Venter vi til app er klart eller tar vi ut bilen som den er?

Startet av Bjoris, ons 03. okt 2018, kl. 08:22

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: AppleKnocker på tir 16. okt 2018, kl. 15:08
Tar den ut.
Flipper den.
Venter på Ioniq 2020 med større batteri og app!

Til 97% av kjøringen min vil Ioniq 2018 være en bedre bil enn e-Niro. Støynivå og at den ser så døll ut som den gjør veier ikke opp for de få dagene jeg trenger større batteri.
e-Niro er ikke spennende, men det høres ut som du mener Ioniq er mindre døll enn e-Niro?  :o Personlig sidestiller jeg Ioniq med Prius, omtrent på bunnen av alt.  :o

AppleKnocker

Ingen tvil om at vi snakker om døll på døll, men personlig synes jeg Ioniq er mulig å like utseende på. Niro not so much..

Men forskjellene som avgjør for min daglige bruk:
1)Niro har MYE mer støy enn Ioniq. Basert på PHEV. Ioniq er heller ikke best i klassen.
2) Ioniq har lav sittestilling som jeg liker. Vet at de fleste liker å stte på stylter i SUV stil
3) Ioniq har bedre fjæringskomfort. Niro er mer stumpete.

Nå er jo Ioniq bekreftet med større batteri som 2020 modell (våren 2019). Så da er det enda mindre grunn til å bli sittende fast med skjegget i en Niro putekasse.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

lirekassa

En sedan vil jevnt over ha mindre kupéstøy.

Bra du får deg en bil du liker  :+1: Kan få kjøpe min Niro senere når du angrer.

navyelsen

Sitat fra: AppleKnocker på tor 18. okt 2018, kl. 19:03
Ingen tvil om at vi snakker om døll på døll, men personlig synes jeg Ioniq er mulig å like utseende på. Niro not so much..

Nå er jo Ioniq bekreftet med større batteri som 2020 modell (våren 2019). Så da er det enda mindre grunn til å bli sittende fast med skjegget i en Niro putekasse.

Helt uenig. Personlig liker jeg designet på Niro, syns ikke det er noe i veien utseendemessig. Liker stort sett designet på Ionic også, men kommer ikke over "grillen" i front. Synes den ser veldig plastikk ut med det grå feltet i midten. Her har designerne helt klart en jobb foran seg. Ellers ser bilen grei ut.

Når det gjelder 2020-modellen, hvor har du det fra at den kommer våren 2019? Var ikke det litt tidlig for en ny årsmodell?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

AppleKnocker

Sitat fra: snakkesalig på fre 19. okt 2018, kl. 07:18

Men forskjellene som avgjør for min daglige bruk:
1)Niro har MYE mer støy enn Ioniq. Basert på PHEV. Ioniq er heller ikke best i klassen.
2) Ioniq har lav sittestilling som jeg liker. Vet at de fleste liker å stte på stylter i SUV stil
3) Ioniq har bedre fjæringskomfort. Niro er mer stumpete.

Artig at du vet så mye om en bil du ikke har prøvd.
TB hevdet vel at det var merkbar forskjell i komfortnivå mellom phev og e, da i e sin favør.
Hyggelig at jeg kan more deg med mine artigheter og personlige preferanser da  :D Som jeg skriver har jeg prøvd Niro PHEV. Opptil flere ganger.
Har du noe referanse til at TB har uttalt at det er merkbar forskjell i komfortnivå mellom PHEV og e? Jeg har sett vidoene hans fra Korea, men kan bare huske at han kommenterer at asfalten er smooth der borte og tar alle forbehold i den forbindelse.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015

AppleKnocker

Sitat fra: navyelsen på fre 19. okt 2018, kl. 07:28

Helt uenig. Personlig liker jeg designet på Niro, syns ikke det er noe i veien utseendemessig. Liker stort sett designet på Ionic også, men kommer ikke over "grillen" i front. Synes den ser veldig plastikk ut med det grå feltet i midten. Her har designerne helt klart en jobb foran seg. Ellers ser bilen grei ut.

Når det gjelder 2020-modellen, hvor har du det fra at den kommer våren 2019? Var ikke det litt tidlig for en ny årsmodell?
Ioniq grillen er snodig. Det hjelper veldig å legge folie på slik at den ser ut som en Ioniq PHEV grill.

Årsmodellskifte hos Hyundai og andre kan være så tidlig som om våren. Mener å ha sett at biler som er registrert i august, juli og til og med før sommeren er 2019 modeller i Hyundais øyne.

Men det er jo et element av spekulasjon fra min side her.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015

hELgenen

Sitat fra: AppleKnocker på fre 19. okt 2018, kl. 12:24

Ioniq grillen er snodig. Det hjelper veldig å legge folie på slik at den ser ut som en Ioniq PHEV grill.

Årsmodellskifte hos Hyundai og andre kan være så tidlig som om våren. Mener å ha sett at biler som er registrert i august, juli og til og med før sommeren er 2019 modeller i Hyundais øyne.

Hvem som er hvem av disse to Ionic bilene vet jeg ikke, men den med grå folie var rett og slett grusom.
Kia Niro ser i alle fall ut som en bil - den med grå folie minner om en tåteflaske - ikke en bil

Liker IKKE at elbiler skal designes på en annerledes måte - fatter ikke hva poenget med det er, men min teori går på at noen, både kunder og produsenter, er så usikre på hvor de egentlig står i miljøspørsmål at de må ha ett eller annet alibi

lirekassa

Sitat fra: hELgenen på fre 19. okt 2018, kl. 13:11
Sitat fra: AppleKnocker på fre 19. okt 2018, kl. 12:24

Liker IKKE at elbiler skal designes på en annerledes måte - fatter ikke hva poenget med det er, men min teori går på at noen, både kunder og produsenter, er så usikre på hvor de egentlig står i miljøspørsmål at de må ha ett eller annet alibi

Aerodynamikk, og at de ikke trenger luft inn for kjøling i samme grad vel?

navyelsen

Hvem som er hvem av disse to Ionic bilene vet jeg ikke, men den med grå folie var rett og slett grusom.
Kia Niro ser i alle fall ut som en bil - den med grå folie minner om en tåteflaske - ikke en bil

Den med grå front er faktisk uten folie. Elektrisk Ionic er utstyrt med et slags grått platikkdeksel der grillen skulle vært.
Bilden med den svarte "grillen" er slik bilen kan se ut med foliering. Det er lagt på en svart folie med falsk grill, og i mine øyne ser denne mye bedre ut...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

hELgenen

Argumenter mhp. aerodynamikk kjøper jeg bare delvis. Bilen er uansett ikke designet 100% mhp. aerodynamikk - i så fall ville alle biler bli designet etter en lik lest - så her velger faktisk designeren å utrykke seg på en spesiell måte. Og forskjellen mellom et design med og uten grill elementer burde ikke gjøre store forskjellen. Kia har jo et mønster i det minste...smart trekk av Kia mener nå jeg

hELgenen

Sitat fra: navyelsen på fre 19. okt 2018, kl. 13:31

Den med grå front er faktisk uten folie. Elektrisk Ionic er utstyrt med et slags grått platikkdeksel der grillen skulle vært.
Bilden med den svarte "grillen" er slik bilen kan se ut med foliering. Det er lagt på en svart folie med falsk grill, og i mine øyne ser denne mye bedre ut...

OK - takk - 100% ENIG - den i hel svart er MYE bedre

Trond.m

Tror en diskusjon om hvem som liker utseende på e-Niro, og hvem som liker Ioniq er nokså meningsløs. Det blir iallefall ingen enighet om det  ;)

hELgenen

Har akkurat fått vite at Kia skal samle selgerene sine til et arrangement 27.10 vedr. Niro lansering i Norge. Så prisene kommer nok snarlig....

Limodriver

Denne artikkelen viser en god grunn til å kjøpe Niro før den får app.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2018/11/Elbilprodusenter-aapner-for-overvaaking-av-kunder

I og med at jeg forventer at det vil komme kommentarer som "det er greit for jeg har ikke noe å skjule", vil jeg tilføre at det har ikke jeg heller. Imidlertid betyr ikke det at jeg synes det er greit at det er mulig for "myndighetene" å overvåke oss til enhver tid både mhp hvor vi er og hva vi gjør.

Roy Aasen

Kan den muligens sperres? App mot bilen er jo ikke akkurat nødvendig i særlig grad.

Rent bortsett fra at det er meg knakende likegyldig om jeg bli overvåket eller ikke. Og nei, jeg er ikke absolutt lovlydig

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA