Oppbevaringsrom i Model X

Startet av Albedo, søndag 21. oktober 2018, klokken 11:56

« forrige - neste »

Vhagar

Denne skal absolutt vurderes til neste Spania-tur. Noe tips om hvordan koble den til nevnte strømuttak? Bilder? Deler som måtte kjøpes?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

o.b.lix

Sitat fra: Vhagar på fredag 26. oktober 2018, klokken 03:45
Noe tips om hvordan koble den til nevnte strømuttak? Bilder? Deler som måtte kjøpes?

Denne fulgte med hengerfestet når du fikk bilen.

Tilkobling er under ratt på siden mot dør. Er skjult bak teppet på siden der. Du vil også se obd2-porten der. Du trenger ledning fra denne til nær kjøleboks, jeg har bare lagt den under stoffmattene. Og en hun-kontakt sigarettenner, og kabelsko.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Vhagar

Takker.

Morsomt at den passer til det uttaket også, for jeg regner med at det ikke er det den opprinnelig er tiltenkt for (hverken uttaket eller kabelen) aner ikke hvor den pigtailen egentlig er tiltenkt brukt.

Litt vanskelig å rute kabelen under gummimattene til Tesla, de er rimelig harde og stive men får det nok til.
Tesla Model X 75D, 2017

geear

Den passer der fordi det er akkurat der den er tiltenkt brukt, og det er derfor den følger med tilhengerfestet. Det er for elektronisk tilhengerbrems. Det er en liten boks du monterer inni der dersom du har tilhenger som støtter det. US greie.

THE

Får man kjøpt pigtail fra Tesla? Fulgte ikke med til bilen min. Jeg har i alle fall ikke klart å finne den i bag til tilhengerfeste, eller noe annet sted. Satser nok på en slik kjøleboks til neste ferietur, og må jo få ordnet med permanent strøm til den.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Vhagar

Skjønner, jeg trodde den skulle kobles direkte til henger på en eller annen måte så ga lite mening i å legge kabel helt fra fotbrønn til henger. Men om det er til en styringsboks er jo saken grei. Greit at kablene var merket også.

Leste noen reviews, om enn litt daterte, så ser ut til at Dometic/Waeco kjøler bedre (lavere temp og går sjeldnere) og har litt større innvendige mål.

Satser at jeg får presset den ned mellom passasjersetet og bakseteraden (5-seter).
Tesla Model X 75D, 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA