Noen som har fått versjon 9?

Startet av Thorvald, man 15. okt 2018, kl. 14:35

« forrige - neste »

1000kwh

Hvordan følger dere med på hvor mye data bilen har brukt?

Nodland

Kommer ann på ruteren en har, en kan logge inn på ruter og se trafikk på diverse ip adresser på nettverket en har.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Starscream

Parkerte ved et wifinettverk i dag og fikk oppdateringen kort tid etter. Det føles som det er tweaket flere ting "under panseret" enn det som står i release notes, for rattet kjennes tyngre enn i dag tidlig.

makki

Lurer på dashcam kun tilgjengelig på AP2.5?

geear

Gleden var stor da jeg oppdaget at veien jeg kjører ni av ti turer på endelig kommer opp med to filer i hver retning, og slipper dermed å deaktivere AP hver gang jeg vil skifte fil. Altså har det kommet endringer relatert til AP også. Kantstripene på veien vises nå som veldig smale, og jevne hele tiden. Før forandret de seg i displayet etter bredden på veien, det virket ikke som de gjorde det nå lenger.

Sitat fra: Starscream på man 29. okt 2018, kl. 14:26
Parkerte ved et wifinettverk i dag og fikk oppdateringen kort tid etter. Det føles som det er tweaket flere ting "under panseret" enn det som står i release notes, for rattet kjennes tyngre enn i dag tidlig.
Det har vært tre innstillinger på dette fra før - kanskje den har hoppet over på et annet valg ifm. med oppgraderingen?

Tulle

Sitat fra: Starscream på man 29. okt 2018, kl. 14:26
Min står alltid på wlan når den er hjemme. Det var den hele helga men jeg var på tur. Intet nytt om versjonen uansett.

sjokomelk

Sitat fra: sjokomelk på lør 27. okt 2018, kl. 16:16
Jeg kan kanskje ofre noe av lørdagsgodtet mitt hvis det gjør at jeg kommer lenger frem i køen :o
Det hjalp ikke med offer av lørdagsgodteri, men i dag kom den  :D
Uvant med ny mediespiller og at bilen er så liten på skjermen. Men det går nok fort å venne seg til det.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

TeslaKriss

Har lest litt rundt og kan se at det står at folk som har fått mer en 4 referrals får oppdateringer tidligere. Noen av dere som kjenner noe til dette?

Og er det noen som har noen tips om hvordan man skål få bedre WI-FI signal i bilen når man er hjemme. Har hørt at det skal gjøre at du får oppdateringen raskere. Hvor lang tid tror dere Tesla kommer til og bruke på og spre oppdateringen i Norge? Gleder meg til jeg også kan nyte oppdateringen. Den ser bra ut:)

Thorleif Hallen

Sitat fra: TeslaKriss på man 29. okt 2018, kl. 20:04
Har lest litt rundt og kan se at det står at folk som har fått mer en 4 referrals får oppdateringer tidligere. Noen av dere som kjenner noe til dette?

Og er det noen som har noen tips om hvordan man skål få bedre WI-FI signal i bilen når man er hjemme. Har hørt at det skal gjøre at du får oppdateringen raskere. Hvor lang tid tror dere Tesla kommer til og bruke på og spre oppdateringen i Norge? Gleder meg til jeg også kan nyte oppdateringen. Den ser bra ut:)

Jeg har en referral som ikke er levert ennå, fikk oppdatering lørdag morgen

geear

Har kun hatt én referral og har v9.

Phantom3D

Noen på 4g/3g som har fått ennå?
Har ikke wifi ut til garasjen, i kombinasjon med meget dårlig telenordekning der jeg bor.
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

Vhagar

Sitat fra: TeslaKriss på man 29. okt 2018, kl. 20:04Og er det noen som har noen tips om hvordan man skål få bedre WI-FI signal i bilen når man er hjemme.

Sett opp et aksesspunkt i nærheten av speilet på passasjersiden av bilen, det gjør susen.

Har selv et Ubiquiti UniFi AP AC Mesh (ikke la deg forstyrre av "mesh" i betegnelsen). Det fine med dette er at det ikke trenger strøm om du har nettverkskabel ut til det slik jeg bruker.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

TeslaKriss

Sitat fra: Phantom3D på man 29. okt 2018, kl. 21:00
Noen på 4g/3g som har fått ennå?
Har ikke wifi ut til garasjen, i kombinasjon med meget dårlig telenordekning der jeg bor.

Det var et bra tips. Har bare en strek med wifi signal så må sette opp en extender. På speedtest fikk jeg også bare 4mb download så må øke hastigheten og krysse fingrene. Hvor lang tid tror folk at Tesla kommer til og bruke på og få det ut?

Øggen

Også verdt å tenke på at Wifi antenne sitte i høgre speil. Hos meg e det stor forskjell på mottak om bilen parkeres med høgre eller venstre side mot husvegg/wifi router.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

MyMuffin

Sitat fra: Øggen på man 29. okt 2018, kl. 22:34
Også verdt å tenke på at Wifi antenne sitte i høgre speil. Hos meg e det stor forskjell på mottak om bilen parkeres med høgre eller venstre side mot husvegg/wifi router.

Det forklarer endel for min del, bilen står med venstre side bare noen skarve meter fra Wifi node som er rett på andre siden av èn enkel trevegg allikevel så har jeg svakt signal (mellom 1 og 2 "dotter").

Nå fikk jeg allikevel lastet ned V9 i natt :)
2026 Model Y Juniper
2024 Model 3 LR Highland - Solgt i 2025
2022 Model Y (familietralla) - Nå konebil
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA