Hurtigladere I-Pace, Hvilken erfaringer har I-Pace kjøpere?

Startet av Taben, lørdag 27. oktober 2018, klokken 21:32

« forrige - neste »

Tellus

Testet en gang rett fra fryseboksen til hurtiglader. Fikk da 25 kW. Går sikker an å få mindre når det er enda kaldere   :)

TveiHall

Forsøkte meg på Ionity på Ringdalsskogen i dag.
Positivt: God plass og lett å koble til/lange nok ledninger. Betalte med app, fungerte fint. Ingen stopp av ladingen som andre har beskrevet.
Minus....STORT minus: Max ladehastighet som jeg fikk var 48 kw. Audi ladet samtidig på annen lader, godt over 100. Hvorfor får ikke Jaguar fikset dette??

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Ingeniøren

Sitat fra: TveiHall på søndag 05. mai 2019, klokken 18:33
Positivt: God plass og lett å koble til/lange nok ledninger. Betalte med app, fungerte fint. Ingen stopp av ladingen som andre har beskrevet.
Minus....STORT minus: Max ladehastighet som jeg fikk var 48 kw. Audi ladet samtidig på annen lader, godt over 100. Hvorfor får ikke Jaguar fikset dette??

Ja det kan du spørre om. Har lest at LG leverer motorer og det elbil elektriske til begge bilmerker.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

xref

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 05. mai 2019, klokken 19:08

Ja det kan du spørre om. Har lest at LG leverer motorer og det elbil elektriske til begge bilmerker.

Motorene i I-Pace er utviklet in-house. Panasonic leverer infotainment. Batteriet kommer fra LG.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Ingeniøren

Sitat fra: xref på søndag 05. mai 2019, klokken 19:47
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 05. mai 2019, klokken 19:08

Motorene i I-Pace er utviklet in-house. Panasonic leverer infotainment. Batteriet kommer fra LG.

Mulig du har rett og kilden min har feil, men da er det kanskje Panasonic som leverer til Audi og, og GM for den saks skyld. Min kilde hevder LG har levert til GM/Opel (Bolt/Ampera), I-Pace og Audi og kjennes lettest ved at ladeporten sitter på samme sted.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Tellus

Hva har ladeporten med motorene å gjøre ?

Jaguar har utviklet motorene selv, men det det kan godt være at LG produserer dem for alt jeg vet.

Orbit

Audi produserer også motorer, ladesystem og batterimoduler selv, etter eget design. Battericellene kjøpes inn (flere mulige leverandører). Tilbake til topic.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

Kjørte med i-Pace i helgen, inkludert tre forsøk på lynlading:

Forsøk 1, Ionity Dombås, etter å ha kjørt >400km før dette (inkl en hurtiglading for å nå frem til Dombås). Startet på 55kW @ 40%, men falt jevnt og trutt underveis. Totalt ble det 30,476kWh på 39 minutt, dvs et snitt på 47kW.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Forsøk 2, igjen Ionity Dombås et par dager senere (i dag), men da var alle laderne ute av drift.

Forsøk 3, Fortum på Skøyen (Oslo), etter å ha kjørt 540 km (inkl 50kW-lading på Vinstra for å dekke opp for trøbbel på Dombås). Startet på 78kW ved 20%, steg til 82kW ved 38%, holdt seg rundt 80kW til 58%, og rullet så av ganske likt med slutten av FastNed sin ladekurve. Men det var langt fra forventet fart i starten, virker som 82kW er maks selv under det som burde være ideelle batteriforhold. Snitteffekt 20-70% SOC ble 74kW.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Bilen hadde SW-versjon S18D, ingen nyere oppdateringer tilgjengelige. Lading på vanlige 50kW-laderne ga gjennomgående >48kW effekt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Tellus

xyzzy

xref

Tror ikke versjonen av InControl har noen betydning. Det er vel heller en batteri-relatert modul som trenger oppdatering.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

daktari

Noen få (en?) har rapportert mer enn 200A på Fortum sine Hypercharger. Ser ut som den bilen trenger oppdatering.

Ionity har satset på Tritium i Norge og disse ser ut til å slite uansett, eller har noen fått merr enn 82Kw på dem?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Tellus

Var en som la ut 100 Kw ved lading ved IONITY Sandefjord for et par dager siden på FB. Han hadde forsøkt ved Sundvollen tidligere på dagen, men fikk under 80kW der. Sannsynligvis kaldt batteri på første forsøk.
Noen som har fått 100kW ved Sundvollen ?

Vannkraft

Hvordan finner dere +100Kw laderne?

Ingen av app'ene til Fortum og Grønn kontakt ser ut til å ha dette filteret.

olavxxx

Sitat fra: Vannkraft på onsdag 15. mai 2019, klokken 20:53
Hvordan finner dere +100Kw laderne?

Ingen av app'ene til Fortum og Grønn kontakt ser ut til å ha dette filteret.
Så en slik lader i Åsane ved gullgruven, men den er ikke operativ (BKK bilkraft). Synes den så identisk ut, var faktisk to stk. Men de var ikke aktivert forrige helg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA