Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kongsberg

Startet av Småfly, søndag 07. oktober 2018, klokken 14:13

« forrige - neste »

SveinJ

...og sånn går nu dagan...
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Lars C. Krogenæs

For de med tilgang til Laagendalsposten, kan det leses litt om at spaden nå stikkes i jorden. For å få mer plass til lading, (ref posten over), bygges stasjonsbygningen i 2 etasjer. Der blir avsatt plass til 20 kommende hurtigladere og åpning sommeren 2021.

Rent personlig synes jeg det er rart at det skal være plassmangel til hurtigladere "ute i skauen". I by-områder skjønner jeg at det er vanskelig, men her er det milevis med skog i alle retninger.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

goggo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 04. desember 2020, klokken 09:46
For å få mer plass til lading, (ref posten over), bygges stasjonsbygningen i 2 etasjer. Der blir avsatt plass til 20 kommende hurtigladere og åpning sommeren 2021.
Hvorfor ikke rett og slett bygge stasjonsbygningen på tak over ladeplassene? Så slår man noen flere fluer i ett smekk mener jeg, ved at mest mulig tilgjengelig plass utnyttes til lading pluss at man får det berømte taket over ladeplassene...

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Espen Hugaas Andersen

Kan nevne at til å begynne med skal de ha 8 stk hypercharger. Altså opp mot 300 kW.

Og de skal faktisk ha tak over laderne.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Lars C. Krogenæs

OK. Fra Laagendalsposten:

SitatOg her blir det plass til en stor ladepark med mulig utbygging til totalt 20 hurtigladere. Fra åpningsdagen vil det komme åtte såkalte hyperchargere som kan levere opp til 300 kw hurtiglading.

– Vi skal ha tak over ladeparken, og for våre ladekunder blir det mulig å benytte støvsugere montert sammen med hurtigladere, sier Ole Kristian Stenberg.

En hypercharger med 300kW gir 2X 150kW per boks, altså 16 samtidige ladinger. Nå er jeg redd for å spikre dette, da jeg ikke jobber med hurtigladeutbyggingen, så jeg vet egentlig ikke noe mer enn det som står i avisen. Det vil alltids kunne komme endringer, så ta slike tall med en klype salt. 
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Kamuflars

Mulighet til å støvsuge bilen når man først må lade er en god idé! Dessverre blir sugekraften på Circle Ks støvsugere ofte litt puslete, og munnstykkene er ofte ganske herpet. Skulle ønske det var mulig å montere medbragt munnstykke på disse.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

SveinJ

Sitat fra: Kamuflars på fredag 04. desember 2020, klokken 15:33
Mulighet til å støvsuge bilen når man først må lade er en god idé! Dessverre blir sugekraften på Circle Ks støvsugere ofte litt puslete, og munnstykkene er ofte ganske herpet. Skulle ønske det var mulig å montere medbragt munnstykke på disse.

Det er vel bare å ta med et munnstykke og bruke tape for å feste det til slangen?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA