Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Tekniske løsninger

Startet av Amatøren, lørdag 20. oktober 2018, klokken 11:27

« forrige - neste »

Snart-i3

Alcantara holder seg bra, og er på mange måter bedre enn skinn. Det er ikke så glatt. Har hatt det og det er godkjent hos meg. Det er ikke alt som er det.
Det veltet en gang kaffe i setet, men vasket det bare av.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Kjetil Mørkved

Tror du det gjelder alle farger Alcantara? (Lys/mørk)


Snart-i3

Usikker på lyst, jeg har bare hatt sort.

Generelt er jeg skeptisk til lyse farger i interiøret, fordi jeg synes mange ser møkkete ut når de blir eldre. Det er sikkert også de som er mørke innvendige, men det synes ikke så godt.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Kåre Knatten

Jeg har spisestuestoler hjemme med beige alcantara og min svigerinne tømte kaffekoppen i fanget og på stolen. Det var bare å tørke av. På hvilestolene fra Brunstad har jeg dinamica (erstattningen som Mercedes bruke i stedt for alcantara) og det er bare å tørke av her også.
Jeg har alcantara i dagens Audi og skal ha det i E-tron, uten tvil.

hemi

Har hele hoved L sofaen i stua i alcantara, tåler selv rødvin :o

Alcantara er syntetisk, så ingen kuer... blir gjenbrukt her, heller kasta... :o

Fatter ikke hvorfor tesla har sky drit på tm3 og lignende nå når man får awesome alcantara.

Gogg

Men snakker vi da sportseter eller såkalte s-sportseter? Er dette komfortable seter?

Kåre Knatten

#96
I dag har jeg sportsseter,  regner med s-sport han enda bedre sidestøtte og et annet mønster.

Lappsokk

Jeg fikk beskjed om at s-sport kun var brodering inn med s og at ellers var de identiske. Men igjen med lite som er endelig vet man jo aldri.

trd-73

10 tusen for brodert S? Det tviler jeg på.

Lappsokk

S-line "setene" er vel bare noe man får med på s-line interiørpakka slik jeg leser dette, sportssetene kan kjøpes separat. S-line seter er ikke eget valg, eller tar jeg feil...

Kåre Knatten

Jeg leser at i S-line pakken er det "ordinære" sportsseter,  men at disse kan oppgraderes til S-line seter for drøye 10000,-. Antar at en da får elektriske justerbare (oppblåsbare) sidevanger for enda bedre sidestøtte.

daktari

Mye debatt om plassering av ladeporten om dagen.
Hvorfor gjorde de det sånn?

I 2017 var det ca 800 CCS-ladere i Norge. 2018 1087 hvorav noen titalls fra Ionity. Man kan neste mistenke at de ønsker en viss "lock-in"-effekt for å få folk til å bruke eget Ionity-nettverk?

Når det er sagt er det klart at det er fordel med tilhenger å ha parallellparkering for lading.

Ombygging av 1000 ladere er bare ikke realistisk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

olavxxx

Sitat fra: Vollis47 på lørdag 22. desember 2018, klokken 12:32
Det er vel på tide at ladestolpene blir plasser slik som fossilpumpene slik at alle biler kan lade uavhengig av hvor ladepunktet er plassert.
Det er ingen standard på hvor bensinlokk er, noen har på høyre og noen på venstre, noen i stolpe. Fins biler med tanklokk bak skilt også. Men de har tilpasset seg pumpene så det er mulig å fylle.b

Eodman

Sitat fra: daktari på fredag 05. april 2019, klokken 17:36
Mye debatt om plassering av ladeporten om dagen.
Hvorfor gjorde de det sånn?

I 2017 var det ca 800 CCS-ladere i Norge. 2018 1087 hvorav noen titalls fra Ionity. Man kan neste mistenke at de ønsker en viss "lock-in"-effekt for å få folk til å bruke eget Ionity-nettverk?

Tror ikke Audi utelukkende ser til Norge når de velger plassering av ladeport. Selv om andelen her er høyest, er både det Kinesiske og Amerikanske markedet langt større. Plassering er sikkert en kominasjon av funksjonelle og tekniske grunner. Men det er bra det kommer opp nå, for da vil de fleste utbyggere av ladestasjoner ha det i tankene fremover, slik at de etableres med lengre kabel. Dette er jeg overbevisst vil løse seg fremover!

Når det er sagt er det klart at det er fordel med tilhenger å ha parallellparkering for lading.

Ombygging av 1000 ladere er bare ikke realistisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA