EcoLite - kan kabel "låses" i boksen?

Startet av Jarv!s, man 15. okt 2018, kl. 14:48

« forrige - neste »

Jarv!s

Hei.
Som tittel tilsier, kan man låse fast type 2 kabel i boksen? Jeg har søkt rundt på forumet og på nett, men fant ikke noe svar.

Ønskelig å låse fast kabel i ladeboksen, slik at ikke en vilt fremmed kan koble seg til, evt låse ladeboksen uten kabel i. Har sett på postkasseløsninger osv, men føler det blir litt tungvint i lengden. Jeg har mest lyst å kunne kjøre fra kabelen montert på veggen, slik at når jeg kommer hjem er det bare å ta kabelen å plugge i. Evt låse opp kabel fra husveggen.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

jkirkebo

Sitat fra: Jarv!s på man 15. okt 2018, kl. 14:48
Hei.
Som tittel tilsier, kan man låse fast type 2 kabel i boksen? Jeg har søkt rundt på forumet og på nett, men fant ikke noe svar.

Ønskelig å låse fast kabel i ladeboksen, slik at ikke en vilt fremmed kan koble seg til, evt låse ladeboksen uten kabel i. Har sett på postkasseløsninger osv, men føler det blir litt tungvint i lengden. Jeg har mest lyst å kunne kjøre fra kabelen montert på veggen, slik at når jeg kommer hjem er det bare å ta kabelen å plugge i. Evt låse opp kabel fra husveggen.

Du kan ikke låse kabelen i boksen. Det du kan gjøre er å koble på en bryter på boksen, til en signalkabel som går inn på IC-inngangen. Da kan du slå av lademulighet med bryteren. Den kan enten plasseres utilgjengelig for hvermansen, eller du kan bruke en Elko nøkkelbryter eller lignende.

Kabelen kan sikres ved å skru fast et hengelåsbeslag på veggen og tre kabelen gjennom en hengelås som henges i beslaget.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Jarv!s

Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA