Nye bmw i3 120A er nå åpnet for bestiling ! Enorm etterspørsel!

Startet av Arthur Morgan, ons 03. okt 2018, kl. 18:15

« forrige - neste »

Arthur Morgan

Hei! Endelig er nye bmw i3 120 a åpnet for bestiling!
Ringt flere selgere rundt om i landet for og prøve og forhandle om pris men det var vanskelig, (for meg i hverfall) da selgere sier at tlf har kimet hos dem siden det åpnet opp for bestilt i dag morges.
Hva slags leveringstid har dere som har bestilt fått ? Jeg regner med at leveringstiden øker ettersom bestillinger renner inn ? Men tror og håper bmw klarer og levere i samme tempo som leaf 40 kw, dem gikk ut nylig med 3 måneder.
Jeg endte med charged prof til 399. Service avtale var overraskende bilig på 5 år ! 5900! Det tar jeg når jeg skal hente bilen

Trond.m

Det er umulig å forhandle pris på i3, da forhandleren bare er en kommisjonær for BMW Norge. De kan bare gi rabatt dersom du kjøper gjennom en storkundeavtale som er godkjent av BMW Norge. Det er nok en del som vil bestille i3 akkurat nå siden salget har vært lavt i flere mnd. på grunn av forventning om større batteri. Men at salget er i nærheten av hva Hyundai og Kia opplever tror jeg ikke på.

Arthur Morgan

Sitat fra: TM på ons 03. okt 2018, kl. 18:52
    Det er umulig å forhandle pris på i3, da forhandleren bare er en kommisjonær for BMW Norge. De kan bare gi rabatt dersom du kjøper gjennom en storkundeavtale som er godkjent av BMW Norge. Det er nok en del som vil bestille i3 akkurat nå siden salget har vært lavt i flere mnd. på grunn av forventning om større batteri. Men at salget er i nærheten av hva Hyundai og Kia opplever tror jeg ikke på.

Synd jeg ikke hadde slik storkundeavtale. Men men, virker som en knakende flott bil med en del nytt! Adaptive lys skal bli morro og få! Det jeg gleder meg mest til er og spare masse penger! Da jeg kjører utrolig mye i Oslo!

Arthur Morgan

Sitat fra: SKYNET på ons 03. okt 2018, kl. 19:47
      Sitat fra: TM på ons 03. okt 2018, kl. 18:52

Synd jeg ikke hadde slik storkundeavtale. Men men, virker som en knakende flott bil med en del nytt! Adaptive lys skal bli morro og få! Det jeg gleder meg mest til er og spare masse penger! Da jeg kjører utrolig mye i Oslo!
      Det virker som mange har ventet på denne 120a!
      [/list]

Samco

Morro å se stor interesse for nye i3 mye kjøre glede.

Synes BMW kunne ha fått litt mere rekkevidde rettet mot Korea konkurrenten og høyere lade hastighet nå 100 pluss kw ladere kommer.
      Min mini put i3 tar 20min ca til 80prosent med 50kw så x3 på nye i3 er ca 60min blir litt for dårlig i 2018.

Arthur Morgan

Sitat fra: Samco på ons 03. okt 2018, kl. 22:09

Synes BMW kunne ha fått litt mere rekkevidde rettet mot Korea konkurrenten og høyere lade hastighet nå 100 pluss kw ladere kommer.
      Min mini put i3 tar 20min ca til 80prosent med 50kw så x3 på nye i3 er ca 60min blir litt for dårlig i 2018.

Ja regner med at den nye 120a går forbi leaf i nybilregistreringer når de første ankommer landet. Er nok denne folk har ventet på! Denne vil jo ta deg 25 mil uten problemer, og det er genialt for meg!

Arthur Morgan

Gleder meg til tall foreligger!

turfsurf

Hæ? 120Ah vil vel bruke ca 40 min til 80%. I tillegg vil den vel og holde 50kW til høyere SOC.
      i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
      x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Touring

Ja, mens veteraner  begynner å dabbe av ved ca 9 mil på batteriet vil det sikkert bli full fart  til over tyve mil på den nye. Det blir en ny verden for oss i3-veteran eiere!

Arthur Morgan

Sitat fra: Touring på tor 04. okt 2018, kl. 08:41
      Ja, mens læringen begynner å danne av ved ca 9 mil på batteriet vil det sikkert bli full fart  til over tyve mil på den nye. Det blir en ny verden for oss i3-veteran eiere!

Testet forøvrig nå i vinter som var  94a i3 på ordentlig dyp slafsete snøføre,

Jeg kjørte på lokal privatvei dypt i skogen i Hedemarkens mystiske skoger.
      Det som var så fint med den er at den går oppover og oppover bra helling  og med krappe svinger som man må ned i kryp hastiget for kjøre rundt sving.
      Så man får virkelig  testa bilens fremkommelighets evner på vanskelig vinter føre!
      Jeg testa flere biler den snørike dagen, forhjulstrekker, 4 wd og bmw sin med trekk på bakhjula,

Med Forhjulstrekkeren måtte jeg ut og grave meg løs i den dype  snøen etter kun og kommet halvveis, 4wd kom seg som forventet gjenom løypa uten store problemet, men bilen som jeg trodde skulle imponere minst var faktisk den som var alle best ! Nemlig bmw i3! Uten at jeg hadde noe tidsmålinger på testene, så var bmw i3 den bilen som fungere aller best! Den kom seg opp gjenom dyp snø uten noe stress i det hele tatt !
      Jeg vart så sykt imponert !
      Er det flere her som har lignende erfaringer? Bmw i3 er en meget god vinterbil !

Jarv!s

Jeg kan dele samme opplevelse fra i vinter der min bmw i3 klatret seg opp en bakke der andre biler slet.
      Jeg ble også mektig imponert, da jeg trodde jeg måtte ut å dytte bilen opp! Så der har dem klart noe jeg ikke trodde bilen skulle klare.
      Model X 2018
      Model 3 LR AWD - Solgt
      BMW i3 94ah - Solgt

Klykken

Prøv bilen på is og oppoverbakke med liten mulighet til tilfart. Det er ikke særlig moro.
      BMW i3 fra 26.06.2014
      TMS85D 2015 - Solgt
      TMY LR 2021
      TMY LR 2025 Juniper
      Helelektrisk bilpark <3

hemi

24000km (flere vintre) med i3, vs 1 med nissan 40kwh leaf

i3 > leaf

ESP systemet på nissan tillater wtf mye spinn og bare graver deg ned på 1 hjul.

med de forutsetningene I3'en har for vinterføre egenskaper er den over middels bra.

sør-mann

Ville dere valgt 19" eller 20" på en ny bil?

Vårt fokus er lite støy og komfort.

Har noen erfaringer med om de diverse felgene holder snø/is mer, kontra andre?

Og.. ville dere bestilt med ekstra sett med dekk til vinter?

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
      2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA