Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Retrofit Active Info Display i en pre-facelift golf.

Startet av offpist, tirsdag 09. oktober 2018, klokken 06:43

« forrige - neste »

offpist

For mitt neste prosjekt, skal jeg montere denne inn i min 2014 modell. Venter på deksel/trim som går rundt unstrumentet, og fiber splitter som lar meg koble opp navi skjermen til instrumentet via fiber.

Bilen må inn på Møller og fjerne komponentbeskyttelsen, og jeg har lest det er ikke mulig å endre km stand i instrumentet nå som det er brukt men ikke bekreftet helt.

Gateway 19 må også ha minimun SW: AJ 1244.

Mer info her:https://forums.ross-tech.com/showthread.php?15084-Active-Info-Display-(AID)-Retrofit-Guide-for-Golf-Alltrack&p=136017#post136017
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Ottara

Kult! Frister litt å gjøre på min også. Hvor mye måtte du ut med for nytt instrument?

offpist

Betalte..1000 kr, inkludert dekselet rundt  ;)
Huggeren visste nok ikke helt hva det dreide seg om.. Instrumenter fra Golf går det nok ikke mye av.

De ligger på ca 6000 kr +frakt og mva brukt og 9000 kr+ frakt og mva nytt.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

offpist

Har trukket opp fiberen mellon navigasjonsenheten og displayet, samt prøvemontert displayet. Vil ikke virke ordentlig før komponentbeskyttelsen er fjernet men ser bra ut.. ;)
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

gigafactory


offpist

Jeg har også kapret den nye navigasjonen/skjermen med alle deksler.
Så vil forsøke å bytte dette også i samme slengen.

Jeg har sett det er et firma i Latvia som har greid å knekke komponent beskyttelsen og kan åpne den slik at det bare er plug`n play. Men siden jeg uansett må inn og få kodet inn komponenter så tenker jeg å la Møller gjør det.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

MadSilence


offpist

Begge navigasjonsenhetene er nå åpnet og oppdatert med nye kart.. får de først tilbake i begynnelsen av desember.

Men det skal være bare plug'n play med monteringen.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

offpist

Suksess!
Etter Component protection er fjernet er det bare litt småkoding og "basic setting" så er det oppe og går.

Kartvisning blir først tilgjengelig med MIB2 enhet, den får jeg først om 2 uker.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

offpist

Det er rett og slett "Plugg`n play".

Komponent bestyttelsen fikset vi remote via 4G+ fra Polen over min pc.
In your face Møller! ;)
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

geear

Gratulerer! Fin oppgradering! Kunne du ikke fått brukt denne installasjonsmetoden for 36kWh-batteriet også? Var det ikke component protection som var problemet der?

offpist

#11
Jo, tanken har slått meg.. Hvis det er bare component beskyttelse og ODIS systemet i Tyskland tillater det så har jeg nå en som kan hjelpe. Men det får vi komme tilbake til.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

offpist

En "bivirkning" er at km standen på bilen gikk fra 92 000 km til 5 800 km ;)
Men så lenge det dokumenteres riktig så burde ikke det være noe problem.. Må melde fra til forsikringselskapet også...

Vistnok kan man kun sette km stand når instrumentet er helt nytt og i "virgine mode" etter det er det umulig å endre.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

zementh

Interessant at du har fått 2017-visning i AID. Batterimåleren i speedometeret til høyre ble jo fjernet på 2018-modellen. Kommer skjermen fra en 2017 modell?

geear

... men allikevel med den latterlige oppdelingen som gjør at man ender med å sitte å regne seg frem til alt annet enn 50%. Tragisk at ikke VW kan gi oss noe så enkelt som en batteriprosent.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA