Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjulstilling på uorginale felger 20"

Startet av Kramzz, søndag 07. oktober 2018, klokken 21:15

« forrige - neste »

Kramzz

Kan Tesla nekte å ta hjulstilling på bilen ved service dersom jeg møter opp med PH Turbin 20" felger?
Har hørt litt om dette før,men kan de faktisk nekte å ta?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

BMW850

Ikke mange dagene siden jeg leste at en opplevde akkurat dette.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

rovervest

Ja det gjør de i alle fall enkelte steder. Etter litt diskusjon skulle de utføre jobben ved å bruke ett original sett de hadde liggende. De sa de kunne skade felgene om de utførte kontroll på 3 part felg. Høres rart ut, men da jeg la om til vinterdekk nylig var begge felger foran skadet på innsiden.

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Kramzz

Snakket med Tesla i dag! De tar hjulstillingen men dekker ikke skaden om den oppstår, noe som er like sansynlig uorginalt eller ikke :+1:
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

rovervest

Forstår ikke helt hvordan det kan oppstå skade på felg under hjulstilling, har Tesla noe spesielle maskiner for dette?

Muffinman

Nei, det er nok ganske standard greier. Hjulene tas ikke engang av ved justering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA