Defekt låseknapp på dørhåndtak - reklamasjon?

Startet av Traktor, ons 24. okt 2018, kl. 18:24

« forrige - neste »

Traktor

Har kjøpt Leaf 2014 modell og dessverre oppdaget at låseknappen på dørhåndtaket på førersiden er svært uresponsiv. De jeg kjøpte bilen av kjøpt bilen fra Sandvikabil og har dermed 5 år reklamasjon mot dem. Sandvikabil og bnh mener at dette er en slitedel og at det dermed ikke er dekket av reklamasjon. Jeg mener det bare er svada, man må da kunne forvente at denne knappen varer i minst 5 år? Bilen er bruktimportert fra Europa.

Limodriver

Jeg er enig med deg at et dørhåndtak ikke er en slitedel.

Imidlertid er jeg ikke optimistisk på dine vegne. Sandvika Bil er antageligvis en av de værste bilforhandlerne med tanke på å akseptere reklamasjoner, svært tett fulgt av Birger N Haug.

Jeg håper du er av typen som ser det prinsipielle i saken og ikke gir deg. De nevnte bilbutikkene tjener gode penger på å avvise reklamasjoner og være vriene. Vi kunder gir oss med "javel da" og fortsetter å kjøpe bil av samme forhandler.

Jeg erfarer at det er en stor glede å ikke lenger eie en Nissan. Ikke fordi bilen var så dårlig, men på grunn av BNH som merkeverksted og Nissan Nordic som Nissans representant. Foruten kort rekkevidde og noen småfeil har bilen vært fremragende. Det er bare så sørgelig at en blir vaksinert mot nok en Nissan av merkeverksted og importør.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA