Toyota: "Hvor i h…… kan man selge en elbil?"

Startet av Philip Marlowe, tir 16. okt 2018, kl. 14:33

« forrige - neste »

krl

Responstiden på disse som sitter i styrerommene måles i år, og i bilindustrien ser det ut til at vi kan si tiår. Så dette kommer til å ta tid. Kanskje så lang tid at flere av de tradisjonelle produsentene går dukken. Og denne gangen ikke kun på papiret.

bno

Sitat fra: krl på ons 24. okt 2018, kl. 21:11
Responstiden på disse som sitter i styrerommene måles i år, og i bilindustrien ser det ut til at vi kan si tiår. Så dette kommer til å ta tid. Kanskje så lang tid at flere av de tradisjonelle produsentene går dukken. Og denne gangen ikke kun på papiret.
:+1:

Elbil fundamentalist

I USA 2017 sa 20% at det neste nybilkjøpet blir en elbil. Idag q3 2018 er det 25% og i mai 2019 forventes det at å øke til 30% som vil kjøpe elbil neste gang. Altså 80 millioner amerikanere som vil utsette nybilkjøpet for å vente på den riktige elbilen, og dette er i tillegg til de som allerede har skiftet til elbil.

Dette er dødsspiralen. Folk _MÅ_ ikke kjøpe fabrikknye biler. Folk må være rimelig overbevist at fossilbiler fortsatt er ett fornuftig kjøp, og sterk i troa på at verdifallet ikke synker som en stein i de 3-5 årene de skal eie den.
Denne overbevisningen forsvinner som dugg for sola om dagen. Horder med folk kommer til å sette seg på gjerdet. Dieselsalget har omtrent opphørt i Norge... Det samme skjer nå i USA og Tesla selger nå mer en Porsche worldwide, og mer enn Mercedes i USA.

Fossilbilbransjen står allerede i en "Kodak moment" dødsgrep. Tyskland har allerede merket en nedgang til veksten (nyhetene i dag).

https://youtu.be/xHHEJzyqTYM
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

bno

@Elbil fundamentalist
Dette er den realitetsorientering som styrerommene i mange år i fornektelsesfasen har valgt å ignorere. Når transportkostnaden blir en tidel av dagens er det ikke tvil om hva valget til folket blir. I tillegg til at det å kjøre og eie en elbil er i en annen komfort sone og annet nivå. Videre har man også miljøaspektet. Vi er egentlig til det siste indoktrinerte over mange år, til å gi pokker i dette for å si det slik.

Rollep

Sitat fra: bno på tor 25. okt 2018, kl. 07:38
Når transportkostnaden blir en tidel av dagens er det ikke tvil om hva valget til folket blir.
Hvordan i all verden skal transportkostnaden kunne bli en tidel av dagens?

Elbil fundamentalist

Kan det være autonome elbiler du kan bestille over en app. Tony Seba ?

Ca 25 minutter ut i videoen

https://youtu.be/2b3ttqYDwF0
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

bno

Rollep

Sitat fra: Elbil fundamentalist på tor 25. okt 2018, kl. 13:40
Kan det være autonome elbiler du kan bestille over en app.
Nei det var snakk om å kjøre og eie en elbil, ikke bestille en drosje :D

Amoss

Sitat fra: Rollep på fre 26. okt 2018, kl. 10:23

Da tror jeg du må gå tilbake og lese hva du siterte en gang til.
"Når transportkostnaden blir en tidel av dagens ..." (min uthevning)
Model S 85D

Rollep

Sitat fra: Amoss på fre 26. okt 2018, kl. 12:38
Sitat fra: Rollep på fre 26. okt 2018, kl. 10:23

Da tror jeg du må gå tilbake og lese hva du siterte en gang til.
"Når transportkostnaden blir en tidel av dagens ..." (min uthevning)
Give me strength, OK jeg skal begynne å sitere hele sulamitten hver gang jeg svarer på noe.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA