Bestilt i3 120ah? Del erfaringer, leveringstid, farge og specs

Startet av Jarv!s, onsdag 03. oktober 2018, klokken 17:31

« forrige - neste »

Jarv!s

Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Foremost

Sitat fra: Klykken på onsdag 05. desember 2018, klokken 22:04
Heller tvilsomt. Kun tesla som gjør sånt.
Min 2014 får feks ikke norsk språk. Spurte første gang den var på garantirep.
Hva skal men med norsk språk i en bil..? Hadde jeg fx ikke fått mulighet til å ha alt på engelsk i min bil, så ville jeg returnert eller solgt bilen umiddelbart...

Klykken

Gjør ikke så mye nei, men ettersom andre biler som var seks måneder nyere fikk norsk språk antok jeg at det var en mulighet. Ved salg kan det være greit å opplyse om at bilen har (mulighet for) norsk språk.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Trond.m

Ikke dårlig det der, og det betyr at langtur med i3 blir en helt annen opplevelse enn med Leaf. Den lader med maks hastighet til ca 85 % av kapasiteten på batteriet, dvs ca 33 kWh. Det er omtrent bruttokapasiteten til 94Ah batteriet, så man kan kjøre vesentlig lenger mellom hver ladestopp. Har ikke finregnet på det, men når brutto kapasitet øker med 30 %, så blir % økning av distansene mellom hver lading vesentlig større. Håper jeg får testet dette skikkelig ved å kjøre Norge på langs til sommeren  ;)

Dede

Leveringstid ny i3 120Ah; Under 2 måneder fra bestilling.  Meget bra.  Jeg bestillte 10 oktober og får bilen idag :-)  (Charged prof mørk blå)

hemi

leaf 40 vs i3 120ah er helt natt og dag. Jeg opplever nesten 100% mer rekkevidde, om man kjører litt fort.

Selv på sommern, uten å ha hurtiglada på 1 mnd, fikk jeg bare 24kwh på leaf ved hurtiglading, fordi batteriet var varmt... DET er gøy det.

Vi har 38.8kwh tilgjengelig vs det i praksis som er 32 ca på leafen ved å bruke 0-100 på meteret. Forskjellen i praksis er enorm.

moonbuggy

Sitat fra: TM på fredag 07. desember 2018, klokken 07:11
Ikke dårlig det der, og det betyr at langtur med i3 blir en helt annen opplevelse enn med Leaf. Den lader med maks hastighet til ca 85 % av kapasiteten på batteriet, dvs ca 33 kWh. Det er omtrent bruttokapasiteten til 94Ah batteriet, så man kan kjøre vesentlig lenger mellom hver ladestopp. Har ikke finregnet på det, men når brutto kapasitet øker med 30 %, så blir % økning av distansene mellom hver lading vesentlig større. Håper jeg får testet dette skikkelig ved å kjøre Norge på langs til sommeren  ;)
Tja, lader du 85% på et et 94ah og 85% på et 120ah batteri, blir forskjellen akkurat den samme som ved fullt batteri. D.v.s. forskjellen er som før og økning i kjørelengde fremdeles ca. 30%...

Trond.m

Ja, i teorien har du har rett i det, forutsatt at avtapping av ladehastighet skjer på samme % og begge stopper for å lade ved samme %. I praksis ser man på rest rekkevidde når man beregner når man må lade, og derfor vil du kunne kjøre noe lenger uten å få rekkeviddeangst. Men det blir ikke så stor forskjell ser jeg når jeg regner på det.

Namdalingen

Hei, til dere som har fått utlevert ny 120ah I3. Har dere fått BMW ConnectedDrive app / Remote cockpit til å fungere? Jeg har fått registrert min bil på hjemmesiden og på app'en, men fjernfunksjonene fungerer ikke. Jeg fikk til å sende mld fra hjemmesiden til bilen, men hjemmesiden registrerer ikke data fra bilen. Selger sa at dette problemet var hos alle nybiler de siste ukene.
Har forsøkt å ringe BMW kundeportal (ble satt i endeløs kø) og sendt mail til BMW kundeportal (for 1 uke siden, ennå ikke svar).

Klykken

BMW har hatt problemer med app/nettkobling store deler av 2018. Legg inn forvarming på nederste knapp på nøkkelen, og timer hvis du har fast avreisetid på morgenen/ettermiddag, så har du i alle fall alternativer til appen...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

SveinJ

Sitat fra: Klykken på mandag 10. desember 2018, klokken 11:23
BMW har hatt problemer med app/nettkobling store deler av 2018. ...
Jo takk, det har vi opplevd mer enn vi liker....
2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

hELgenen

Snodig..ikke opplevd noe problemer. Men så har jeg ikke brukt den daglig. Mulig bare heldig.... :laugh:

Dede

JEg fikk bil fredag og får heller ikke brukt App..  Står på en hjelpeside I app at en bør vente noen dager med Nye biler så tenkte å gi det noen dager til før jeg jobber for mye med det.  Evt vil det kanskje være forsøket verdt å reinstallere app + kobling mellom mobil og bil?

hemi

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA