Bestilt i3 120ah? Del erfaringer, leveringstid, farge og specs

Startet av Jarv!s, onsdag 03. oktober 2018, klokken 17:31

« forrige - neste »

Namdalingen

Sitat fra: hemi på mandag 10. desember 2018, klokken 16:27
app har fungerte feilfritt med min 120 fra dag 1

Merkelig at selger hevder at dette gjelder alle de nyuttatte bilene da. Jeg får får gi det litt tid, evt reinstallere.

mgrav

Fikk bil på torsdag morgen. Selger sa at det kunne ta opp til 24 timer før ting fungerte (connected service). På fredags ettermiddag ringte jeg BMW support. De kunne fortelle at de slet med alle biler som nylig var levert ut, men at et tysk team skulle se på dette i helga. Det som hadde skjedd var at disse bilene var slettet fra en eller annen profile som de måtte ha... Som jeg tolket support kunne det ta noen dager ut i denne uken før connection problemene var løst. Skal nok ringe i morgen for å få videre status!

Dede

Sitat fra: mgrav på mandag 10. desember 2018, klokken 22:27
Fikk bil på torsdag morgen. Selger sa at det kunne ta opp til 24 timer før ting fungerte (connected service). På fredags ettermiddag ringte jeg BMW support. De kunne fortelle at de slet med alle biler som nylig var levert ut, men at et tysk team skulle se på dette i helga. Det som hadde skjedd var at disse bilene var slettet fra en eller annen profile som de måtte ha... Som jeg tolket support kunne det ta noen dager ut i denne uken før connection problemene var løst. Skal nok ringe i morgen for å få videre status!

Kjempefint om du oppdaterer her etterhvert+ med løsning så slipper «alle» å kontakte support. Tusen takk for info

mgrav

Tok kontakt igjen i dag, enda ikke løst. Men de hadde ett håp om at det kunne løse seg idag eller i morgen... Saken hadde high priority osv! Vi får nå se...

Maximus

En juleforsendelse har visst ankommet Drammen havn:

https://www.motor.no/artikler/ny-ladning-bmw-i3-til-norge/

572 biler. Rekker de å levere ut alle før den 24?

(Disclaimer i anledning trådens tema: Venter dessverre ikke på bil selv)

Banon

Herlig!
Min står forhåpentligvis der. Har fått forespeilet utlevering neste uke.

Syns prosessen fra bestilling har gått svært fort. Imponert! Fikk opprinnelig estimert levering rundt årsskifte.

Dede

Fikk jo min bil på under 2 mnd og er superfornøyd. Men app/connected drive fungerer fortsatt ikke. Har slettet og lagt inn bil på nytt og også prøvd nettside (på ipad). Flere som sliter?

Klykken

BMW sliter. Ta kontakt med de per telefon eller epost og klag.
no.kundesupport@bmwgroup.com
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

Får du aktiveringskode i bilen? Legger uansett ved intro-video fra BMW - vet ikke om de sender denne til nye eiere også i dag:

https://www.youtube.com/watch?v=yPwFw2umOYc
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

SveinJ

Sitat fra: Klykken på mandag 17. desember 2018, klokken 18:10
BMW sliter. Ta kontakt med de per telefon eller epost og klag.
no.kundesupport@bmwgroup.com

Både app og web fungerer OK for meg de siste dagene.
2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

Klykken

Ja, fungerer for meg også, men er mange nye eiere som har slitt med å få registrert bil på nett/app. Jo fler som klager, jo bedre mener nå jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Dede

Både video, og aktiveringskode ok,og bilen er i appen men funker ikke.

mgrav

Ringte til kundeservice igjen i dag, samme svar. Saken har høy prioritet, var vist 900! biler som hadde dette problemet. De hadde ikke noe svar på når, måtte bare vente på at ting skjedde i Tyskland. Sendte mail til selger, han heller hadde ikke noe info, bare at det jobbes med. Tror ikke det skjer noe før i januar...

Ingeniøren

Det går å bruke bilen uten App'n og.... Går helt fint for meg og hender det går måneder mellom hver gang jeg er innom  ;D
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

mgrav

Det jeg, og sikkert andre, kommer til å bruke appen til er å forvarme bilen. Min bil står ikke tilkoblet strøm, så nå kommer jeg til kald bil hver dag... Brrrrrr!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA