Kommentarer etter visning av bilen

Startet av Trond.m, torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:58

« forrige - neste »

Orbit

Ja, -4 til +7 siste uke, og en del nedbør:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Blade Runner

Her er bilde fra testkjøring av fossil audi mot e-tron. Kaldt og sludd.




chiller

Spørs jo veldig på hastighet og sånt, men hvis de kom 39 mil på det føret der så er det vel egentlig positivt. I-pacen hadde slitt med 30 mil på samme føre...

turfsurf

Sitat fra: chiller på søndag 02. desember 2018, klokken 02:43
Spørs jo veldig på hastighet og sånt, men hvis de kom 39 mil på det føret der så er det vel egentlig positivt. I-pacen hadde slitt med 30 mil på samme føre...
Vanskelig å trekke konklusjoner ut fra testkjøring, men dette er ihvertfall ikke negativt. Ligner mere på X100 tall for meg.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

z4rd

#184
Og det burde ligge der også. Alt under er jo trist mht batteripakka bilen drar rundt på.

Hvis rekkevidden er i området X75/i-Pace så er det vanskelig å forsvare mtp pris, men hvis vi er i området X100, så blir det plutselig litt annerledes og mer aktuelt for mange. Inkl. meg selv. Derfor jeg fortsatt sitter på gjerdet...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Kåre Knatten

Sitat fra: Amatøren på lørdag 01. desember 2018, klokken 19:10
På Facebook gruppe for e-tron står det at noen noske Møller folk kjørte den (5 i bilen) i Tyskland og fikk kun 39 mil.....

Noen tanker om det.

Lovet over 400 km, det var da under.

Derfor det drøyer med typegodkjenning?

Trond.m

Det er vel ikke utenkelig at de har kjørt spesielt økonomisk for å kunne legge ut litt positive nyheter på Facebook. Opel gjorde jo de samme før lanseringen og så vidt jeg husker klarte de  å kjøre over 500 km. Det viste seg at de holdt ekstremt lav hastighet. EPA rekkevidden er vel den som er mest i samsvar med normal bruk. Skulle gjerne sett den godt over 400 km.

AndreasRingdal

Sitat fra: z4rd på søndag 02. desember 2018, klokken 10:01
Og det burde ligge der også. Alt under er jo trist mht batteripakka bilen drar rundt på.

Hvis rekkevidden er i området X75/i-Pace så er det vanskelig å forsvare mtp pris, men hvis vi er i området X100, så blir det plutselig litt annerledes og mer aktuelt for mange. Inkl. meg selv. Derfor jeg fortsatt sitter på gjerdet...

Hvilken reell rekkevidde kan man forvente av X75 under tilsvarende forhold?
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

AJ82

#188
..
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

Sitat fra: Orbit på lørdag 01. desember 2018, klokken 23:26
Sitat fra: AJ82 på lørdag 01. desember 2018, klokken 19:14
Noen som har info om netto batterikapasitet? Ser de snakker om drøye 83kwh på facebook, men synes det høres lite ut. Er vel på nivå med I-Pace som har 90kwh brutto mot Audi sine 95kwh.
Eneste jeg har sett direkte fra Audi er 88% tilgjengelig av 95kWh = 83.6 kWh. Ca 23 min ut i videoen her:

https://www.youtube.com/watch?v=iTafcrLYxj0

Får håpe de ikke kjører så safe og åpner opp for litt mer enn det.

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Stikkkontakt

#190
Sitat fra: z4rd på søndag 02. desember 2018, klokken 10:01

Hvis rekkevidden er i området X75/i-Pace så er det vanskelig å forsvare mtp pris,

Når jeg sammenligner I-Pace med bekjente sine X75D så er det forbruket som er identisk. Ikke rekkevidden. Men jeg bor på vestlandet der høy hastighet/motorvei ikke er et tema.
Jeg er ganske sikker på at e-tron vil ligge i samme dumpa. Det er en stor og tung SUV med brede dekk og høy luftmotstand som må forholde seg til fysikkens lover.
Dvs 300 km vinterrekkevidde på Østlandet og 350 på Vestlandet. Om sommeren kan man nok greie Oslo-Bergen med gjerrig kjøring og 19" hjul.

z4rd

#191
Sitat fra: AndreasRingdal på søndag 02. desember 2018, klokken 12:58
Hvilken reell rekkevidde kan man forvente av X75 under tilsvarende forhold?

Tilsvarende forhold? Blir litt synsing, men rundt 30-31 mil ville jeg ha tippet.

Som en referanse:
Jeg har aldri vært under 5 mil igjen på batteriet på min X75, noensinne. Og lengste strekningen jeg har kjørt i ett strek før jeg stoppet har vært 24 mil. Dette var på fjellet i Norge, fra vest til øst, i minus 10 grader i snitt. Jeg hadde omtrent 298km ved avreise og litt over 5 mil igjen da jeg kom frem.

Rekkevidde kan som kjent være veldig varierende... men poenget mitt er at jeg forventer at 40 mil er normalen på e-tron og i-Pace. Da jeg kjøpte min X75 så var jeg personlig innstilt på 30 mil, mens selger sa mellom 30 og 35.

Under de MEST krevende forhold jeg har kjørt så ville jeg ha sagt at 26-ish mil er en "absolutt" nedre grense på X75. Da var det FULL bil med FULL varme og mye høy hastighet på motorvei i minus 15 til minus 25 grader. Fra Oslo til Østerdalen. Men dette har aldri vært et problem eller tema, fordi neste Supercharger dukker opp før, og planlegging på lengre turer kan man gjøre on-the-go.

Også må jeg komme med et lite slag under beltestedet ref. den kjøringen med e-tron... jeg har nå prøvesittet den bilen med flere andre voksne mannfolk, og 5 stk i den bilen i 39 mil... nei takk! :)

Ellers er jeg nok enig med Stikkontakt sitt siste innlegg.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

pberg

Det er vel strengt tatt veldig få biler som er spesielt komfortable i 39mil med tre voksne mannfolk i en rad i baksetet hvis man ser bort fra Caravelle o.l.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

z4rd

Det er korrekt det du sier, men i den "testen" er e-tron eksepsjonelt dårlig, og det er et faktum. Det var uansett ikke det som var hovedbudskapet mitt, som jeg understreket i måten jeg skrev det på, så vi kan godt la det ligge med det.

Venter i spenning på demobiler og mulighet for prøvekjøring av e-tron - noen som har hørt noe konkret?
Jeg fikk bare vite at det skulle komme på plass før jul under visningen, men ikke hørt noe siden...

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Amatøren

Sitat fra: TM på søndag 02. desember 2018, klokken 11:32EPA rekkevidden er vel den som er mest i samsvar med normal bruk. Skulle gjerne sett den godt over 400 km.

:+1: Jepp....
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA