Bestilt i3 120ah? Del erfaringer, leveringstid, farge og specs

Startet av Jarv!s, ons 03. okt 2018, kl. 17:31

« forrige - neste »

Ingeniøren

Ellers trenge man jo ikke handle avtale før det nærmer seg først service etter 2 år....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

Trond.m

Da har jeg rukket å kjøre 600 km med i3-120 Ah. Har nye Leaf Tekna 40 kwh friskt i minne, og på dagens kjøretur på 18,6 mil med 800 m stigning kan jeg konkludere med at i3 kjører like langt om vinteren som Leaf'en om sommeren.
Kjørte fra Asker til Vasstulan på Dagalifjell via Kongsberg i dag tidlig. Bilen sto i oppvarmet garasje (ca 10 grader). Utetemperatur 4-9 kuldegrader. Saltet «våt» vei deler av turen. Kupetemperatur 20 / 21 grader, så jeg kjørte bare i skjorte. Holdt fartsgrensen 60-90 km/t. Ved ankomst hadde jeg 9 % SOC. Med tanke på den store høydeforskjellen og lav temperatur, så synes jeg dette er absolutt godkjent. Første gang jeg har kunnet kjøre uten ladestopp til hytta om vinteren med biler i samme klasse. Komforten var topp, og spesielt støynivået er utrolig behagelig og i klasse med Leaf eller bedre (Leaf er kjent for lavt støynivå). Med sportsunderstell og R3 dekk er bilen veldig stabil og jeg kunne slippe rattet lenge på strekningen mot Kongsberg. Bilen går rett som en snor. Jeg har ikke provisjon av salget, men mitt råd er likevel...løp og kjøp  :)

hemi

Får på onsdag :o hadde også leaf 40 i mellom her , i3 før det.

Gleder meg!

Trond.m

:+1: Det enenste jeg har å utsette på bilen hittil er gummimattene som ser møkkete ut etter 5 minutter og at spylerdysen fortsatt ikke spyler høyt nok så det blir liggende en hinne igjen i øvre del av frontruten.

P.A.A

Helt enig angående gummimatte ,når det gjelder spyledysene så er det mulig å justere dem,åpne panseret så ser du hvor spylerdysene sitter ,på den sorte plasten er det en liten plasthendel ,og den kan vriest opp eller ned.God fornøyelse.

P.A.A

P.A.A

sfinxern

Hei,

Veldig interessant. Har 94ah i dag og er strålende fornøyd med bilen. Hatt den i litt over 2år nå og det er aldri noe tull med den, bare virker hver eneste dag. Kona kjører den mest nå, og hun elsker den. Sitter høyt og komfortabelt - god oversikt over trafikkbildet. Og svingradiusen er helt konge! God på motorvei også!

Hvor lang reell rekkevidda har dere med 120ah på vinterstid?
2019 Tesla Model X 100D
X - 2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
X - 2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

hemi

Rekkevidde på vinterstid med full komfort og alt bør greit bli 20+++

Skal prøve straks, både en motorvei tur, men også en hemsedal/trysil.

Samco

Kjør på med rekke vidde tester intresangt hvor langt 120ampen går.

Dede

Bestillte i3 charged prof 10 oktober.  Skulle hatt levering ca til jul uke 51 - men så her i forum at noen får før tiden, så sendte mail og sjekket.  Min har ankommet Drammen så nå må den bare finne veien til Stavanger.  Lader (zappi) ble montert idag - ville være tidlig ute for sikkerhets skyld  - lurt :-) :-) (hadde jo ikke engang stikkontakt ute..)

Gleder meg! Håper jeg får sove om nettene nå:-) :-)  Skikkelig julaften på forskudd!

Ingeniøren

Sitat fra: Dede på man 26. nov 2018, kl. 16:33
Bestillte i3 charged prof 10 oktober.  Skulle hatt levering ca til jul uke 51 - men så her i forum at noen får før tiden, så sendte mail og sjekket.  Min har ankommet Drammen så nå må den bare finne veien til Stavanger.  Lader (zappi) ble montert idag - ville være tidlig ute for sikkerhets skyld  - lurt :-) :-) (hadde jo ikke engang stikkontakt ute..)

Gleder meg! Håper jeg får sove om nettene nå:-) :-)  Skikkelig julaften på forskudd!

Kjenner følelsen.....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

P.A.A

Leiflem

Hei, hva synes folk om den nye fargen juraco beige. Noen som har sett den. Blir den liksom "for" brun....
Har mineral grey i dag og selv om den er fin, så er det litt dumt å kjøpe samme farge igjen kanskje...

Og de mørke, som kanskje er finest, krever nok litt mere vask enn hva jeg gjør....

mvh

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA