Noen som har fått versjon 9?

Startet av Thorvald, man 15. okt 2018, kl. 14:35

« forrige - neste »

OhmPaPa

Sitat fra: OhmPaPa på fre 02. nov 2018, kl. 13:06
Sitat fra: jorgen.jevne på tir 30. okt 2018, kl. 13:05
Jeg mistet kontakten med bilen fra app-en etter av v9 oppdaterte seg i natt....

Noen fix-es på dette? forsøkt å reboote bil og telefon.

(obs. Jeg har ikke oppdatert telefonen til iOS 12.01 og kjører iOS 11.x) - men kan ikke forstå at det skulle være problemet?)

Samme problem her - har Android på mobilen. Reinstallerte appen men gjorde ingen forskjell.

Har slått av energisparing og krysset av for "always connected" i menyen.

Nå i kveld fikk jeg kontakt! En tynn teori er at det kom da bilen byttet fra WiFi til LTE under en kjøretur.

Nemisen

Fikk varsel i dag. Har nå forsøkt tre wifi nett, delt nett fra mobilen og LTE... stopper rett etter oppstart nedlasting... noen som har tilsvarende problem? Er det mulig å bruke LTE?? Må man installere om natten for å få det til?
X75D 2018 EAP

geear

Hva mener du med fikk varsel? Når du får varsel om ny sw så har den allerede lastet ned det den trenger..

Og hvis spørsmålet var om du må installere sw om natta, så er svaret nei. Jeg satte det i gang mens bilen stod på jobb, i en parkeringskjeller uten wifi. Det tok en time (litt lenger enn vanlig). Den hadde lastet det ned hjemme på en halvtimes tid i 5-6 tiden på morgenen.

1000kwh

Fikk utlevert vår Model S 15 nov i fjor. Har fått dashcamfunksjonen.

Trodde jeg hadde AP 2.0

Nemisen

Sitat fra: gr på fre 02. nov 2018, kl. 23:22
Hva mener du med fikk varsel? Når du får varsel om ny sw så har den allerede lastet ned det den trenger..

Og hvis spørsmålet var om du må installere sw om natta, så er svaret nei. Jeg satte det i gang mens bilen stod på jobb, i en parkeringskjeller uten wifi. Det tok en time (litt lenger enn vanlig). Den hadde lastet det ned hjemme på en halvtimes tid i 5-6 tiden på morgenen.

Ja skjønner at software er lastet ned men support sa jeg måtte være koblet til wifi likevel...

Får feilmelding rett etter start oppdatering: «Unable to start update. Try again later».
X75D 2018 EAP

z4rd

Sitat fra: 1000kwh på lør 03. nov 2018, kl. 10:02
Fikk utlevert vår Model S 15 nov i fjor. Har fått dashcamfunksjonen.

Trodde jeg hadde AP 2.0

Jeg har TMX levert i oktober 2017, produsert etter juni. Den hadde AP 2.5 i specs da jeg bestilte.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

oto

Jeg koblet bilen på wifi natt til i går for første gang på lenge, og ganske riktig, på morra'n var v9 inne og klar for installasjon. X75D levert des 17.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Muffinman

Denne gangen tror jeg faktisk wifi hadde betydning. Jeg brukte telefonen til å utvide trådløsnettet fra huset, koblet begge bilene til og la telefonen på frontruta på den ene. Da begynte det å slurpe i seg data i stort tempo, og etter en stund var begge bilene klare for oppdatering. Ikke for det, denne gangen angrer jeg faktisk på at jeg installerte.

Thorvald

For de som ikke har fått versjon 9:

Legg igjen mobiltelefon med delt internett i bilen noen timer.

Jeg har ikke wifi-tilgang i garasjen, og har aldri koblet opp bilen med wifi før. La igjen telefon med delt Internett. Først slukte den 6 (!) GB uten noen oppdatering. Trolig div kartdata. Gjorde det samme dagen etter og etter en time starter den å laste den ned i underkant av 500 MB. (Bare å lese av brukt mobildata på telefon) Vipps var versjon 9 klar for installering.

Hadde forøvrig ca 85% oppladet batteri, men ikke koblet på lading.

fborch

Fikk versjon 9 i natt. Like forsåvidt grensesnittet så langt, men ikke fått forsøkt dashcam, eller merket noen stor forskjell på ap. Har heller ikke kjørt veldig langt.

HowieX

Min bil er aldri koblet til wifi. Likevel får jeg oppdateringer rimelig raskt, også versjon 9, som kom forrige onsdag.
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

emmern

Version 42.2
AP er mye mer kontant i styringen. Den kan finne på å vri rattet raskere.
Auto wipers har gått fra å være delvis fungerende til ubrukelig.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

o.b.lix

Sitat fra: emmern på tir 06. nov 2018, kl. 13:55
Auto wipers har gått fra å være delvis fungerende til ubrukelig.

Hjelper på (om du har AP2) å smøre rainX eller tilsvarende på ruta, da perler dråpene seg slik at kamera kan lettere se dråpene.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Tulle

Da plugget jeg inn min lille sandisk USB i går kveld etter å ha laget mappen "TeslaCam". Fungerte med en gang. Kjørte en liten tur i mørket og er overrasket over kvaliteten på dashcam-videoen. Ser at den lagrer filer i 1 minutt lengde (58 sek). En rask hoderegning tilsvarer ca 1 gb video pr. time.
Noen som vet hvordan det funker - når starter dashcamfunksjonen å skrive over filer? Min disk har jo plass til ca 60 timers med video.
Kan selvsagt komme med 100 nye ønsker om dashcam funksjonaliteten. Men deilig å bruke bare 200 kroner på dette og mindre enn 1 minutt på installasjonen.

emmern

Sitat fra: o.b.lix på tir 06. nov 2018, kl. 15:04
Hjelper på (om du har AP2) å smøre rainX eller tilsvarende på ruta, da perler dråpene seg slik at kamera kan lettere se dråpene.

Det er perfekte regndråper på ruta, og den reagerer aldri.  ???
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA