Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

100KW i Soul..eller..hvor mye greier bilen?

Startet av Roy Aasen, fredag 26. oktober 2018, klokken 16:27

« forrige - neste »

goggo

Sitat fra: elekTrond på søndag 28. oktober 2018, klokken 15:03
Merk at Goggo fikk inntil 60 kW på sin bil
Når jeg prøvde med min helt nye 2018 Soul på Delta laderen til GK så jeg  60KW tallet på det høyeste ja, men det var KW verdier avlest på skjermen på laderen. Dette er muligens bruttoverdier før tap i laderen?? Hadde også varmt batteri denne gangen, da jeg hadde kjørt fra Nittedal til Lier, med motorveihastighet de siste milene.

Jeg har tidligere testet Nygårdskrysset Lynladeren til Fortum (på åpningsdagen for denne laderen i mars? i år, med min 2016 Soul som da hadde gått ca 60000 km), men fikk da et skuffende lavt resultat. Husker ikke tallene i farta, men regnet da ut gjennomsnittseffekt basert på batteriprosent og tid. Men da hadde jeg ganske kaldt batteri og lav SOC, og jeg ladet ikke så lenge da det var mange som ville prøve denne gratis laderen...

mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

_OE_

Sitat fra: goggo på søndag 28. oktober 2018, klokken 15:43
Sitat fra: elekTrond på søndag 28. oktober 2018, klokken 15:03
Merk at Goggo fikk inntil 60 kW på sin bil
Når jeg prøvde med min helt nye 2018 Soul på Delta laderen til GK så jeg  60KW tallet på det høyeste ja, men det var KW verdier avlest på skjermen på laderen. Dette er muligens bruttoverdier før tap i laderen?? Hadde også varmt batteri denne gangen, da jeg hadde kjørt fra Nittedal til Lier, med motorveihastighet de siste milene.

Jeg har tidligere testet Nygårdskrysset Lynladeren til Fortum (på åpningsdagen for denne laderen i mars? i år, med min 2016 Soul som da hadde gått ca 60000 km), men fikk da et skuffende lavt resultat. Husker ikke tallene i farta, men regnet da ut gjennomsnittseffekt basert på batteriprosent og tid. Men da hadde jeg ganske kaldt batteri og lav SOC, og jeg ladet ikke så lenge da det var mange som ville prøve denne gratis laderen...

mvh Hugo
Hvor ligger Delta laderen til GK.?...så kunne jeg jo prøvd den oxo

goggo

Sitat fra: _OE_ på søndag 28. oktober 2018, klokken 15:47
Hvor ligger Delta laderen til GK.?...så kunne jeg jo prøvd den oxo
Circle K i bånn av Lierbakkene, retning mot Drammen

mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

_OE_

Ok tar turen innom neste gang jeg skal til Bauhaus da

_OE_

#19
Delta_test....0° utetemp ...kom litt over 54 kW



Roy Aasen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA