Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Felg og vinterdekk i-Miev

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 10. oktober 2011, klokken 12:43

« forrige - neste »

Farmer

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 02. november 2011, klokken 09:53
Det er ikke lett å få tak i vinterdekk i det heletatt, så man må ta til takke med det som forhandler greier å oppdrive, hvis han greier å finne noe i det heletatt. Å se på "best i test"-resultater blir dermed håpløst. :-[

Sliter fortsatt med å få tak i vinterdekk foran her nord. Alle dekkforhandlere jeg har vært i kontakt med siden september melder at denne dimensjonen er "umulig" å skaffe nå, men muligens kommer det inn et parti første uka i desember  ???
Så langt har jeg blitt berget av en usedvanlig varm november, og funderer som en nødløsning å pigge opp sommerdekkene foran slik at det er noe som striker i isen i de bratte bakkene jeg frekventerer hver eneste dag. Piggdekk bak var ikke noe problem, og de er allerede satt på . Helt utrolig at det er mulig å selge biler som det ikke er mulig å få vanlige dekk til! 
 
Peugeot iOn, første el-bilen i Mosjøen ;-)

erik e

Hva er "VANLIG" dekk idag ? Hjul foran til i-Miev er vel ikke "Vanlig",i allefall ikke med PIGG. Ser det ruller ut helt nye i-Miever med en "ny" felg m. vinterdekk,tøffe.  :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Lars C. Krogenæs

nordendekk.no har Hankook til i-miev bådeforan og bak på lager: Hankook W442 145/65R15 72T (foran) og W442 175/55R15 77T (bak) på lager.

Bestiller du hos dem, har du dekk i løpet av en uke, levert på døren.

Alle uten pigg. Har ikke sett noen piggdekk til i-mjau.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Kanadier

Og dekkonline.com har Continental, Bridgestone, m. fl. foran og Bridgestone m. fl. bak, også levert på døren (piggfritt, dessverre for deg)
i MiEV eier siden september 2011, brukes nå som varebil
eGolf eier siden mars 2020

Stjerneglis

Vår i-Miev blir levert med Conti piggfrie, antagelig av det kontinentale slaget
Synes også at de uorginale (?) vinterfelgene ("eike-design") er finere enn de originale i-Miev felgene ("trekant-design"). Men smaken er som baken... Kanskje noen vil bytte disse mot eikefelger... hmm

Peugeotvarianten av felgene synes jeg er finest faktisk :)
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

sven erik

orginal vinter dekk  hvor mye luft kann du ha av de

Stjerneglis

Sitat fra: Stjerneglis på onsdag 23. november 2011, klokken 10:32
Vår i-Miev blir levert med Conti piggfrie, antagelig av det kontinentale slaget

Fikk i-Mieven igår, og det stod Hankook-dekk på bilen. Continental kunne ikke levere dekk, så da valgte importøren Hankook i stedet.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Lars C. Krogenæs

#37
Dere som har MAK Cruiser felger: Bruker dere de orginale mutterne fra Mitsibushi sine felge eller, fulgte det med egne muttere til MAK-felgene?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Farmer

Endelig fikk jeg tak i vinterdekk foran til min Peugeot iOn. Dekkonline.com ble redningen, og etter 3 ukers venting fikk jeg dekkene, som dessverre er piggfrie. Men, tydeligvis er dette dekk som både er sære å få fatt i. Dekkene som ble levert ( Continental Wintercontact) var da usedvanlig godt lagret, ettersom de var produsert i uke 32 i 2006.
Så nå ruller jeg rundt på islagte veier med pigger bak og piggfritt foran og får nok bare sette bilen i garasjen på de 10-15 verste dagene på fjellveien min og ta Dieseldyret med 4WD :D
Peugeot iOn, første el-bilen i Mosjøen ;-)

Kjelli

Fikk du nye dekk som er laget for mer en 5 år siden?

Kjell

Stjerneglis

Det er vel ikke tillatt å blande pigg og piggfritt på samme bilen!?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

emagic

Noen som har sjekket om det er fysisk plass til bakdekkene foran?

Vet at felgen har et annet innpress, men er det fysisk plass i hjulbuene til større dekk?

Forøvrig har vi hatt noen skikkelige vinterdager i osloområdet nå, og jeg kan egentlig ikke påberobe meg at jeg har blitt helt vant til Miev'ens traction og stabilitetsprogram ennå, men det synes å være hevet over enhver tvil at de überdyre continental piggfire dekkene har elendig dårlig feste på is.  Har et dieseldyr med Nokian Hakka R og disse oppleves som svært mye bedre.

emagic


Thomas Parsli

Sitat fra: Stjerneglis på søndag 11. desember 2011, klokken 22:26
Det er vel ikke tillatt å blande pigg og piggfritt på samme bilen!?

Nei:

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19900125-0092.html
§ 1-4. Hjul
4 a)   Dersom bil med tillatt totalvekt ikke over 3 500 kg, tilhenger/tilhengerredskap som er konstruert for fart over 50 km/t og som har driftsbrems eller motorsykkel utstyres med piggdekk, skal kjøretøyet ha piggdekk på alle hjul.

Hvis bilen har totalvekt over 3.500kg derimot...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Corvus

#43
Sleit med å finne riktig dimensjon til framdekkene, så jeg kjører rundt med samme dimensjon på alle hjul. Stikker litt ut på sidene foran, men funker greit. Piggfrie Yokohama.
i MiEV, siden 18. mars 2011, 9000 km

Stjerneglis

Sitat fra: Corvus på mandag 12. desember 2011, klokken 14:47
Sleit med å finne riktig dimensjon til framdekkene, så jeg kjører rundt med samme dimensjon på alle hjul. Stikker litt ut på sidene foran, men funker greit. Piggfrie Yokohama.

Hadde du mulighet til å ta et bilde av hvordan dette ser ut på bilen? Synes originaldimensjonen sitter ganske langt ut i hjulhuset allerede :)
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA