De første e-Niro-kundene får bil med færre funksjoner

Startet av Arne Varholm, tir 02. okt 2018, kl. 18:12

« forrige - neste »

Limodriver

De selges til høystbydende etter auksjonsprinsippet.

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: Limodriver på tir 02. okt 2018, kl. 21:10
Dersom de står ved dette vil jeg vurdere å ikke kjøpe FE, samtidig er pris og senere valgmuligheter viktige forhold.
Jeg sjekket også dette før jeg valgte farge, og fikk tilbakemelding fra flere parter i Kia, at valgene kun var bindende, dersom jeg forstatt ønsker FE. I tilfelle innholdet i utstyrsnivå, eller andre ting ikke passer kan jeg brstille en på vanlig måte, men rykker da bak de 1000 første i køen. FE som "blir til overs", kan tilbys nedover på lista  som raskere levering for de som synes den er OK. Fargevalg var kun så Kia Norge kunne legge inn bestilling på 1000 biler tidlig nok til at de første kommer i november. Ved at at stort antall potensieĺe kunder hjemper med å velge antall av hver farge, har Kia et bedre grunnlag for å bestille et utvalg farger som de forventer å selge lettere enn at noen få på innsiden skal gjette en fordeling med hva "folk flest" vil være interesert i.

Hvis man har spesifisert ønsker for FE, er de ikke bindende mer enn hvis man velger FE.
Hvis man ikke spesifiserte noe, kan man fortsatt velge FE, men må nøye seg med fargevalg som er tilgjengelig.
Hvis man ender opp med å ikke bestille FE, beholder man prioritet, men må vente litt lengre før bilen blir produsert.

Jeg hadde avstått fra å velge farge, hvis det hadde betydd at jeg bandt meg til FE.

Counterpointer

Synes det virker som Kia har et ryddig system for både dem og kundene. Det er bare dette med manglende app og hengerfeste på de første bilene som er en stor strek i regningen. Det fører jo til at e-Niro blir en slags Kona

geear

Så lenge hengerfeste kan ettermonteres (ble iallfall skrevet i en artikkel), så er det app som er største minuset.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA