Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange % av strømforbruket lades på hurtiglader/superladere?

Startet av Jejl, tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:23

« forrige - neste »

geear


GOS

Sitat fra: gr på fredag 12. oktober 2018, klokken 20:32
Hvordan ser man mengde supercharging i LinkMyTesla?

Det kan du ikke se direkte. Men om du f.eks. eksporterer hele ladelisten din og trekker ut alle ladninger med høy effekt så vet du hvilke som er ladet med Supercharger. Da jeg selv har 22 kw lader hjemme, så filtrerer jeg ut de som er ladet med høyere snitteffekt enn 22 kw, og dermed så vet jeg hvor mye jeg har ladet på SuC.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

geear

Okai. Vel, eksporterte det nå. Siden jeg begynte å bruke LinkMyTesla i mai har vi ladet totalt 2383kWh, hvorav 572kWh er på supercharger, fordelt på 15 ganger. Det utgjør 24% av ladingen vår, men er unaturlig høyt nå, da vi kjørte en tur på ca. 1500km utelukkende på SuC i sommer. Snittet over lenger tid er lavere.

39kWh (tre ganger) er på chademo.

oto

Er det ikke litt spooky å oppgi Teslabruker+passord til tredjeparts-apper/systemer som LMT? Ikke at jeg mistenker utviklerne, de er nok entusiaster med ærlige hensikter. Men jeg tenker på det sikkerhetsmessig betenkelige i å spre credentials rundt på nettjenester. Om fjerdeprter snapper dem opp er det jo bare å installere Tesla-appen, finne bilen på kartet, låse opp og kjøre. Er jeg for paranoid?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

GOS

Sitat fra: oto på lørdag 13. oktober 2018, klokken 17:34
Er det ikke litt spooky å oppgi Teslabruker+passord til tredjeparts-apper/systemer som LMT? Ikke at jeg mistenker utviklerne, de er nok entusiaster med ærlige hensikter. Men jeg tenker på det sikkerhetsmessig betenkelige i å spre credentials rundt på nettjenester. Om fjerdeprter snapper dem opp er det jo bare å installere Tesla-appen, finne bilen på kartet, låse opp og kjøre. Er jeg for paranoid?

Dette er diskutert i det minste 2 ganger de siste 3 -4 årene. Mikael, utvikleren av LMT, forklarte hvordan han har gjort det. Du kan søke på sidene så finner du diskusjonene.

Det vil selvfølgelig være en økt risiko, men han har ikke skadet meg på de 3 årene jeg har brukt det
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

jlan

Det kunne godt ha vært et annet passord for å dele data ja. Det burde egentlig vært mulig å gi brukere av bilen egne passord også.

Min lading etter to år, endel lengre turer med campingvogn:
26%   Superlader
7%   Chademo
7%   AC ladeplass
60%   Hjemme/Privat
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA