Visning Paris

Startet av Kårepåsporet, man 01. okt 2018, kl. 20:48

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: hELgenen på tir 02. okt 2018, kl. 13:44
Ok. Så det blir egentlig ikke app støtte? Eller hvordan skal vi tolke alt sammen?
Hadde de bilene som vel nå snart snart står på båt til Europa hatt støtte for app, så kan vi være 100 % sikre på at det hadde stått i pressemeldingen. Kommer garantert uten app og hengerfeste, men Jeg har jo et lite håp om at det siste kan ettermonteres.

lirekassa

Altså, appstøtten er vel der, men det er snakk om å tilpasse den til Europa.

Eller...?

telcontar

Når de har nevnt at app på lansering i Paris, så kan jeg ikke skjønne annet enn at dette kommer. Hadde hengerfeste vært like sikkert så hadde nevnt det også. Så akkurat nå er app mer sannsynlig enn hengerfeste.

pofeet

Lurer hvor lenge de skal ruge på prisen.... >:(

hELgenen

Sitat fra: Kårepåsporet på tir 02. okt 2018, kl. 15:05
Sitat fra: snakkesalig på tir 02. okt 2018, kl. 12:23
Sitat fra: navyelsen på tir 02. okt 2018, kl. 12:15
http://www.mynewsdesk.com/no/kia-norge/pressreleases/europapremiere-for-kia-e-niro-2730278

Gjesp  :-[

Det mest interessante var vel samarbeidet med Robert de Niro.

"...godt isolert for å for å redusere vei,- og hjulstøy."

Da må de ha gjort noe i forhold til hybriden..den er ille støyende.

Trond.m

Det er uansett et relativt begrep, men det gir jo håp om bedre støyisolering og støysvake dekk. Men det er vel sånn at harde dekk som ruller lett og gir god rekkvidde også gir mer rullestøy.

Hvor leser du forresten om bedre støyisolering ?

goggo

Sitat fra: pofeet på tir 02. okt 2018, kl. 16:20
Lurer hvor lenge de skal ruge på prisen.... >:(

Inntil de ser hvor mange dumminger som oss vil betale 7777,- for å stå på venteliste.
Jo flere dumminger - jo høyere pris...

Jeg er litt sur på Teslabjørn også, for hans Korea testing. Bare den turen hans kostet nok hver av oss 15.000,- minst  :'(

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Trond.m

Snakket med en Kia selger som sa at dekkstøyen i Soul ble merkbart bedre etter at de gikk over til Michelin dekk. Ser at bilen i Paris står på Michelin, så da slipper vi forhåpentligvis koreanske Nexen dekk  :+1:

trykkertor

I årevis har jeg tenkt på Hyundai som mer "premium" eller dyrere materialer enn KIA bruker.
Som at KIA er firstprice-serien til Hyundai.
Men må si e-Niro slår litt ben under den. Bilen oppleves mer "gjennomført".
Og bare sånne "små" detaljer som å levere den på Michelin-dekk foran Nexen er med og bidrar til økt opplevelse.

pofeet

Nå er det ikke noen garanti for at bilen faktisk leveres med Michelin dekk.

:)

goggo

Her var det mye informasjon, både om hengerfeste og APP og annet.

https://www.tu.no/artikler/de-forste-e-niro-kundene-far-bil-med-faerre-funksjoner/447687
Hvis denne informasjonen stemmer så blir det kanskje lett for meg å bytte meg opp fra et sent til et tidlig kønummer :)

mvh HUgo

AppleKnocker

Sitat fra: pofeet på tir 02. okt 2018, kl. 17:26
Nå er det ikke noen garanti for at bilen faktisk leveres med Michelin dekk.

:)
Jeg har kjørt Niro PHEV med Michelin dekk. Den plasserer seg helt i bunnskiktet hva angår støydemping sammenlignet med alle andre personbiler jeg har kjørt. Slik jeg ser det er det to muligheter:1) De har faktisk støyisolert e-Niro mer enn hva som er tilfelle med hybriden. 2) Reklamefolka hevder bilen har god støyisolering uten at noe er gjort. I dette tilfellet vil jeg seriøst vurdere å saksøke Kia til de blir både svimle og døve. Hvis de da ikke påberoper seg nettopp å være døve...

2) er useriøst på alle måter, så jeg setter en knapp på 1).

Jeg blir en mer fornøyd kjøper om Kia er ærlige, som enkelte forhandlere er, om at bilen ikke er spesielt støysvak. Hvis de forsøker å lure meg blir jeg pissed!
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Limodriver

Sitat fra: goggo på tir 02. okt 2018, kl. 17:34
Her var det mye informasjon, både om hengerfeste og APP og annet.

https://www.tu.no/artikler/de-forste-e-niro-kundene-far-bil-med-faerre-funksjoner/447687
Hvis denne informasjonen stemmer så blir det kanskje lett for meg å bytte meg opp fra et sent til et tidlig kønummer :)

mvh HUgo

Hvilket kønummer har du?

goggo

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA