Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SMS fra kia 04.10.2018

Startet av aasen90, torsdag 04. oktober 2018, klokken 20:36

« forrige - neste »

Joltus

Kunne vel lagt denne inn i en av de andre trådene med nada ny infor om E-niro....

De sender jo bare ut at siste nytt er at det ikke er noe som helst nytt.

arthur

Siste nytt er at det ikke er noe nytt, men det er jo ikke noe nytt! :-1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

svingen

#3
fasinerende og skrive så mye uten og skrive noe nytt.....
"Vi har imidlertid fått indikasjoner om at tilhengerfeste kan bli mulig å få etter hvert, men at det ikke blir produsert på de første bilene."
kan man jo tyde akuratt hvor man vil...
Det vil komme biler med hengerfeste first edition vil aldri ha mulighet?
Det vil ikke være mulig og få på first edition med en gang men etterhvert?

Skrot

#leiavogvente
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Scrooge

Ingen schuko bak er det vel første gang vi får bekreftet, mulig jeg ikke har fulgt med i timen.

navyelsen

etter siste visning i paris, og offentliggjøring av franske priser, har jeg de siste dagene ventet i spenning på mer informasjon om pris og levering fra kia. pulsen var derfor høy da kia sendte ut en sms til alle kundene torsdags kveld.

skuffelsen var derfor stor da jeg leste vedlagte link og oppdaget at det var ABSOLUTT INGENTING NYTT!???
Teksten var omtrent sakset rett ut fra TUs artikkel...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Bmwi3

Fikk samme SMS, skjønner ikke poenget med å sende ut en SMS med null info....
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

AmocoCadiz

Litt nytt var det jo,
nemlig bekreftet dårlig nytt for First Edition,
blir ikke mulig etterinstallere App enheten ( en telematikkboks i bilen må skiftes fra USA/Korea utgave til EU) og hengerfeste blir ikke produsert til tidlige utgaver (uten mulighet/godkjenning for ettermontering?).

Mangler bare at neste nyhetsmelding fra KIA blir; FE får dessverre ikke hurtiglading...

ToWalkOrDrive

Det kommer ikke en ekstrautstyrsliste utenom?
Det som står er: "vi har for tiden stor pågang om de samme spørsmålene. Her er det vi vet per nå, så ikke gidd å spørre om dette."
Synes uansett det er utrolig mye bil for pengene.
Tesla Model Y                         2021-

Scrooge

Skuffet selv også, men jeg vil tro minst 50% av de som har bestilt ikke er like oppdaterte som vi er, og derfor setter pris på denne informasjonen.

Det er ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet, og jeg tror ikke vi skal være så kritiske til Kia Norge; de ønsker mer enn noen andre å ha alt på plass.

Kårepåsporet

Jeg har sett frem til rekkevidde, hengerfeste, samt kunne skrote fossilbilen, men nå lurer jeg på hva fanden jeg skal gjøre. Hvis ikke Kia kan selge min bil på nummer 100+ og la meg få en senere utgave med farge og hengerfeste så blir det muligens ta ut bil for videresalg og vente på et annet merke enn Kia....

AppleKnocker

Synes det er vanskelig å kritisere Kia for å informere for mye. Ikke alle sitter og trykker F5 refresh hele dagen på forumer som dette.

Jeg husker ikke hvor mange år jeg har hatt en Tesla Model 3 reservasjon. Kan ikke akkurat si at Tesla har vært spesielt rause med informasjon.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Bjoris

Det var upresist om hengerfeste, det stod iallefall tydelig i TU artikkelen at alle kunne få dette ettermontert om det ble godkjent og det er vel ganske åpenbart at de ikke nå leverer ut biler samtidig som de tester og så skal ikke disse kunne bli godkjent... En vet aldri, men tipper dette er mest sannsynlig utfall.

Det har jo vært slik at Kiane har fått hengerfeste montert i Norge, det KAN være at det blir endring på dette siden det skriver det slik, dvs at biler etter at dette er godkjent får hengerfeste montert på fabrikk...

Appen er greit, det vil gå en god del tid før dette er klart, tviler på mange dropper denne bilen pga dette. Det kan bli veldig lenge å vente og erke dumt for de som er tidlig i køen og takke nei til gratis bil bare fordi de venter på en app...

Skulle gjerne hatt begge deler, men går nok for en tidlig modell og selger den heller når app er klart, kanskje det blir en model 3 i 2020 uansett...

Bjoris

Greit at de kommer med en uttalelse, de måtte nesten det når TU kom ut med dette, nå ringer jo sikkert veldig mange for å sjekke om dette er riktig... Tipper det er feed up hos Kia for ikke å ha fått priser og alle svar enda, dette generer nok veldig mye ekstrajobb for dem...

Fikk oppgitt i dag at bilene kommer til Norge 26.10 og da kunne en håpe på mer info, dette er visningsbiler som muligens kan kjøres på norske veier, men det var heller ikke sikkert. Det var en slags Norgeslansering såvidt jeg forstod....

arthur

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 04. oktober 2018, klokken 20:53
Synes uansett det er utrolig mye bil for pengene.

Mulig det, men hva er pengene, prisen?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA