankomst, da skal jeg rekke Ionity på Ringdalsskogen for en top-up?

Dere som har kjørt her før - virker dette OK eller er det andre plasser som heller bør vurderes?

mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

Orbit

#269
Har selv kjørt Ålesund-Oslo med iPace, og ABRP traff bra med forbruk. Det er godt mulig å finne kommunal ladeplass i Oslo nå, da de har begynt å ta betalt (5 kr/time på kveld mellom 20-09). F.eks er 3 av 6 plasser ledige ved Hovinveien nå i kveld, men bare 3.7kW. Lading startes (gratis) i Fortum sin app, mens du betaler for ladeplassen i kommunens app "Bil i Oslo". I teorien skal du da komme deg til Oslo uten å stoppe på Dal. Har lagt inn 10 timer i Oslo, men du kan justere det i lenken nedenfor.

https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=a077d528-8791-4210-b013-af32205e626b

Dersom du ønsker 2 km spasertur etter en lang kjøretur, er et alternativ parkere på Vulkan i Oslo, og lade der over natt med 7.2kW (gratis parkering og lading mellom 17-09). Infoen sier du får 3.6kW, men det er bare minsteeffekt. Så lenge det er kapasitet i anlegget, skrus effekten opp etter noen få minutter, dvs 7.2 kW med i-Pace. Også her er det Fortum-app for å starte lading, mens gratis parkering går automatisk for alle med skilt i elbilseriene. https://onepark.no/finn-parkering/oslo/parkering-vulkan-p-hus.

https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=97fc2887-4140-4f08-9300-33844a47da68
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA